Ja, det finns en amerikansk tillverkare som gör snygga också har jag för mig, minns inte namnet just nu.
Det vore ju riktigt intressant ifall man kunde få Tanganyika-killis att funka i ett Biotop-kar med ciklider och annat. Vad jag hört så är killisarna generellt tåliga förutom vid frakt
.
Nice! Malar har alltid varit min tekopp så det är kul att höra att du har några sådana. Angående Synodontis så är det ju tråkigt att det förekommer så mycket framavlade hybrider som säljs under fel namn.
S.polli "white" är snygga, du får gärna lägga upp bilder om du har.
Det finns fler malar (förutom Synodontisarterna) från Tanganyikasjön, Jag har erfarenhet av Phyllonemus typus som är lite annorlunda med sina tillplattade känselspröt och Lophiobagrus cyclurus som IMO är väldigt aggressiva sinsemellan, 2st kunde inte hålla sams i ett 540liters... kan ha varit två hannar iofs, men coola annars, lite "knubbig" look.
Sen så har du ju även pilnäbb-ålar från Tanganyikasjön. Också intressanta och, vad jag minns, lättskötta. Jag vet inte om dom klassificerat om dom nu men har för mig att det var (Afro)mastacembalus elipsifier eller nåt liknande.