• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

• Nr.1

Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

Röster: 20 5.9%

• Totala väljare
    340
Tack för påpekandet! Ska kolla igenom och se om det är något som jag behöver göra tydligare. Annars ska det nödvändiga finnas med i terms of service och bekräftelsemejlet efter beställning :)
Några direkta grejer här https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/e-handelslagen/
Vet att jag läst tidigare om skyldighet att ange vart du som konsument kan vända dig med reklamationer och vilket EU lands ”konsumentverk” man kan vända sig till. Att informera efter köpet är för sent.

Några direkta grejer här https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/e-handelslagen/
Vet att jag läst tidigare om skyldighet att ange vart du som konsument kan vända dig med reklamationer och vilket EU lands ”konsumentverk” man kan vända sig till. Att informera efter köpet är för sent.
Tack jag ska kolla på det där med vilket konsumentverk man ska vända sig till. De krav som finns i E-handelslagen finns i Terms of Use :)

Det ligger en länk till "Terms of Service" vid checkout innan man fyller i sina uppgifter. Jag kan se länken på min mobil och dator i alla fall :)
Men det är ju när man är på väg att fullfölja köpet. Är det ok enligt reglerna? Bör inte det vara innan man är ”halvvägs igenom köpet” så man vet vad som gäller? Nåja ditt problem. Själv skulle jag aldrig handla med någon som är så anonym.

Men det är ju när man är på väg att fullfölja köpet. Är det ok enligt reglerna? Bör inte det vara innan man är ”halvvägs igenom köpet” så man vet vad som gäller? Nåja ditt problem. Själv skulle jag aldrig handla med någon som är så anonym.
Det ska inte vara några problem enligt reglerna och det ligger tillgängligt vid första steget i ett köp vilket vad jag upplevt är det vanliga. Men hemsidan är fortfarande under test så den infornmationen kanske kommer bli tydligare längre fram.

Det ska inte vara några problem enligt reglerna och det ligger tillgängligt vid första steget i ett köp vilket vad jag upplevt är det vanliga. Men hemsidan är fortfarande under test så den infornmationen kanske kommer bli tydligare längre fram.
Jag vet inte vart du handlar men så här säger regelverket.
Krav på information
Lagen ställer ett antal krav på att säljaren ska lämna viss information till dig som köpare:

• Namn, adress och e-postadress till säljaren ska finnas på webbplatsen där du handlar. Även organisationsnummer ska finnas om säljaren har ett sådant.
  • Om pris anges ska det anges klart och tydligt. Om skatter och fraktkostnader tillkommer ska det anges särskilt.
Krav när du gör en beställning
Lagen ställer följande krav på säljaren i samband med att du gör en beställning:

• Säljaren ska ha tekniska hjälpmedel som gör det möjligt för dig att upptäcka och rätta till inmatningsfel innan du gör en beställning. Säljaren ska också informera om hjälpmedlen och vilka steg du måste gå igenom för att göra en beställning.
  • Det ska tydligt framgå på vilka språk du kan göra din beställning.
  • Du ska utan dröjsmål få en bekräftelse med e-post av din beställning.
  • Avtalsvillkoren som rör din beställning ska finnas tillgängliga på ett sätt som gör att du kan spara dem.

Jag vet inte vart du handlar men så här säger regelverket.
Krav på information
Lagen ställer ett antal krav på att säljaren ska lämna viss information till dig som köpare:

• Namn, adress och e-postadress till säljaren ska finnas på webbplatsen där du handlar. Även organisationsnummer ska finnas om säljaren har ett sådant.
  • Om pris anges ska det anges klart och tydligt. Om skatter och fraktkostnader tillkommer ska det anges särskilt.
Krav när du gör en beställning
Lagen ställer följande krav på säljaren i samband med att du gör en beställning:

• Säljaren ska ha tekniska hjälpmedel som gör det möjligt för dig att upptäcka och rätta till inmatningsfel innan du gör en beställning. Säljaren ska också informera om hjälpmedlen och vilka steg du måste gå igenom för att göra en beställning.
  • Det ska tydligt framgå på vilka språk du kan göra din beställning.
  • Du ska utan dröjsmål få en bekräftelse med e-post av din beställning.
  • Avtalsvillkoren som rör din beställning ska finnas tillgängliga på ett sätt som gör att du kan spara dem.
Informationen som krävs ligger på hemsidan under "Terms of Service". Finns inget krav att den informationen ska ligga på tex förstasidan. Nu tycker jag vi avslutar den här diskussionen då vi inte kommer att komma längre.

Informationen som krävs ligger på hemsidan under "Terms of Service". Finns inget krav att den informationen ska ligga på tex förstasidan. Nu tycker jag vi avslutar den här diskussionen då vi inte kommer att komma längre.
Inga problem att avsluta men terms of service syns inte på mobil/padda när jag letar runt. Om den bara syns efter att man påbörjat köp vid utcheckning så är det nog delade meningar om regelverket uppfylls. Det är inte mig du ska övertyga utan Konsumentverket.

Hejsan!
Tänkte uppdatera lite hur det går med produktionen. Alla delar är nu i produktion eller är redan färdiga och urverken är beställd och kommer i slutet av september. Tillverkningen av boetterna är det som tar längst tid och beräknas vara klart till mitt av oktober ungefär. Sedan ska klockorna monteras ihop och inspekteras innan de skickas till mig vilket bör ske i början av November. Sedan ska jag personligen inspektera varje klockan innan den skickas till kund vilket kommer ta ett par dagar men ska med god marginal vara klart innan December. Uppkommer det inga problem i produktion så kommer klockorna bli levererade tidigare än planertat. :)
44640442301_c8931827ea_z.jpg

Hejsan!
Nu har den första omgången klockor kommit och de resterande anländer på tisdag eller onsdag nästa vecka. Jag har börjat inspektera klockorna och än så länge ser alla riktigt bra ut så ska bli kul att börja skicka ut dem till er som beställt! :) Pre-order priser gäller bara tills på söndag sedan höjs det till $499 vilker kommer vara det ordinarie priset för klockorna så funderar ni på att beställa så passa på innan söndag. Kommer uppdatera med bilder när jag har möjlighet att foto dom med min riktiga kamera.

Nästa steg är att klockorna ska skickas iväg för att ta nya produktbilder och hela hemsidan ska byggas om till en mer permanent design. Sedan börjar arbetet med nästa modell;)

Hejsan!
Nu har den första omgången klockor kommit och de resterande anländer på tisdag eller onsdag nästa vecka. Jag har börjat inspektera klockorna och än så länge ser alla riktigt bra ut så ska bli kul att börja skicka ut dem till er som beställt! :) Pre-order priser gäller bara tills på söndag sedan höjs det till $499 vilker kommer vara det ordinarie priset för klockorna så funderar ni på att beställa så passa på innan söndag. Kommer uppdatera med bilder när jag har möjlighet att foto dom med min riktiga kamera.

Nästa steg är att klockorna ska skickas iväg för att ta nya produktbilder och hela hemsidan ska byggas om till en mer permanent design. Sedan börjar arbetet med nästa modell;)
Härligt! Bjud på lite bilder.

Härligt! Bjud på lite bilder.
Tack! Bilder kommer imorgon! :)
Jag heter Alf i andranamn, så jag måste ha en av dessa
Det låter som du verkligen behöver en då! ;)
Får nog beställa hem en, riktigt snygga och bra koncept. Hur är den svarta i materialet, repas den lätt?
Tack! Den svarta har en DLC coat vilket är den hårdaste så den är den är väldigt reptålig. Den svarta prototypen är nog den enda som inte fått någon repa/märke än så den tål mycket :)

Här kommer lite bilder från idag när jag fortsatt inspektera klockorna för att finna eventuella defekter. Sitter skyddsplats på klockorna så det är därför de ser smutiga ut på glaset och baksidan. Hittade marginella fel på 2 klockor så dessa kommer användas till vardagsfotografering där man inte behöver vara rädd för att repa dem eller liknande då defekterna inte syns på bild. De som skickas till kunder ska såklart vara felfria!
Nu är det lite drygt 9 timmar kvar tills priset höjs så beställ innan midnatt om ni är sugna ;)
45888076592_2dc71353c4_b.jpg

45888078062_cd869c25b5_b.jpg

45888079722_ca29166b55_b.jpg

45213286824_487529313f_b.jpg

45888082352_2d59873fd6_b.jpg

45888078202_1bfa7a54fc_b.jpg

Här kommer lite bilder från idag när jag fortsatt inspektera klockorna för att finna eventuella defekter. Sitter skyddsplats på klockorna så det är därför de ser smutiga ut på glaset och baksidan. Hittade marginella fel på 2 klockor så dessa kommer användas till vardagsfotografering där man inte behöver vara rädd för att repa dem eller liknande då defekterna inte syns på bild. De som skickas till kunder ska såklart vara felfria!
Nu är det lite drygt 9 timmar kvar tills priset höjs så beställ innan midnatt om ni är sugna ;)
45888076592_2dc71353c4_b.jpg

45888078062_cd869c25b5_b.jpg

45888079722_ca29166b55_b.jpg

45213286824_487529313f_b.jpg

45888082352_2d59873fd6_b.jpg

45888078202_1bfa7a54fc_b.jpg
Tackar;)!

Hejsan allihopa!
Nu var det ett tag sedan jag senast skrev här men har haft fullt upp så har inte blivit av tyvärr. Jag har nu börjat arbeta med min andra modell som förhoppningsvis ska vara redo till hösten om allt flyter på. Denna modell kommer vara rund och mer åt det dressade hållet (tänk typ dressad fieldwatch) och funderar på vilken vilken storlek jag vill ha på klockan. Är inget fan av stora klockor så lutar åt antingen en diameter på 38mm eller 40mm.
Vet att det är svårt att svara på utan se designen men vilken av dessa storlekar föredrar ni? :)

Avslutar med en bild på en wristshot-ception! ;)
tumblr_pmxbhkUum21u8eu54o1_540.jpg

Senast ändrad:
Asså 38 är för stort för dressklocka. Punkt.
Visst visst man kan ha enorma handleder men för vanligt folk med typ 17-19cm är 38mm för stort för dress om inte tavlan är liten och eller bandhornen är mkt korta.

Tillbaka
Topp