Ha en snabb tisdag i tråden, snart är ju dagen slut
![]()
Av alla klockor jag sålt är det ST1 jag ångrar mest. imho tidernas snyggaste Speedy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha en snabb tisdag i tråden, snart är ju dagen slut
![]()
Jag har en F91W casio som är många år nu som varit med på allt mellan himmel och jord, inkl bad och oräknerliga duschar. Den är bara "water resistant"...Jag vill kunna simma/ bada, duscha obehindrat. Min uppfattning är att 5 ATM är för lite men jag har ju inte provat.
Det finns olika läger i denna fråga.Jag vill kunna simma/ bada, duscha obehindrat. Min uppfattning är att 5 ATM är för lite men jag har ju inte provat.
Jag vill kunna simma/ bada, duscha obehindrat. Min uppfattning är att 5 ATM är för lite men jag har ju inte provat.
Jag har en F91W casio som är många år nu som varit med på allt mellan himmel och jord, inkl bad och oräknerliga duschar. Den är bara "water resistant"...
Men visst, är du mycket i vattnet och föredrar att duscha med klocka (något jag aldrig kan rekommendera om man inte måste) så är kanske speedmaster inte det uppenbart bästa valet.
No problemasDet finns olika läger i denna fråga.
När jag köpte min sa Rickard på Erikson Urhandel att det är olämpligt att bada med den.
Samtidigt finns det en annan skola som inte alls överensstämmer med det vi äldre fick höra när vi var små (att 30m var typ ok för regn, 50m för dusch, 100m för bad och 200m för dykning), nämligen att m=meter, så att säga. M a o att det går alla tiders att bada med 30m-klockor.
Det finns de på forumet som badar med sina utan att det blir katastrof, men samtidigt finns det bättre, mindre känsliga klockor.
Varför de inte gör en förbättring kan ju bara Omega svara på, men det ligger väl inte alltför långt bort att misstänka två anledningar; i rymden behövs det inte (dvs avsteget från originalet blir stort), och det inverkar på designen på ett sätt som tar oss längre från originaldesignen.
Det första C'et i COSC står för just Chuck-certified!No problemas
![]()
![]()
![]()
5 ATM är ju egentligen tryck av 5 meter vatten. Men om man rör klockan under vatten så blir det högre tryck än 5M.Det första C'et i COSC står för just Chuck-certified!
Fel. Både gällande vad 5 ATM är och det där med dynamiskt tryck..5 ATM är ju egentligen tryck av 5 meter vatten. Men om man rör klockan under vatten så blir det högre tryck än 5M.
Jag åker exempelvis vattenskidor. Kan innebära stor påfrestning.
Jag hade personligen inte åkt vattenskidor med något av mina finare ur. Men det är ju sånt t.ex. Seiko är till för! Ingen ser ner på någon med en grym tool-dykare på armen.5 ATM är ju egentligen tryck av 5 meter vatten. Men om man rör klockan under vatten så blir det högre tryck än 5M.
Jag åker exempelvis vattenskidor. Kan innebära stor påfrestning.
TackDen där är brutalt läcker..
Exakt så! När min Speedy var på reparation så passade jag på att köpa min sommarklocka. Den perfekta duon, och allt man egentligen behöverJag hade personligen inte åkt vattenskidor med något av mina finare ur. Men det är ju sånt t.ex. Seiko är till för! Ingen ser ner på någon med en grym tool-dykare på armen.
Låter som du behöver en sommarklocka och en speedmaster resten av året!![]()
Den är finfin, helt klart. Borstat stål och visare står verkligen ut. Alla bör äga 3 speedy. En klassisk svartvit. En snygg som ST1. En färgglad. Då kan man komma undan med någon fuldykare till sommaren.Av alla klockor jag sålt är det ST1 jag ångrar mest. imho tidernas snyggaste Speedy
Underbart!Den är finfin, helt klart. Borstat stål och visare står verkligen ut. Alla bör äga 3 speedy. En klassisk svartvit. En snygg som ST1. En färgglad. Då kan man komma undan med någon fuldykare till sommaren.
Haha! Jag har en inskränkt omvärldsbild. Äger inte alla en speedy?! Vilka tokstollar!Underbart!
"Alla bör äga.. "
Ser framför mig SVT på stan;
Stoppar random människa för en kort fråga:
- Hur ser din Speedysamling ut?
-Va? Vad sa du?
![]()
Bra erbjudanden på pressfrihetens dag 3maj. Vilken bra sambo du har!Halva priset på alla tidningar på pressbyrån häromdagen. Då överraskade sambon med en klocktidning. Hon börjar lära sig!!![]()
![]()
![]()
Är det någon som vet varför omega aldrig gör speedmastern något mer vattentät än vad den är idag?
Sjukt snygg klocka men för mig inte praktiskt användbar? Någon som motsätter sig, vore intressant att höra argumenten för det?
Freke
Ref nr?Äntligen Speedy Tuesday![]()
105.003-65Ref nr?