• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor
VĂ€nstra med Kina-kombi, övriga tre Casio👍
IMG_20231010_205750.jpg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Fick ett brev med posten idag. Gulfman Àr med och utför en "montering". Hur mÄnga hÀr vet vad detta Àr?

20231010_165758.jpg

Ingen har kommit pÄ det Àn. SÄ jag visar vÀl det.

20231010_170204.jpg


Jag fick nÀmligen tag pÄ en pilbÄge för nÄgra Är sedan. Den saknade dock rÀtt strÀng sÄ jag bestÀllde en ny.

20231010_170401.jpg


Har skjutit bÄge för en massa Är sedan(lÄngt innan denna bÄge) och fick lust att börja igen.
HÀr Àr en gammal pil jag har kvar sedan förut.

20231010_170546.jpg


Kolfiberpil. Men den Àr trasig och gÄr inte att anvÀnda.
Kolfiber skiljer sig frÄn aluminium pÄ sÄ sÀtt att medan en aluminiumpil kan bli böjd om den trÀffar ett föremÄl snett sÄ förblir kolfiber antingen helt rak eller sÄ splittras den i bitar. DÄ blir det sÄ hÀr. Att skjuta denna pil skulle bli som att tomslÀppa för den skulle tryckas ihop och knappt fara ivÀg.

20231010_170629.jpg
 
Senast Àndrad:

roosterman

G-shock
2-Faktor
Syns att det ligger lite bÀttre verktyg bakom orginalen, men kÀnns det nÄgon skillnad?
KĂ€nslan Ă€r riktigt bra faktiskt. NĂ„got större hĂ„l för bandstiftet gjorde att monteringen gick toksnabbt kontra vad originalet brukar göra. Som du sĂ€ger Ă€r det Ă€kta mer "krispigt" i utseende om man kollar noga. Men för ca 350 pengar sĂ„... 👍
Den understa ser bÀttre ut. Vad ligger ett sÄdan combo lÀnk pÄ`?
En kombilĂ€nk brukar ligga runt 500-550 begagnad, 1000-1200 ny, samma pris som en komplett begagnad GW-B5600BC som har lĂ€nken originalmonterad🙂
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
KĂ€nslan Ă€r riktigt bra faktiskt. NĂ„got större hĂ„l för bandstiftet gjorde att monteringen gick toksnabbt kontra vad originalet brukar göra. Som du sĂ€ger Ă€r det Ă€kta mer "krispigt" i utseende om man kollar noga. Men för ca 350 pengar sĂ„... 👍

En kombilĂ€nk brukar ligga runt 500-550 begagnad, 1000-1200 ny, samma pris som en komplett begagnad GW-B5600BC som har lĂ€nken originalmonterad🙂
Tack :)
 
Topp