Oj, tack för hjälpen. Det var inte många rätt där.Då går jakten vidare.
Jag kikar även på två speedies från forum-medlemmen Magnusc (145.022 transitional och 105.012) samt nedan från gripenbro vilken iofs är i en annan prisklass men ser tilltalande ut:
Vettigt köp eller går jag på minor även där?
Gripenbros har annonserats här för 90K. Fortfarande mycket för en 145.022 men som sagt väldigt tilltalande.
Säljes/Bytes - Omega Pre-Moon PRISSÄNKT
Omega Speedmaster Pre Moon Samlarset 145.022 ST Speedmaster Pre-Moon med caliber 861, orörd och helt original förutom plexi som är bytt, original medföljer. Serie 29 miljoner och såld ny 1970. Tavla och visare med härligt gulfärgat tritium och galet fint skick. Orörd och riktigt vass och fet...klocksnack.se
Jag hade bara stämt av om det rör sig om ett "chrono creep" på nedre subdial som verkar rört sig framåt. Märkligt dock om den var nyservad. Annars helt klart ett fint ex i mina ögon!Den gripenbro har listad ser helt korrekt ut förutom, vad det ser ut som, lite annorlunda borstning på sidan av boetten. Att köpa den för 90k känns som ett vettigt pris, till och med bra med tanke på att den är servad enligt annonsen.
De andra har jag ingen aning om vilka dem är.
Förresten ta en kik på www.speedmaster101.com så kan du göra en första koll själv.