Två dagar i Stockholm resulterade i följande mat.
Först ut var lunch på Bastard Burgers. Fantastiskt gott med helt perfekt stekta hamburgare för min smak och lagom mycket med tillbehör på. Enda jag hade kunnat önska var lite frasigare bröd, annars mycket bra. 9/10!
Sedan var det tre-rätters på La Nonna.
Grillade jätteräkorna hade härlig grillad smak och god konsistens. Bröden passade utmärkt. Något klabbigt att äta och kanske inte något för den som är väldigt mån om sitt bordsskick.. Tjejens carpaccio var också god men inget extremt märkvärdigt.
Tryffelpasta var hands down det bästa jag ätit på länge. Första tuggorna var som en dröm där tonen av tryffel verkligen genomsyrade hela rätten utan att ta över för mycket. Enda lilla att anmärka var de stora portionerna, fick knappt i mig hela och i slutet var smaken lite uttjatat. Men tuggorna fram till dess var det bästa på länge som sagt!
Till efterrätt tog jag en citronsorbet som inte var nåt speciellt, men hade en väldigt fin syrlig smak och bra konsistens för att vara sorbet. Som helhet, 9/10. Extremt prisvärt.
Lunchen idag var dagarnas i särklass sämsta. Hungerns anda tog över och det blev första bästa hak i närheten av gamla stan. Smakade ungefär som Ikea’s fläskytterfilé och pommes. Restaurangen började på S sen minns jag inte mer.
5.5/10.
Med lite för mycket pengar spenderat på shopping för två ungdomar jagade vi prisvärd sushi. Visade sig att Tokyo Diner fått bra omdömen och var i vår prisklass. Jättegod sushi för pengarna! Inte mycket mer att säga än så. Lite tråkig stämningen i ”saluhallen” på Hötorget men sushin var god.
8/10.
Hoppas det var uppskattat, men lite av det är ju på era tips, vilket var riktigt fina tips! På återseende i tråden