• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Arvis

Cartier
2-Faktor
Pulsations är för att mäta något per minut om du tar tiden på 15 av det. Dvs. för att mäta pulsslag. Om du har ett slag per sekund slår det 60 per sekund. Räknar du 15 slag och hamnar på 15 sekunder står det också 60 på pulsations-ringen. :doctor:
Ovanstående kan man väl ganska lätt räkna ut även utan en Speedmaster på armen, pulsation bezel or not...o_O Tror snarare att den underlättar när man mäter tiden för 15 st pulsslag. Dvs om 15 pulsslag tar tex 18s avläser man pulsen som 50 bpm på bezeln... Men kanske menar vi exakt samma sak ;)
 
Avslutar påsken med Speedy ribs! Gott sa grisen...
PSX_20160328_214343.jpg
 

Zalath

Panerai
Ovanstående kan man väl ganska lätt räkna ut även utan en Speedmaster på armen, pulsation bezel or not...o_O Tror snarare att den underlättar när man mäter tiden för 15 st pulsslag. Dvs om 15 pulsslag tar tex 18s avläser man pulsen som 50 bpm på bezeln... Men kanske menar vi exakt samma sak ;)
Ja, det gör vi. Jag tänkte bara förklara varför (relaterad till en tachymeter) :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om jag inte minns fel så fanns väl bara "pulsations" till ST-69? Tror @Grafton har en. Skulle själv kunna tänka mig att ha en pulsations, lär använda den oftare än Tachymetreskalan iaf:)
 
Topp