• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@TobiasD kan vi med frĂ„ga om jag minns rĂ€tt 😊
Haha! Ja man kan ju elda pÄ med gasbrÀnnare och försöka fÄ loss skiten med kniv. Men det rekommenderas inte. Som tur Àr hÀnde inget speciellt med min klocka men det kÀnns ju lite fel...

Finns sÀkerligen mycket bÀttre sÀtt att göra det pÄ.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Du behöver en stormtÀndare för att vÀrma kupolen, det rÀcker inte med en vanlig, sedan Àr det bara att skÀra bort den med en mattkniv eller liknande. Ta bort vridringen först annars kommer du repa den.
Stort tack! Satt den hÄrt skulle du sÀga? I videon som lÀnkades sÄg den ut att sitta som berget Àven efter att ha eldat pÄ ett bra tag.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Kanske (antagligen) old news, men Àven SPB143 har lysmassa till höger om datumet numera. Denna frÄn januari-21
BAE63AF9-F366-4A26-8A6A-7965AECD7E20.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
PĂ„ tok för nytt!! 😞

SkÀmt Äsido, grattis. Kul med nyköp!
Haha kan iofs hÄlla med dig!

Tack gubben! Jag testade de filade ÀndlÀnkarna till z199an pÄ igÄr och de ser ut att sitta helt ok mot boetten. Ska slÀnga pÄ lÀnken vid tillfÀlle och testa.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
ApropÄ ta bort cyklopen: jag har noll och ingen erfarenhet av detta, men har nÄgon tanke bara. NÀr ni vÀrmt med en stormtÀndare mÄste vÀl en hederlig gammal klickskrapa vara helt optimalt för att karva bort cyklopen?? Kostar typ 10-15:- i en mÄlarbutik. KÀnns som just klickskrapan bÄde minimerar risken för repor i glas samt effektivt tar bort det mesta av limmet?!?
 

Johlin

Omega
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har en SUP880 (lĂ€nk nedan) och har nĂ„gra kommentarer om kvalitet pĂ„ den, allmĂ€nna tankar om den samma och hur den kĂ€nns storleksmĂ€ssigt?
Funkar solladdningen bra och hÄller batteriet lÀnge med hjÀlp av detta?
Är rĂ€nderna som syns tydligt i produktbilder tydliga Ă€ven i verkligheten?

 
Topp