Grymt jobbat !
Vågar man fråga på vilken bana du var och vilket åkdon du använder mer än att det är en Porsche ?
Själv får man satsa på att sänka sina personbästa med trailhojen, frågan är bara om den verkligen är Speddy kompatibel, känns som G-Shock är att föredra då.
Körde på Mantorp i min Porsche Cayman 718. Carrera Cup går där i helgen så i samband med det blev vi inbjudna på Trackday arrangerad av Porsche Sverige.Jag har tyvärr inte kört bana med bil utan bara med motorcykel, och då har jag inte vågat ha klocka. Känns som om vi behöver gå över till fyrhjuligt banvapen...
Jag kör basmodellen av Cayman med "bara" 300hk men låg vikt på 1350kg och uppgraderat chassi med ställbara Öhlins Coilovers gör att den är en ren njutning genom kurvorna. Saknas en del kraft på långa rakan men i övrigt hänger den på betydligt snabbare bilar
För tidtagning så drar jag bara igång en laptimer på mobilen och gömmer undan den för att efter körningen få en hum om hur snabbt det faktiskt gick. Att sitta och kolla tid medan jag kör är både förbjudet på våra trackdays och alldeles för distraherande på den nivån jag är.
Några actionpics från igår, välkomna till biltråden för mer nördande. Ska sluta spamma ner speedy-tråden med för mycket sådant
Senast ändrad: