• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Sbgx261 och Sbgy003
20201129_124233.jpg
 
HĂ„ller med.
FÀltöverstens personal Àr mycket trevliga och serviceinriktade. Har varit dÀr massor av gÄnger och har aldrig fÄtt ett dÄligt bemötande.
Var dÀr idag och snackade lite och bad om hjÀlp att ta loss en lÀnkbit pÄ min GS. Inget speciellt egentligen, bara lossa en lÀnkbit. Det skulle de ha 450 kronor för. Jag sa att det var vÀldigt dyrt och fick inget jÀttetrevligt bemötande precis. TrÄkigt!

Kan tillÀgga att jag Àr nyinflyttad men visst bör de kosta pÄ sig att vara trevliga ÀndÄ? Kommer nog vÀlja nÄgon annan affÀr i framtiden.
 
Var dÀr idag och snackade lite och bad om hjÀlp att ta loss en lÀnkbit pÄ min GS. Inget speciellt egentligen, bara lossa en lÀnkbit. Det skulle de ha 450 kronor för. Jag sa att det var vÀldigt dyrt och fick inget jÀttetrevligt bemötande precis. TrÄkigt!

Kan tillÀgga att jag Àr nyinflyttad men visst bör de kosta pÄ sig att vara trevliga ÀndÄ? Kommer nog vÀlja nÄgon annan affÀr i framtiden.
Eftersom jag personligen tycker att det Àr den trevligaste personalen man kan tÀnka sig, sÄ mÄste jag sÀga att ditt inlÀgg Àr vÀldigt luddigt och krÀver ett förtydligande om det inte borde rensas ur denna trÄd Det finns en trÄd för betyg av handlare https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/ dÀr man kan skriva om sina erfarenheter
 
Eftersom jag personligen tycker att det Àr den trevligaste personalen man kan tÀnka sig, sÄ mÄste jag sÀga att ditt inlÀgg Àr vÀldigt luddigt och krÀver ett förtydligande om det inte borde rensas ur denna trÄd Det finns en trÄd för betyg av handlare https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/ dÀr man kan skriva om sina erfarenheter
Luddigt?

Jag hade reagerat precis likadant. 200kr eller nÄtt liknande för att plocka bort en lÀnkbit tycker jag Àr dyrt nog iom att de tar typ 1min.

Jag hade inte heller pröjsat 450kr för att plocka bort en lÀnkbit och hade nog ocksÄ pÄtalat att det kÀndes vÀl saftigt.
 
En snudd pÄ dum frÄga kanske? Men för att vara sÀker,

PÄ flertalet av GS klockor sÄ nÀmns urverken som "automatiska med manuell uppvridning".

Betyder det helt enkelt att jag alltid lika gÀrna kan vrida upp klockan fullt utan att skada nÄgot.
Om klockan inte bÀrs speciellt ofta och inte sitter i winder.
 
Luddigt?

Jag hade reagerat precis likadant. 200kr eller nÄtt liknande för att plocka bort en lÀnkbit tycker jag Àr dyrt nog iom att de tar typ 1min.

Jag hade inte heller pröjsat 450kr för att plocka bort en lÀnkbit och hade nog ocksÄ pÄtalat att det kÀndes vÀl saftigt.
Ja, jag tycker det Ă€r luddigt beskrivet. Det framgĂ„r inte vad det Ă€r för klocka eller om den ens var med vid tillfĂ€llet? Är den köpt i butiken eller egen import? Det framgĂ„r inte heller vad "inte jĂ€ttetrevligt bemötande" bestod i heller?. Det framgĂ„r att det av kund anses vara "inget speciellt, bara lossa en lĂ€nkbit" och att det ansĂ„gs vara vĂ€ldigt dyrt. Hur det hör till saken att man Ă€r "nyinflyttad" framgĂ„r inte heller?. Som jag skrev tycker jag det Ă€r bĂ€ttre att skriva en utförlig beskrivning av upplevelsen i den trĂ„den jag lĂ€nkade istĂ€llet. Visst kan man tycka det Ă€r saftigt med 450kr för att fĂ„ hjĂ€lp att korta en lĂ€nkbit, men utan att veta tydligare omstĂ€ndigheter kring hur turerna gĂ„tt tycker jag inte forumsponsorn förtjĂ€nar en sĂ„gning i GS-trĂ„den. Bara min Ă„sikt eftersom jag Ă€r av den motsatta uppfattningen efter ett antal Ă„r och affĂ€rer med butiken i frĂ„ga :)
 
Senast Àndrad:
En snudd pÄ dum frÄga kanske? Men för att vara sÀker,

PÄ flertalet av GS klockor sÄ nÀmns urverken som "automatiska med manuell uppvridning".

Betyder det helt enkelt att jag alltid lika gÀrna kan vrida upp klockan fullt utan att skada nÄgot.
Om klockan inte bÀrs speciellt ofta och inte sitter i winder.
Det betyder det nog inte. Det betyder nog snarare att klockan kan dras upp bÄde med krona och rotor (det finns ju urverk som saknar den funktionen). Det Àr vÀl ingen automat som mÄr jÀttebra av att dras upp manuellt "alltid".
 
Det betyder det nog inte. Det betyder nog snarare att klockan kan dras upp bÄde med krona och rotor (det finns ju urverk som saknar den funktionen). Det Àr vÀl ingen automat som mÄr jÀttebra av att dras upp manuellt "alltid".
Okej, sÄ inte heltdumt att jag funderar. Skönt =)
Att automater mÄr dÄligt eller skadas av att dras upp manuellt med kronan Àr fakta jag fÄtt inbankat men aldrig förklarat.
NĂ„gon som orkar? Vad Ă€r det som tar skada? Vad Ă€r FÖR ofta osv?
 
Okej, sÄ inte heltdumt att jag funderar. Skönt =)
Att automater mÄr dÄligt eller skadas av att dras upp manuellt med kronan Àr fakta jag fÄtt inbankat men aldrig förklarat.
NĂ„gon som orkar? Vad Ă€r det som tar skada? Vad Ă€r FÖR ofta osv?
VÀldigt förenklat brukar det vara det första drevet som kronan driver pÄ vÀg mot fjÀderhuset som inte klarar belastningen i lÀngden. Om du bildgooglar manuella urverk och automatiska sÄ kan du se skillnaden i dimension och utförande pÄ det första drevet. :)
eta manual.jpg
 
Ja, jag tycker det Ă€r luddigt beskrivet. Det framgĂ„r inte vad det Ă€r för klocka eller om den ens var med vid tillfĂ€llet? Är den köpt i butiken eller egen import? Det framgĂ„r inte heller vad "inte jĂ€ttetrevligt bemötande" bestod i heller?. Det framgĂ„r att det av kund anses vara "inget speciellt, bara lossa en lĂ€nkbit" och att det ansĂ„gs vara vĂ€ldigt dyrt. Hur det hör till saken att man Ă€r "nyinflyttad" framgĂ„r inte heller?. Som jag skrev tycker jag det Ă€r bĂ€ttre att skriva en utförlig beskrivning av upplevelsen i den trĂ„den jag lĂ€nkade istĂ€llet. Visst kan man tycka det Ă€r saftigt med 450kr för att fĂ„ hjĂ€lp att korta en lĂ€nkbit, men utan att veta tydligare omstĂ€ndigheter kring hur turerna gĂ„tt tycker jag inte forumsponsorn förtjĂ€nar en sĂ„gning i GS-trĂ„den. Bara min Ă„sikt eftersom jag Ă€r av den motsatta uppfattningen efter ett antal Ă„r och affĂ€rer med butiken i frĂ„ga :)
MÀrker att du analyserade detta vÀldigt mkt mer Àn jag gör. Jag tycker 450kr för att korta en lÀnkbit Àr saftigt oavsett butik eller klocka. Resten la jag inget tanke Ät.

Inte varit pÄ fÀltöversten sjÀlv. Bara hos Svante i globen.
 
MÀrker att du analyserade detta vÀldigt mkt mer Àn jag gör. Jag tycker 450kr för att korta en lÀnkbit Àr saftigt oavsett butik eller klocka. Resten la jag inget tanke Ät.

Inte varit pÄ fÀltöversten sjÀlv. Bara hos Svante i globen.
Huruvida 450kr för en lÀnkjustering Àr för dyrt eller inte Àr ju en annan diskussion egentligen. Om en AD som av flera upplevs som trevlig och professionell Àr det förstÄs inte för mycket begÀrt att ett negativt omdöme utvecklas en aning. Var hela bemötandet dÄligt eller var det först efter att kund pÄpekat att det var dyrt? Vad sa AD som upplevdes som otrevligt? Det hela kan ju handla om ett missförstÄnd ocksÄ och det om nÄgot Àr vÀl vÀrt att resonera kring, bÄde för kund och för AD.
 
Huruvida 450kr för en lÀnkjustering Àr för dyrt eller inte Àr ju en annan diskussion egentligen. Om en AD som av flera upplevs som trevlig och professionell Àr det förstÄs inte för mycket begÀrt att ett negativt omdöme utvecklas en aning. Var hela bemötandet dÄligt eller var det först efter att kund pÄpekat att det var dyrt? Vad sa AD som upplevdes som otrevligt? Det hela kan ju handla om ett missförstÄnd ocksÄ och det om nÄgot Àr vÀl vÀrt att resonera kring, bÄde för kund och för AD.
Jag lÀgger ner. Har ingen Äsikt utöver att 450kr för lÀnkjustering kÀnds dyrt i mina öron. Som jag redan skrivit.
 
Eftersom jag personligen tycker att det Àr den trevligaste personalen man kan tÀnka sig, sÄ mÄste jag sÀga att ditt inlÀgg Àr vÀldigt luddigt och krÀver ett förtydligande om det inte borde rensas ur denna trÄd Det finns en trÄd för betyg av handlare https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/ dÀr man kan skriva om sina erfarenheter
Verkade bli lite diskussion kring detta. Det inlÀgg jag svarade pÄ menade att butiken alltid Àr vÀldigt serviceinriktade och att man alltid fÄtt bra bemötande. Jag upplevde inte det sÄ nÀr jag var dÀr hÀromdagen. DÀrför skrev jag det och tÀnkte att det var okej att uttrycka sin Äsikt om ÄtgÀrder pÄ GS-klockor hÀr.
Ja, jag tycker det Ă€r luddigt beskrivet. Det framgĂ„r inte vad det Ă€r för klocka eller om den ens var med vid tillfĂ€llet? Är den köpt i butiken eller egen import? Det framgĂ„r inte heller vad "inte jĂ€ttetrevligt bemötande" bestod i heller?. Det framgĂ„r att det av kund anses vara "inget speciellt, bara lossa en lĂ€nkbit" och att det ansĂ„gs vara vĂ€ldigt dyrt. Hur det hör till saken att man Ă€r "nyinflyttad" framgĂ„r inte heller?. Som jag skrev tycker jag det Ă€r bĂ€ttre att skriva en utförlig beskrivning av upplevelsen i den trĂ„den jag lĂ€nkade istĂ€llet. Visst kan man tycka det Ă€r saftigt med 450kr för att fĂ„ hjĂ€lp att korta en lĂ€nkbit, men utan att veta tydligare omstĂ€ndigheter kring hur turerna gĂ„tt tycker jag inte forumsponsorn förtjĂ€nar en sĂ„gning i GS-trĂ„den. Bara min Ă„sikt eftersom jag Ă€r av den motsatta uppfattningen efter ett antal Ă„r och affĂ€rer med butiken i frĂ„ga :)
Jag tycker det borde vara okej att skriva om sin upplevelse utan att redogöra för alla smÄ detaljer, Àven om butiken sponsrar detta forum. Och att kalla det en sÄgning tror jag Àr att ta i. Eftersom butiken var pÄ tal tÀnkte jag att jag kunde dela med mig av min upplevelse nÀr jag skulle justera lÀnken pÄ min GS.
 
Verkade bli lite diskussion kring detta. Det inlÀgg jag svarade pÄ menade att butiken alltid Àr vÀldigt serviceinriktade och att man alltid fÄtt bra bemötande. Jag upplevde inte det sÄ nÀr jag var dÀr hÀromdagen. DÀrför skrev jag det och tÀnkte att det var okej att uttrycka sin Äsikt om ÄtgÀrder pÄ GS-klockor hÀr.

Jag tycker det borde vara okej att skriva om sin upplevelse utan att redogöra för alla smÄ detaljer, Àven om butiken sponsrar detta forum. Och att kalla det en sÄgning tror jag Àr att ta i. Eftersom butiken var pÄ tal tÀnkte jag att jag kunde dela med mig av min upplevelse nÀr jag skulle justera lÀnken pÄ min GS.

Jag ser iaf inget felaktigt i din redogörelse, hÄller helt med dig att priset dom gav dig för lÀnkjusteringen Àr oskÀligt.
 
Verkade bli lite diskussion kring detta. Det inlÀgg jag svarade pÄ menade att butiken alltid Àr vÀldigt serviceinriktade och att man alltid fÄtt bra bemötande. Jag upplevde inte det sÄ nÀr jag var dÀr hÀromdagen. DÀrför skrev jag det och tÀnkte att det var okej att uttrycka sin Äsikt om ÄtgÀrder pÄ GS-klockor hÀr.

Jag tycker det borde vara okej att skriva om sin upplevelse utan att redogöra för alla smÄ detaljer, Àven om butiken sponsrar detta forum. Och att kalla det en sÄgning tror jag Àr att ta i. Eftersom butiken var pÄ tal tÀnkte jag att jag kunde dela med mig av min upplevelse nÀr jag skulle justera lÀnken pÄ min GS.
Det stÄr dig fritt att tycka att det var dyrt, men det dÄliga bemötandet du nÀmnde i allmÀnna ordalag Àr precis sÄnt som ger en handlare dÄligt rykte. Det rÀcker med att tio personer till instÀmmer med liknande svÀvande svar sÄ Àr drevet igÄng. Du sa att du inte kommer besöka butiken igen, Àr inte det en sÄgning? Redogör istÀllet för detaljerna sÄ andra kan dra sina egna slutsatser tycker jag.
 

Det var ett oskÀligt pris dÄ och det Àr det fortfarande. Sen kan jag hÄlla med om att det betyder inte att personalen i sig behöver vara otrevliga.

Dock stÀller jag mig frÄgande till varför anvÀndaren behöver ge en sÄpass detaljerad bild av sitt pÄstÄende för att det ska ses som godkÀnt.
 
Det var ett oskÀligt pris dÄ och det Àr det fortfarande. Sen kan jag hÄlla med om att det betyder inte att personalen i sig behöver vara otrevliga.

Dock stÀller jag mig frÄgande till varför anvÀndaren behöver ge en sÄpass detaljerad bild av sitt pÄstÄende för att det ska ses som godkÀnt.
Jag tror att om du tÀnker efter sÄ kan du ocksÄ medge att ett gott omdöme inte behöver vara lika detaljerat som ett dÄligt? Ett dÄligt omdöme kan kosta butiken pengar medans att gott inte nödvÀndigtvis behöver generera inkomster. Om man dessutom skriver det i en trÄd som avhandlar ett mÀrke som sÀljs i ett fÄtal butiker (dÀr nÀmnda Àr en av fÄ) blir det Àn tydligare varför det kan skada butiken tycker jag.
 
Jag tror att om du tÀnker efter sÄ kan du ocksÄ medge att ett gott omdöme inte behöver vara lika detaljerat som ett dÄligt? Ett dÄligt omdöme kan kosta butiken pengar medans att gott inte nödvÀndigtvis behöver generera inkomster. Om man dessutom skriver det i en trÄd som avhandlar ett mÀrke som sÀljs i ett fÄtal butiker (dÀr nÀmnda Àr en av fÄ) blir det Àn tydligare varför det kan skada butiken tycker jag.

I sak kan jag hÄlla med dig, dock sÄ tycker jag att anvÀndarens omdöme fÄr stÄ för sig. Att ÄterförsÀljaren Àr en av fÄ som sÀljer GS eller Àr forumsponsor Àr inte i sig en förmildrande omstÀndighet.

DÄ det Àr relativt fÄ som sÀljer GS har jag svÄrt att tro att ett klagomÄl om en dyr lÀnkjustering orsakar nÄgon större skada.
 
Finns det prutmÄn hos AD om man handlar spring drive modellerna i butik hÀr i Sverige? Hur enkelt Àr det att gÄ ner 20%?
 
Senast Àndrad:
Verkade bli lite diskussion kring detta. Det inlÀgg jag svarade pÄ menade att butiken alltid Àr vÀldigt serviceinriktade och att man alltid fÄtt bra bemötande. Jag upplevde inte det sÄ nÀr jag var dÀr hÀromdagen. DÀrför skrev jag det och tÀnkte att det var okej att uttrycka sin Äsikt om ÄtgÀrder pÄ GS-klockor hÀr.

Jag tycker det borde vara okej att skriva om sin upplevelse utan att redogöra för alla smÄ detaljer, Àven om butiken sponsrar detta forum. Och att kalla det en sÄgning tror jag Àr att ta i. Eftersom butiken var pÄ tal tÀnkte jag att jag kunde dela med mig av min upplevelse nÀr jag skulle justera lÀnken pÄ min GS.
Jag var pÄ fÀltöversten tidigare i Är och fick en grej fixad som var krÄngligare Àn att ta bort en lÀnk frÄn armbandet och det gick pÄ hundra spÀnn sÄ du har antingen otur med vem du pratat med eller hur du pratat med dem tÀnker jag
 
Jag var pÄ fÀltöversten tidigare i Är och fick en grej fixad som var krÄngligare Àn att ta bort en lÀnk frÄn armbandet och det gick pÄ hundra spÀnn sÄ du har antingen otur med vem du pratat med eller hur du pratat med dem tÀnker jag
Betvivlar dig inte, mÄnga som skrivit positiva omdömen hÀr. Möjligt att jag hade otur med personalen den dagen men upplevelsen Àr vad den var. NÄvÀl, mÄnga som Àr positiva angÄende affÀren sÄ fÄr vÀl ge den en ny chans nÀsta gÄng jag har ett liknande Àrende :)
 
Tillbaka
Topp