• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allmänt restaurangsnack

Belfort

Omega
Lutar åt att besöka Flippin Burgers (Bastard) om det är för jävla lång kö, La Nonna, APO och Meno Male under vår tvådagarsvisit än så länge då. Tack för alla tips! Återkommer med åsikter om nån vecka. Caféer, finns det några måsten för en prisvärd kaffe eller är det out of content i tråden kanske?

Mr Cake rekommenderas med speciellt deras tårtor.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Njaaaa, tveksamt om det är värt att vänta en timme för sin mat
Den timmen går rätt snabbt om man har tid att ta en öl och hänga. Klart värre att försöka få plats obokat på valfri krog en fredag.

Tryffelpasta är tyvärr fel säsong för just nu, men Carl’s deli i Hörorget har enkelt och bra Italienskt. Rätt smaker och enkelt som det ska vara. Grym vongole, kan rekommenderas.
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Lutar åt att besöka Flippin Burgers (Bastard) om det är för jävla lång kö, La Nonna, APO och Meno Male under vår tvådagarsvisit än så länge då. Tack för alla tips! Återkommer med åsikter om nån vecka. Caféer, finns det några måsten för en prisvärd kaffe eller är det out of content i tråden kanske?
Om du vill ha gott kaffe tycker jag personligen att Johan & Nyström gör det otroligt bra. Inte särskilt mysiga lokaler. Men bra kaffe.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lutar åt att besöka Flippin Burgers (Bastard) om det är för jävla lång kö, La Nonna, APO och Meno Male under vår tvådagarsvisit än så länge då. Tack för alla tips! Återkommer med åsikter om nån vecka. Caféer, finns det några måsten för en prisvärd kaffe eller är det out of content i tråden kanske?
Här har du en liten guide gällande burgare.
https://klocksnack.se/threads/bästa-burgarna-i-sthlm.33876/page-80#post-3195296
 

Lindrothh

Cartier
Blev bastards burger idag till lunch i Stockholm, skippade Flippin. Trerätters på La Nonna väntar ikväll och imon får vi se. Återkommer lite bilder och kort skrift imorgon kväll om nån är intresserad:)
 

jmspar123

Cartier
Känns som att Flippin ganska mkt lever på att dom var tidiga, va?

Jag at hos Flippin nagra veckor efter de oppnat. Kan ha varit 2013 kanske?
Begrep inte varfor detta stalle var hojt till skyarna som nagot markvardigt alls. Trak-lang vantan pa att fa bestalla. Ytterligare vantan pa en i mina ogon hyfsad och dyr burgare men inte speciellt markvardig alls....

Haller Fudruckers, Red Robin och mitt lokala burgerhak Viking Burgers langt battre an Flippin. Daremot tanker jag proba BMB i sommar.
 

Lindrothh

Cartier
Två dagar i Stockholm resulterade i följande mat.
D186ABBB-27F4-4F3C-B62B-2814D3FE8BEE.jpeg

Först ut var lunch på Bastard Burgers. Fantastiskt gott med helt perfekt stekta hamburgare för min smak och lagom mycket med tillbehör på. Enda jag hade kunnat önska var lite frasigare bröd, annars mycket bra. 9/10!

8D4CE4FB-E086-4A0A-B3FE-9E9C2486E679.jpeg
95CEBCF3-C645-49E8-ACBD-45F0C97FC7DE.jpeg
0CC483D1-2D04-4018-825D-E5C3A459723F.jpeg

Sedan var det tre-rätters på La Nonna.
Grillade jätteräkorna hade härlig grillad smak och god konsistens. Bröden passade utmärkt. Något klabbigt att äta och kanske inte något för den som är väldigt mån om sitt bordsskick.. Tjejens carpaccio var också god men inget extremt märkvärdigt.

Tryffelpasta var hands down det bästa jag ätit på länge. Första tuggorna var som en dröm där tonen av tryffel verkligen genomsyrade hela rätten utan att ta över för mycket. Enda lilla att anmärka var de stora portionerna, fick knappt i mig hela och i slutet var smaken lite uttjatat. Men tuggorna fram till dess var det bästa på länge som sagt!

Till efterrätt tog jag en citronsorbet som inte var nåt speciellt, men hade en väldigt fin syrlig smak och bra konsistens för att vara sorbet. Som helhet, 9/10. Extremt prisvärt.

CF0921EF-7E01-43EA-AE73-9A139C2D91F4.jpeg

Lunchen idag var dagarnas i särklass sämsta. Hungerns anda tog över och det blev första bästa hak i närheten av gamla stan. Smakade ungefär som Ikea’s fläskytterfilé och pommes. Restaurangen började på S sen minns jag inte mer.
5.5/10.

F9D42F03-AE69-48D3-9C1C-7AC644CBD286.jpeg

Med lite för mycket pengar spenderat på shopping för två ungdomar jagade vi prisvärd sushi. Visade sig att Tokyo Diner fått bra omdömen och var i vår prisklass. Jättegod sushi för pengarna! Inte mycket mer att säga än så. Lite tråkig stämningen i ”saluhallen” på Hötorget men sushin var god.
8/10.

Hoppas det var uppskattat, men lite av det är ju på era tips, vilket var riktigt fina tips! På återseende i tråden:)
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Lunchen idag var dagarnas i särklass sämsta. Hungerns anda tog över och det blev första bästa hak i närheten av gamla stan. Smakade ungefär som Ikea’s fläskytterfilé och pommes. Restaurangen började på S sen minns jag inte mer.
5.5/10.

Hehe, det där ser ut som Lion Bars (RIP) klassiska fläsknoisette. Förr fick man en sådan och en stor stark för under hundralappen, alltid en bra början på en dålig kväll.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Min flickvän fyller år till våren och jag tänkte att vi skulle ut och käka. Letar efter trevliga restauranger i Stockholm med bra mat, service och trevlig atmosfär.

Vi besökte Ciccio’s och L’Avventura i höstas och båda föll oss i smaken. Är även öppen för alternativ med en något lugnare atmosfär. Någon som sitter inne på några tips? :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Hrm, ser inget på deras hemsida eller Facebook. Behöver jag göra något eller är det bara att boka?
 

Belfort

Omega
Lite tyst i tråden så väcker den till liv. Kan tipsa om att Djuret i Stockholm har 50% rabatt på sin meny. Jag och tjejen var där igår och käkade inkl vinpaket och jäklar vad gott det var!
Bra väckning av tråden. Man kunde ana att det här vad som behövs för att rädda vissa restauranger i de svåra tider som råder. Jag bokade in ett bord för nästa vecka.

Fler liknande tips önskas.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag och tjejen ska till Göteborg i sommar och har 2 nätter på hotell (hotell Avalon). Vi båda älskar fisk och skaldjur så tänkte höra om någon kan rekommenderar något ställe? Har själv tittat på Hedlunds havsbar som verkar trevligt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej!
Jag och tjejen ska till Göteborg i sommar och har 2 nätter på hotell (hotell Avalon). Vi båda älskar fisk och skaldjur så tänkte höra om någon kan rekommenderar något ställe? Har själv tittat på Hedlunds havsbar som verkar trevligt.
Sjömagasinet och Fiskekrogen är båda kalasbra.

Hedlunds havsbar har jag inte testat, men är säkert rätt bra.
Gabriel i feskekörka är en lunchklassiker.
Jag tycker att Sjöbaren i Haga är trevlig också.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Jag och tjejen ska till Göteborg i sommar och har 2 nätter på hotell (hotell Avalon). Vi båda älskar fisk och skaldjur så tänkte höra om någon kan rekommenderar något ställe? Har själv tittat på Hedlunds havsbar som verkar trevligt.
Som ovan nämnt är mycket bra.
Rekommenderar Hedlunds Havsbar. Riktigt bra.
 

ErikGBG

Audemars
Fiskekrogen är stängd under sommaren.
Sjömagasinet öppet Tor-lör med öppet för lunch fre och lör.
Lunch vid fint väder på deras brygga är bästa fisk och skaldjursupplevelsen i GBG.
Hedlunds är ok men rätt tråkig utsikt över ett tråkigt torg.
 
Topp