• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anmälning- och paketöppningstråd till Passaround Sinn 240 st gz

demondave

Rolex
Kollade just Sinns info, 22mm luggvidd för den som vill leta upp lite kul alternativ under sin vecka.

Snygga och försiktiga bandbyten uppmuntras väl? Typ lite så att byt som att det vore din egen klocka, låtsas att den är dyrare än den är. Kan tycka att det är kul att se möjliga kombos, och att se vad som till varje pris ska undvikas.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Kanske är läge att pilla dit några små tejpbitar på undersidan av bandhornen så att risken för skrapmärken minimeras om det ska provas band hejvilt?
Det fixar man väl själv om man nu ska byta band, så gör jag alltid på lite finare/dyrare klockor. Då tycker jag man gör det på en klocka som ska vandra mellan 20 pers och inte är sin egen
 
Senast ändrad:

leiden

Rolex
Inte provat något annat band ännu men om jag gör det så tejpar jag först :)
Bjuder på ett par bilder.
DSC_1925.JPG
DSC_1913.JPG
DSC_1923.JPG
 

filthywatch

Cartier
IMG_0329.JPG
IMG_0330.JPG
IMG_0332.JPG
Sorry för bristen på uppdateringar men har precis fått hem en hundvalp och inte hunnit med så mycket mer än å springa ut å in genom dörren för att slippa kiss inomhus . Men det är ingen ursäkt för självklart har jag hunnit ta några få bilder å kunnat få mig en egen åsikt om klockan . Kan säga att jag var lite skeptisk till en början med utseendet på länken via bilder men blev helt klart positivt överraskad när jag fick på mig klockan . Det enda jag kan anmärka på länken är väl att den sticker ut lite från klockan å inte gör att den inte ligger riktigt 100 mot handleden och sen är väl låset lite tråkigt måste jag villigt erkänna men överlag en trevlig klocka .
 

MAIN

Cartier
He he ... mycket pyssel med hundvalp, även om det är kärt besvär :) Bra årstid att bli med valp.

Vad är det med låset som känns lite tråkigt?
Ja, på perspektivbilden ser klockan inte riktigt ut att ligga an helt mot din handled. Länken ser ut att bygga ut lite.
 

filthywatch

Cartier
He he ... mycket pyssel med hundvalp, även om det är kärt besvär :) Bra årstid att bli med valp.

Vad är det med låset som känns lite tråkigt?
Ja, på perspektivbilden ser klockan inte riktigt ut att ligga an helt mot din handled. Länken ser ut att bygga ut lite.
Tycker låset känns lite billigt för en klocka som kostar 16-17.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hands On recension i Ablogtowatch idag: http://www.ablogtowatch.com/sinn-240-st-gz-watch/

Har inte hunnit läsa. Blir intressant jämföra med de intryck som klockan gör i denna passaround :watching:
Kommentarerna var inte nådiga.
"Bury it at low tide" och "This watch did not need to see the light of day, It's just plain awful looking." gör att jag gillar den ännu mer!
Detta kommer bli en udda fågel många sinister vill ha om några år.
 

leiden

Rolex
Kommentarerna var inte nådiga.
"Bury it at low tide" och "This watch did not need to see the light of day, It's just plain awful looking." gör att jag gillar den ännu mer!
Detta kommer bli en udda fågel många sinister vill ha om några år.
Recensionen var dock inte så bitsk som kommentarerna. En vattendelare, som sagt :)
 

leiden

Rolex
Jag tycker att klockrecensionerna har ett återkommande problem med inställsamhet. Och bland kommentarerna finns ju utöver fanboysen alltid ett gäng haters som gonna hate oavsett vad. En passaround som denna är svårslagen om man vill få en hyggligt nykter och balanserad bild.
Absolut, och en recension är en sak och den egna upplevelsen är en annan sak, och det är den sistnämnda som egentligen betyder något. Så en passaround är en riktigt bra grej :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ablogtowatch och många andra liknande sajter och bloggar är en smula partiska tycker jag. De tenderar att vara väldigt optimistiska i sina recensioner.
"Recensioner". De klipper och klistrar ju oftast från pressreleaserna, tror inte de lagt mer än någon timma på att faktiskt testa klockorna.
 

sinner

Panerai
Idag anlände sinnen och nu har den suttit på handleden i drygt en timme :)

image.jpg


Första intrycket är att jag gillar den :)
Att ändlänkarna bygger/sticker rätt ut från boetten gör att jag aldrig (förutsatt att jag vinner) kommer bära denna på länk.
Det ser helt enkelt illa ut.

Boetten och dess fasningar är en riktig fullträff!

image.jpg


Återkommer med flera bilder och tankar under den kommande veckan.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Idag anlände sinnen och nu har den suttit på handleden i drygt en timme :)

image.jpg


Första intrycket är att jag gillar den :)
Att ändlänkarna bygger/sticker rätt ut från boetten gör att jag aldrig (förutsatt att jag vinner) kommer bära denna på länk.
Det ser helt enkelt illa ut.

Boetten och dess fasningar är en riktig fullträff!

image.jpg


Återkommer med flera bilder och tankar under den kommande veckan.
Det börjar bra! Nu hoppas vi på att tråden tar fart! :)
 

Patrik J

Rolex
Idag anlände sinnen och nu har den suttit på handleden i drygt en timme :)

image.jpg


Första intrycket är att jag gillar den :)
Att ändlänkarna bygger/sticker rätt ut från boetten gör att jag aldrig (förutsatt att jag vinner) kommer bära denna på länk.
Det ser helt enkelt illa ut.

Boetten och dess fasningar är en riktig fullträff!

image.jpg


Återkommer med flera bilder och tankar under den kommande veckan.

Bra! Öl, hundar och Sinn är tre av mina favoritgrejjer. Nu saknas bara lättklädda fruntimmer och australiensisk 80-talsrock. :cool:
 

Bruset

Panerai
Goa bilder. Nu börjar man bli sugen...
Nån som har bemödat sig med att mäta tidsavvikelsen? Går fanskapet hyfsat rätt?
Och då tänker jag inte på ifall den mäter tidvattenståndet (eller vad man nu säger) korrekt..;)
 
Topp