Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har den inte men har testat den. Jag tycker den är riktigt bra om man bortser från länken och speciellt spännet som är sjukt överdimensionerat och klumpigt. Tror nog ändå att en klassisk Speedy är den som håller bättre i längden.Jag har ganska länge varit inställd på att min första finare klocka ska vara en standard moonwatch. När '57 trilogy edition speedmaster kom förra året så blev jag dock helt förälskad och var helt övertygad om att DEN skulle vara min första. Sedan dess har jag dock nästan "tröttnat" lite på '57 speedmastern vilket är sjukt lustigt då jag aldrig sett den IRL, än mindre burit den. Var säger ni som har en, har ni tröttnat på den med eller är den fortfarande så magisk som vi tyckte när den släpptes?
Helt klart en sjukt snygg klocka, rolig historia har den också. Men precis som du säger har även jag tröttnat lite på den... underbar i början men börjar kännas lite färglös och platt för mig.Jag har ganska länge varit inställd på att min första finare klocka ska vara en standard moonwatch. När '57 trilogy edition speedmaster kom förra året så blev jag dock helt förälskad och var helt övertygad om att DEN skulle vara min första. Sedan dess har jag dock nästan "tröttnat" lite på '57 speedmastern vilket är sjukt lustigt då jag aldrig sett den IRL, än mindre burit den. Var säger ni som har en, har ni tröttnat på den med eller är den fortfarande så magisk som vi tyckte när den släpptes?
Är det "fejkpatineringen" du tröttnat på? Den gulare lysmassan och den väl lite mer brunaktiga tavlan? Har inte lyckats prova just Speedyn men väl dom andra i Trilogy. Överlag känns dom lite i minsta laget men det är ju jämfört med mina egna som Speedy i 42 och Seamasters i 41.Helt klart en sjukt snygg klocka, rolig historia har den också. Men precis som du säger har även jag tröttnat lite på den... underbar i början men börjar kännas lite färglös och platt för mig.
Svårt att sätta fingret på vad det är specifikt men ska försöka. Kanske är det att hela klockan känns lite "plåtig" med länk, boett och bezel i samm färgnyans utan något som bryter av likt den svarta bezeln på standard speedyn. Fakepatinan såg lite cool ut till en början men kanske har tröttnat på den med. Klockan känns överlag nästan mer som en dressklocka att använda vid speciella tillfällen än en daglig toolwatch. Nu har jag försökt gräva djupt i mitt inre men vet inte om det låter vettigt. Vad tycker du och ni andra?Är det "fejkpatineringen" du tröttnat på? Den gulare lysmassan och den väl lite mer brunaktiga tavlan? Har inte lyckats prova just Speedyn men väl dom andra i Trilogy. Överlag känns dom lite i minsta laget men det är ju jämfört med mina egna som Speedy i 42 och Seamasters i 41.
Jag tycker det är kul att det är ett väldigt kul koncept de har skapat, men just speedyn har jag tyckt blivit tråkig. Fakepatineringen spelar helt klart en roll där, men sedan även klockan som helhet jag tröttnat på, finns ingen ”wow” känsla längre.Är det "fejkpatineringen" du tröttnat på? Den gulare lysmassan och den väl lite mer brunaktiga tavlan? Har inte lyckats prova just Speedyn men väl dom andra i Trilogy. Överlag känns dom lite i minsta laget men det är ju jämfört med mina egna som Speedy i 42 och Seamasters i 41.
Speedy Recovery tillönskas!Här är det galet långsamt idag... Hoppas ni handra mår bra och får en fin tisdag!
Det var ju grymt skönt @-RI-!God jul, glad påsk och trevlig Speedy Tuesday på er!
Visst är det, snyggt! Ska hem och kolla postlådan snartDet var ju grymt skönt @-RI-!
Spännande, hoppas att det hunnit komma fram. Upp med en bild sen!Visst är det, snyggt! Ska hem och kolla postlådan snart
Grattis
Glad speedy tuesday från BB. En framtida Speedmaster-fantast har kommit till världen!
Är det Omegas nya Speedy-box?Här kommer tisdagslastbilen =)
Är det Omegas nya Speedy-box?
Tack!Speedy Recovery tillönskas!
Jasså, jag var helt säker på att det var boxen för 2020.Faktiskt inte. Om sanningen ska fram så är det en glassbil =)
Flyger högt! Riktigt snyggt!Tisdag och nytt tropic, flyger det?
Tropic passar väldigt bra på Speedy.Tisdag och nytt tropic, flyger det?