• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Men de ökar ju rejÀlt pÄ prisstegen hela tiden. Gör en Omega? Den förra Colt auton pÄ 41 (a17380) sÄldes ju som instegare för runt eller strax över 20 för bara nÄgra Är sedan, nÀr pengarna hade ungefÀr samma vÀrde som idag. Nu listar nya Colt 41 för 34k. Det Àr i stort sett samma klocka med mindre designförÀndringar. Faktiskt lite konstigt.

Men de ökar ju rejÀlt pÄ prisstegen hela tiden. Gör en Omega? Den förra Colt auton pÄ 41 (a17380) sÄldes ju som instegare för runt eller strax över 20 för bara nÄgra Är sedan, nÀr pengarna hade ungefÀr samma vÀrde som idag. Nu listar nya Colt 41 för 34k. Det Àr i stort sett samma klocka med mindre designförÀndringar. Faktiskt lite konstigt.
Jag tror det finns tvÄ vÀgar att vÀlja för Schweiziska tillverkare de kommande Ären. 1: SÀnka priserna och marginalerna vilket Oris precis gjorde, eller 2: GÄ back.

Jag tror det finns tvÄ vÀgar att vÀlja för Schweiziska tillverkare de kommande Ären. 1: SÀnka priserna och marginalerna vilket Oris precis gjorde, eller 2: GÄ back.
Tror pÄ alternativ 1, folk kommer sluta handla om det forsÀtter uppÄt. I stort sett hela sortimentet ligger 10-20k för mycket i prisnivÄ mot vad man fÄr tycker jag.. För 96k kan dom Ätminstone göra nÄgon riktigt fancy lÄda till specialarna eller nÄt..

Tjenare grabbar!
Jag skulle behöva lite rÄd hÀr.
Sitter i Grekland och klÀmmer lite pÄ min seawolf och kÀnner att bezeln Àr lite flexibel nÀr man trycker pÄ den (inte skruvar ) ovanifrÄn. SvÄrt att förklara kanske men man kan liksom trycks ner ringen lite, inte mycket men litegrann. Detta gör mig lite orolig om jag vÄgar bada ? Klockan Àr tvÄ mÄnader gammal. Tacksam för tips :)

Kan tillÀgga att det Àr ett jÀmnt 'glapp' lÀngs hela ringen!
Edit: det kanske Àr helt normalt bara jag som aldrig tÀnkt pÄ det!

image.jpeg

Myser med @Affe och @SjööSandström

Tjenare grabbar!
Sitter i Grekland och klÀmmer lite pÄ min seawolf och kÀnner att bezeln Àr lite flexibel nÀr man trycker pÄ den (inte skruvar ) ovanifrÄn. SvÄrt att förklara kanske men man kan liksom trycks ner ringen lite, inte mycket men litegrann. Detta gör mig lite orolig om jag vÄgar bada ? Klockan Àr tvÄ mÄnader gammal. Tacksam för tips :)

Jag vill inte ge tips ang om du ska bada eller inte men de flesta klockor har lite glapp precis pÄ det viset som du beskriver. Just nu har jag en seiko srp777 med wr 200m och den har glapp. Min Avenger har inte glapp dock.

Tjenare grabbar!

Vridringen har inget med tÀthet att göra. Du kan bada :)

Tack, det jag ville höra! TÀnkte att det kanske tÀtade nÄgonting ocksÄ. Men vÀrt att kolla upp eller Àr det 'naturligt'?
LÄt AD kolla pÄ det sen, jÀmför med annan likadan i butiken kanske? Vet inte, en del har lite spel lodrÀtt eller vÄgrÀtt, gÄr sÀkert att tajta till. Men bada pÄ kan du iallafall. :)

Detta Àr badfarligt dÀremot.

Plopp...sÄ hÀr bra gÄr det att dra upp denna skönhet.
IMG_2680.JPG

Å sĂ„ pĂ„ igen... men kommer Ă€ndĂ„ inte nĂ€ra vatten Ă€n sĂ„ lĂ€nge.
IMG_6420.jpeg

Obs. Inget ont om sÀljaren. Att kronan och halsen behöver bytas var med i det lÄga priset som var riktigt bra. Denna Àr köpt med vetskapen om detta. :)

LÄt AD kolla pÄ det sen, jÀmför med annan likadan i butiken kanske? Vet inte, en del har lite spel lodrÀtt eller vÄgrÀtt, gÄr sÀkert att tajta till. Men bada pÄ kan du iallafall. :)

Detta Àr badfarligt dÀremot.

Plopp...sÄ hÀr bra gÄr det att dra upp denna skönhet.
IMG_2680.JPG

Å sĂ„ pĂ„ igen... men kommer Ă€ndĂ„ inte nĂ€ra vatten Ă€n sĂ„ lĂ€nge.
IMG_6420.jpeg

Obs. Inget ont om sÀljaren. Att kronan och halsen behöver bytas var med i det lÄga priset som var riktigt bra. Denna Àr köpt med vetskapen om detta. :)
Kloka ord, ska jÀmföra. Tack sÄ mycket !

Tror pÄ alternativ 1, folk kommer sluta handla om det forsÀtter uppÄt. I stort sett hela sortimentet ligger 10-20k för mycket i prisnivÄ mot vad man fÄr tycker jag.. För 96k kan dom Ätminstone göra nÄgon riktigt fancy lÄda till specialarna eller nÄt..

Tror ni har rÀtt. Denna dök upp för ngn vecka sedan och visar att det Àr mellansegmentet som ökar och de billiga och dyra som minskar. Tror mÄnga tillverkare bör fundera igenom vad man erbjuder och till vilket pris.

image-jpeg.392553

Tillbaka
Topp