• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

HÀr kommer en bild pÄ min Aerospace pÄ grönt canvas. Tycker det Àr en trevlig match mot titanet, den vida tavlan och den missfÀrgade innerringen som av ngn anledning blivit rosa.
image.jpeg
OcksÄ Hadley Roma ju!
 
Du gör ju som du vill sÄklart men dessa funkar Àven med vikspÀnnet. KÀnns lite onödigt att kötta ut 2 papp pÄ velcro helt i onödan kan jag tycka, Àven om jag sjÀlv gjort liknande. :)
Jaha !!! SÄ dom funkar med det spÀnnet dÀr bandet Äker in pÄ insidan ?!
 
Jag har blivit nÀrmast löjligt sugen pÄ en Aerospace med blÄ eller vit tavla :nailbiting:
SlĂ€nger oförskĂ€mt ut att om nĂ„gon har en till salu sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna kontakta mig. Även svart tavla Ă€r av intresse :cool:
 
Kort frÄga; varit sugen pÄ en Headwind (vit tavla) ett bra tag. Finns den bara i 43mm? :(
 
Finns det olika vikspÀnnen? :nailbiting:
Till mitt som tillhör Aerospace Evo funkar det.

Haha men det Àr samma som jag har !!
Ska ta Ä bestÀlla ett sÄnt Ä se hur det blir ..
Har dock rÀtt taniga handleder sÄ blir rÀtt bökigt med detta viktspÀnnet redan som.det Àr fast rÀtt gött att kunna Àndra lite hur man vill och inte behöva tÀnka pÄ hÄlen !!!
 
Haha men det Àr samma som jag har !!
Ska ta Ä bestÀlla ett sÄnt Ä se hur det blir ..
Har dock rÀtt taniga handleder sÄ blir rÀtt bökigt med detta viktspÀnnet redan som.det Àr fast rÀtt gött att kunna Àndra lite hur man vill och inte behöva tÀnka pÄ hÄlen !!!
OK, har du barnhandleder sÄ tar jag inget ansvar för om det funkar eller inte. :)
 
Vad fÄr man ge för en Navitimer Rubber Strap ink spÀnnet?
Har nÄn tips pÄ var man kan köpa liknande modeller (ej frÄn breitling)?
 
Vad fÄr man ge för en Navitimer Rubber Strap ink spÀnnet?
Har nÄn tips pÄ var man kan köpa liknande modeller (ej frÄn breitling)?
HÀr kommer ett nÄgra, watchband center har jag handlat frÄn tidigare, de Àr bra, mycket att vÀlja pÄ
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p2148h304s315-Watch-band-22mm-blac.html

Dessa hittade jag, vet ej vad de Àr för nÄgra
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eB...4454&category=98624&pm=1&ds=0&t=1468398079175
 
Har precis hittat hit och detta blir min första post :)

Jag Àr grymt sugen pÄ en Aerospace och har sökt pÄ forumet för att hitta tips/bra att tÀnka pÄ vid köp just av en Aerospace, men inte riktigt hittat det. Beror sÀkert pÄ den ofantliga mÀngd information som finns hÀr.

Hittade denna pÄ Tradera;
http://www.tradera.com/item/190110/261050229/breitling-aerospace-titan-ref-65362-full-set-

Kan det vara nÄgot? Vad ligger en sÄdan rent prismÀssigt?

Min budget Ă€r inte över 10k i dagslĂ€get. Är det kanske smartare att vĂ€nta lite tills budgeten Ă€r högre?

Tacksam för synpunkter och er visdom
 
Har precis hittat hit och detta blir min första post :)

Jag Àr grymt sugen pÄ en Aerospace och har sökt pÄ forumet för att hitta tips/bra att tÀnka pÄ vid köp just av en Aerospace, men inte riktigt hittat det. Beror sÀkert pÄ den ofantliga mÀngd information som finns hÀr.

Hittade denna pÄ Tradera;
http://www.tradera.com/item/190110/261050229/breitling-aerospace-titan-ref-65362-full-set-

Kan det vara nÄgot? Vad ligger en sÄdan rent prismÀssigt?

Min budget Ă€r inte över 10k i dagslĂ€get. Är det kanske smartare att vĂ€nta lite tills budgeten Ă€r högre?

Tacksam för synpunkter och er visdom
Skulle sÀga att 10' Àr rimligt för den med box och papper. Kör hÄrt och vÀlkommen hit! :)
 
Jag har nu letat överallt och hittar inte mitt certifikat till min Breitling som jag tĂ€nkte sĂ€lja. Hur gĂ„r man vidare nu? Är det bara att fixa ett nytt intyg hos en certifierad urmakare och hur pĂ„verkar det priset vid en eventuell försĂ€ljning om det inte Ă€r original certifikatet?
 
Vad kommer ett sÄnt intyg att kosta och Àr det nÄn som har nÄgon rekommendation om vem man skall anvÀnda sig av?
 
Vad kommer ett sÄnt intyg att kosta och Àr det nÄn som har nÄgon rekommendation om vem man skall anvÀnda sig av?
Den Àr ju 11 Är gammal sÄ tror inte mÄnga skulle reagera pÄ att certet Àr borta. Det gÄr inte fÄ nytt cert. Har du servicekvitto sÄ funkar det bra som alternativ. En 11 Är gammal oservad Bentley-Bratte Àr nog inte jÀttelÀtt att sÀlja oavsett om du har cert eller inte.
 
Tack för snabbt svar. Den var inne pÄ service en gÄng och om jag minns rÀtt sÄ gjordes det Àven nÄtt trycktest (finns ett litet kvitto kvar frÄn timepromotion int.ab dÀr det stÄr att allt Àr ok men finns ingen specific info pÄ det som binder den med min klocka). Tror inte klockan Àr nÄtt problem att sÀlja dÄ den Àr i bra skick dÄ jag sÀllan anvÀnder den men liksom allt annat sÄ Àr det en prisfrÄga. Kanske inte vÀrldens bÀsta investering dÄ jag anvÀnder den max 10 dagar per Är.
 
Eftersom du antyder att den kanske inte vore jÀttelÀtt att sÀlja tycker du att det vore smartare att gÄ igenom en förmedlare i sÄ fall? Jag har fÄtt bud frÄn en sÄdan om att dom kan minst fÄ ut 4k euro men dÄ tar dom ju en kommission som Àr ganska stor men samtidigt Àr det ju förstÄligt dÄ dom erbjuder 1 Ärs garanti till köparen.
 
Besöker enda(?) Breitling Outlet i USA (NY). Riktigt gott surr med snubben som jobbade dÀr som hade norska far/morförÀldrar. FÄr se om han reggat sig pÄ KS nu...

Detta Àr sen jag vill ha!
image.jpeg

Dock ej sÀker pÄ om jag vill ha med denna tavla eller svarta.

Sedan har vi denna burgundy tavla
image.jpeg

Riktigt lÀcker tavla men ett minus att klockan ej har bezel i guld.

FöregÄngaren
image.jpeg


Även med röd tavla
image.jpeg


Sen en Bulls tavla
image.jpeg


Outleten hade Àven en Movado butik som jag dock ej hann besöka
image.jpeg
 
Besöker enda(?) Breitling Outlet i USA (NY). Riktigt gott surr med snubben som jobbade dÀr som hade norska far/morförÀldrar. FÄr se om han reggat sig pÄ KS nu...

Detta Àr sen jag vill ha!
image.jpeg

Dock ej sÀker pÄ om jag vill ha med denna tavla eller svarta.

Sedan har vi denna burgundy tavla
image.jpeg

Riktigt lÀcker tavla men ett minus att klockan ej har bezel i guld.

FöregÄngaren
image.jpeg


Även med röd tavla
image.jpeg


Sen en Bulls tavla
image.jpeg


Outleten hade Àven en Movado butik som jag dock ej hann besöka
image.jpeg
Grym BULLS. Var den helt ny NOS eller?
 
Besöker enda(?) Breitling Outlet i USA (NY). Riktigt gott surr med snubben som jobbade dÀr som hade norska far/morförÀldrar. FÄr se om han reggat sig pÄ KS nu...

Detta Àr sen jag vill ha!
image.jpeg

Dock ej sÀker pÄ om jag vill ha med denna tavla eller svarta.

Sedan har vi denna burgundy tavla
image.jpeg

Riktigt lÀcker tavla men ett minus att klockan ej har bezel i guld.

FöregÄngaren
image.jpeg


Även med röd tavla
image.jpeg


Sen en Bulls tavla
image.jpeg


Outleten hade Àven en Movado butik som jag dock ej hann besöka
image.jpeg
Första bilden :cigar:
 
Eeeey förlÄt mig dÄÄÄ haha
Jag vet inte om det gÄr hehe. ;) SkÀmt Äsido, faktiskt Àr bra pris/snygghet och allt det dÀr en egen preferens. Jag tycker t ex att alla Hublot Àr grÀsliga och sanslöst överprisade medan mÄnga andra tycker att de Àr det bÀsta som finns.
 
Lite snabbt betyg efter ett par dagar pÄ armen. Sex getingar. Brolin-klass!

Sitter perfekt. Skitsnygg. LÀtt som en sparvfjÀder. Cool tavla. VÀldigt inkognito. Grymt skick, jÀttebra borstad, man skulle kunna lura mig att lÀnken vore fabriksborstad (och jag Àr kinkig). Enda minuset Àr att bezelkanterna inte Àr perfekt bevarade, lite rundade pÄ vissa stÀllen av renovering, men men. Jag kan leva med det utan problem.

Nu börjar jakten pÄ den ultimata tavlan.

IMG_1309.jpg
 
Lite snabbt betyg efter ett par dagar pÄ armen. Sex getingar. Brolin-klass!

Sitter perfekt. Skitsnygg. LÀtt som en sparvfjÀder. Cool tavla. VÀldigt inkognito. Grymt skick, jÀttebra borstad, man skulle kunna lura mig att lÀnken vore fabriksborstad (och jag Àr kinkig). Enda minuset Àr att bezelkanterna inte Àr perfekt bevarade, lite rundade pÄ vissa stÀllen av renovering, men men. Jag kan leva med det utan problem.

Nu börjar jakten pÄ den ultimata tavlan.

IMG_1309.jpg
Hitta en Issued Night Mission-tavla Ät mig nÀr du ÀndÄ Àr igÄng. :)
 
Tillbaka
Topp