• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

S.L

Vacheron
2-Faktor
Äntligen mĂ„ndag!

7D51AD1C-D22A-45E1-8D51-94A386377923.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Lite bÀttre bilder. Sorry. Gillar detaljerna. Tydligen Àkta guld. GuldplÀtering ION. Vilket betyder plÀteringen Àr tunt, tunt Àkta guld..:)
IMG_20180514_153748_803.jpg
IMG_20180514_153524_818.jpg
IMG_20180514_153637_635.jpg
Guld Àr alltid guld, Àven om det bara handlar om mikroner! :)

Riktigt mÀktig, Mudmaster. Ser ut som du har armarna för det ocksÄ. En annan har 15,5 cm omkrets och fÄr nöja sig med mindre ur. Har vÀl en sweet spot pÄ runt 40 mm innan det börjar se för stort ut. :/
 

Code

AKA Vincent B
Guld Àr alltid guld, Àven om det bara handlar om mikroner! :)

Riktigt mÀktig, Mudmaster. Ser ut som du har armarna för det ocksÄ. En annan har 15,5 cm omkrets och fÄr nöja sig med mindre ur. Har vÀl en sweet spot pÄ runt 40 mm innan det börjar se för stort ut. :/
Tackar. Har vÀl rÀtt normala handleder. Ca 18cm runtom..Àgt den tidigare och Ängrat att jag sÄlde..
 

Kasse

Omega
Snygg. Hur upplever du den?
Har bara haft den nÄgra timmar och tÀnkte grotta ner mig mer ikvÀll. Första intrycket Àr vÀldigt bra! Var lite orolig att den skulle vara för stor men funkar rÀtt bra tycker jag pÄ 16,5 cm handled. Den Àr dessutom sjukt lÀtt och vÀldigt skön, mÄste dock tyvÀrr erkÀnna att det svarta armbandet kÀnns skönare just nu fast jag tror att tygarmbandet blir skönare nÀr man anvÀnt det mer. Anledningen till att jag tog den frÄn Japan var endast för att jag gillade urtavlan. visarna och framförallt fÀrgen pÄ armbandet bÀttre Àn pÄ de tvÄ modeller som finns i Sverige.
Pro-Trek-PRW-6600.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har bara haft den nÄgra timmar och tÀnkte grotta ner mig mer ikvÀll. Första intrycket Àr vÀldigt bra! Var lite orolig att den skulle vara för stor men funkar rÀtt bra tycker jag pÄ 16,5 cm handled. Den Àr dessutom sjukt lÀtt och vÀldigt skön, mÄste dock tyvÀrr erkÀnna att det svarta armbandet kÀnns skönare just nu fast jag tror att tygarmbandet blir skönare nÀr man anvÀnt det mer. Anledningen till att jag tog den frÄn Japan var endast för att jag gillade urtavlan. visarna och framförallt fÀrgen pÄ armbandet bÀttre Àn pÄ de tvÄ modeller som finns i Sverige.
Pro-Trek-PRW-6600.jpg
Var det carbon fiber band eller inbillade jag mig? Det kommer ju en mindre variant snart ocksÄ, prw-60 .
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Gw 5000. Gillar den skarpt. Min första screwback.
FÀrgerna pÄ tavlan (och band) kÀnns urvattnade jÀmfört med t ex gw 5600 men det ger en subtil tillfredsstÀllelse för ögat tycker jag - nÀstan som om man photoshoppat bort det mesta av fÀrgerna.

Knapparna dÀremot tycks ligga djupare Àn 5600, och Àr dÀrmed rÀtt svÄrÄtkomliga.

Tyngden pÄ klockan Àr ju grym! Blev förvÄnad nÀr jag fick den i handen för första gÄngen.
Innan hade jag problem med att de fyrkantiga boettlocken med skruvar orsakade en viss obekvÀmlighet pÄ handleden men not anymore. Ligger skönt pÄ handleden tillsammans med det mjukare bandet. Fattar inte varför jag inte Àgt screwback innan :)
IMG_20180515_163758.jpg
IMG_20180515_163841.jpg
2018-05-15 16.35.27.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Gw 5000. Gillar den skarpt. Min första screwback.
FÀrgerna pÄ tavlan (och band) kÀnns urvattnade jÀmfört med t ex gw 5600 men det ger en subtil tillfredsstÀllelse för ögat tycker jag - nÀstan som om man photoshoppat bort det mesta av fÀrgerna.

Knapparna dÀremot tycks ligga djupare Àn 5600, och Àr dÀrmed rÀtt svÄrÄtkomliga.

Tyngden pÄ klockan Àr ju grym! Blev förvÄnad nÀr jag fick den i handen för första gÄngen.
Innan hade jag problem med att de fyrkantiga boettlocken med skruvar orsakade en viss obekvÀmlighet pÄ handleden men not anymore. Ligger skönt pÄ handleden tillsammans med det mjukare bandet. Fattar inte varför jag inte Àgt screwback innan :)
IMG_20180515_163758.jpg
IMG_20180515_163841.jpg
2018-05-15 16.35.27.jpg
Fan va jag e sugen pÄ en sÄn :-/ vart kan man hitta? Seiya har slut
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fan va jag e sugen pÄ en sÄn :-/ vart kan man hitta? Seiya har slut
Tror det finns nÄgra nya pÄ eBay. FrÄn shopping-in-japan kanske?

Ångrar ibland att jag sĂ„lde den, men just de lite mer svĂ„rĂ„tkomliga knapparna var en bidragande orsak. Samt att modulen har en mĂ€rkbar brist pĂ„ tidvisning i flertalet lĂ€gen.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Gw 5000. Gillar den skarpt. Min första screwback.
FÀrgerna pÄ tavlan (och band) kÀnns urvattnade jÀmfört med t ex gw 5600 men det ger en subtil tillfredsstÀllelse för ögat tycker jag - nÀstan som om man photoshoppat bort det mesta av fÀrgerna.

Knapparna dÀremot tycks ligga djupare Àn 5600, och Àr dÀrmed rÀtt svÄrÄtkomliga.

Tyngden pÄ klockan Àr ju grym! Blev förvÄnad nÀr jag fick den i handen för första gÄngen.
Innan hade jag problem med att de fyrkantiga boettlocken med skruvar orsakade en viss obekvÀmlighet pÄ handleden men not anymore. Ligger skönt pÄ handleden tillsammans med det mjukare bandet. Fattar inte varför jag inte Àgt screwback innan :)
IMG_20180515_163758.jpg
IMG_20180515_163841.jpg
2018-05-15 16.35.27.jpg

BĂ€sta G-shock punkt.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tror det finns nÄgra nya pÄ eBay. FrÄn shopping-in-japan kanske?

Ångrar ibland att jag sĂ„lde den, men just de lite mer svĂ„rĂ„tkomliga knapparna var en bidragande orsak. Samt att modulen har en mĂ€rkbar brist pĂ„ tidvisning i flertalet lĂ€gen.
Hur menar du dÄ?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
”Samt att modulen har en mĂ€rkbar brist pĂ„ tidvisning i flertalet lĂ€gen”
Ah. Jo, man ser t ex inte den aktuella tiden nÀr man Àr i lÀget för tidtagning och nedrÀkning. Det gör man i andra moduler, i DW-5600-modellerna t ex. Och i den nya full metal. Jag finner att jag saknar det.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ah. Jo, man ser t ex inte den aktuella tiden nÀr man Àr i lÀget för tidtagning och nedrÀkning. Det gör man i andra moduler, i DW-5600-modellerna t ex. Och i den nya full metal. Jag finner att jag saknar det.
Ok,ja de kĂ€nns som att de skulle kunna va en dealbreaker för folk. Är Ă€ndĂ„ galet sugen :)
 
Topp