Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut. Välkommen.Kan jag haka på sent...?
Torsdags:
Igår:
Arcon är så mysig!Kan jag haka på sent...?
Torsdags: Arco 18k med kul boett och härlig tavla - kolla siffrorna!
Igår: En enklare skindiver
Underbar1/4 Tissot antimagnetique
2/4 City dykare gul.
3/4 Casio STR 1000
Dag 3 och Keeperlördag.
Idag tar jag fram den klocka jag ägt längst av alla. Med råge. Drygt 30år.
Casio STR-1000
Det är den första klockan jag minns att jag använt. Tror jag fick den i 10-11års åldern. Använde den dagligen i många år under skoltiden. Denna sådde förmodligen det frö av intresse som många år senare skulle blomma ut med full kraft.
Men mer om hur den nutida samlingen startade kommer inom ett par dagar.
Denna Casio har något så ovanligt som en "fjärrkontroll" för start och stopp av tidtagaruret. En vajer som gör att man kan sköta tidtagningen med samma hand som den arm klockan sitter på. Samt att den tar tid ner på tusendelar. Perfekt när man som 11åring ville kolla hur snabb man var.
Trevlig. Inte olik den jag kommer ha imorgon. Också arvegods.Träffar mamma idag, så arvegodset från morfar får pryda handleden.
Servad och iordninggjord, går perfekt. Anno tidigt 60tal.
Snyggt. Välkommen till tråden.Hej, lite sen på det då jag hänger mest i vintage och hade missat din tråd @TibbeTabb, men kör från och med idag.
Darwil i MRPSA
Snyggt. Alla teman öppen för fri tolkning.Dag 4 och SvenskSöndag!
Då jag lite snobbigt helt har utelämnat svensktillverkade klockor och med få undantag samlar på schweiziska klockor så blev det ju först tvärstopp med den här temadagen.....men vänta nu om man tänker lite annorlunda så la kar ut kan då till några söndagar i alla fall...
Så därför fick denna beater från Nivada Automatic Compensamatic följa med i lådan till fjällen! Underbart handmålad originaltavla i skimrande mörkrött och med SVENSK dagskiva och bam, där kom den, svenksöndagen!