• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

SÄ dÀr dÄ, dÄ var man med iPhone 14 Pro 256 Gb, förlÀngde mitt abonnemang till Telia i 24 mÄnader. Fortfarande för dyr, trots att jag fick 2095:- i rabatt nÀr lÄste mitt abonnemang i 24 mÄn.

iPhone 14 Pro.PNG

Tog en lila bara för att jag kan.

iPhone Pro 1.PNG
Telia
.snĂ„la som von Anka
.15GB kommer inte rĂ€cka till att lĂ€sa KS i mĂ„nga minuter/mĂ„n. Vet Ă€n annan operatör som byggt mkt 5G i omrĂ„det dĂ€r du bor
..som erbjuder hög bandbredd med obegrĂ€nsad data istĂ€llet för snĂ„l datamĂ€ngd

😉

Telia
.snĂ„la som von Anka
.15GB kommer inte rĂ€cka till att lĂ€sa KS i mĂ„nga minuter/mĂ„n. Vet Ă€n annan operatör som byggt mkt 5G i omrĂ„det dĂ€r du bor
..som erbjuder hög bandbredd med obegrĂ€nsad data istĂ€llet för snĂ„l datamĂ€ngd

😉

Jag har faktiskt 40GB att brĂ€nna pĂ„ surf varje mĂ„nad! FĂ„r ytterligare 25GB pĂ„ mina 15GB I.O.M att jag har bĂ„de fiber och hemtelefoni, och dĂ€rmed fĂ„r jag vĂ€lja förmĂ„n, som jag tar ut i extra surfmĂ€ngd

Senast Àndrad:
SÄ dÀr dÄ, dÄ var man med iPhone 14 Pro 256 Gb, förlÀngde mitt abonnemang till Telia i 24 mÄnader. Fortfarande för dyr, trots att jag fick 2095:- i rabatt nÀr lÄste mitt abonnemang i 24 mÄn.

iPhone 14 Pro.PNG

Tog en lila bara för att jag kan.

iPhone Pro 1.PNG

Blev en lila för mig med i samma utförande som den du bestĂ€llde. Lite snĂ„lt med fĂ€rgvalen pĂ„ denna modell. Verkligen gillat den blĂ„a jag haft pĂ„ 12:an som nu byts in i samband med köpet. 5550:- i inbytesvĂ€rde kĂ€ndes bra. MĂ„nadskostnaden blev till och med 200:- billigare Ă€n upplĂ€gget med 12:an 👍

Ska till New York i november. 14Pro börjar pĂ„ 999$, givet dollarkursen ganska bra prisskillnad mot hĂ€r. Är vĂ€l bara att man inte har simkortsuttag som skiljer?

• Can I activate an iPhone 14 or iPhone 14 Pro outside of the United States?​

If you purchased your iPhone 14 or iPhone 14 Pro models in the US or Puerto Rico, yes you can activate it outside the country if your carrier supports eSIM. To learn more about eSIM and carriers, visit: https://support.apple.com/en-us/HT209096.

Kört 12 mini i tvÄ Är nu och har sjÀlvsÀkert sagt i flera mÄnader att det blir en 14pro max nÀr den kommer.
BestĂ€mde mig rĂ€tt snabbt för en 13 PRO max istĂ€llet nu nĂ€r priserna kom
.herregud, ultra 11k, PRO max frĂ„n 16500k😄
Alternativt snÄla ordentligt och vÀnta pÄ nÀsta SE som ryktas bygga pÄ 10R och spara lite till elrÀkningen.

Kört 12 mini i tvÄ Är nu och har sjÀlvsÀkert sagt i flera mÄnader att det blir en 14pro max nÀr den kommer.
BestĂ€mde mig rĂ€tt snabbt för en 13 PRO max istĂ€llet nu nĂ€r priserna kom
.herregud, ultra 11k, PRO max frĂ„n 16500k😄
Alternativt snÄla ordentligt och vÀnta pÄ nÀsta SE som ryktas bygga pÄ 10R och spara lite till elrÀkningen.
Det Àr en svÄr balansgÄng. För mig Àr det lÀttare att rÀttfÀrdiga en dyr telefon med att den anvÀnds mÄnga timmar om dygnet, jÀmfört med andra dyra prylar som mest blir liggandes.

Fast 16 500 kr, det gÄr inte att snacka bort..

Jag tycker Ă„ andra sidan det Ă€r mĂ€rkligt att IPhone inte haft samma prisutveckling som mĂ„nga andra produkter pĂ„ marknaden đŸ€”

NÀr jag förbestÀllde 12 PRO 256GB sÄ var direktbetalningspriset 14 449:-.
14 PRO 256GB kostar idag 14 699:- att casha. AlltsÄ 250:- ökning pÄ 2 Ärs tid.

Det Àr en svÄr balansgÄng. För mig Àr det lÀttare att rÀttfÀrdiga en dyr telefon med att den anvÀnds mÄnga timmar om dygnet, jÀmfört med andra dyra prylar som mest blir liggandes.

Fast 16 500 kr, det gÄr inte att snacka bort..
SÄ Àr det. Satte nyss ihop ny stationÀr dator som jag inte anvÀnder 1/20 sÄ mycket som min iPhone sÄ timpriset blir ÀndÄ rÀtt lÄgt.
Sen kanske man skulle ha lite mindre skÀrmtid
.

SÄ Àr det. Satte nyss ihop ny stationÀr dator som jag inte anvÀnder 1/20 sÄ mycket som min iPhone sÄ timpriset blir ÀndÄ rÀtt lÄgt.
Sen kanske man skulle ha lite mindre skÀrmtid
.
Gissar att skillnaden pĂ„ gamla datorn och nya Ă€r avsevĂ€rt större Ă€n folk som byter frĂ„n en 13 pro till 14 pro. Tvivlar pĂ„ att folk ens mĂ€rker skillnad. Brukar sjĂ€lv alltid byta varje modell och uppfattar ingen skillnad. Största skillanden pĂ„ senaste 5 Ă„ren Ă€r nog 120hz skĂ€rm om man bytt varje Ă„r. Övertala sig sjĂ€lv Ă€r enkelt om pengar inte Ă€r ett bekymmer 🙂

Ska till New York i november. 14Pro börjar pĂ„ 999$, givet dollarkursen ganska bra prisskillnad mot hĂ€r. Är vĂ€l bara att man inte har simkortsuttag som skiljer?

• Can I activate an iPhone 14 or iPhone 14 Pro outside of the United States?​

If you purchased your iPhone 14 or iPhone 14 Pro models in the US or Puerto Rico, yes you can activate it outside the country if your carrier supports eSIM. To learn more about eSIM and carriers, visit: https://support.apple.com/en-us/HT209096.

Och det innebÀr att det inte funkar hÀr?! SÄg att Telia stödjer eSIM enligt lÀnken du visade!

Blev en lila för mig med i samma utförande som den du bestĂ€llde. Lite snĂ„lt med fĂ€rgvalen pĂ„ denna modell. Verkligen gillat den blĂ„a jag haft pĂ„ 12:an som nu byts in i samband med köpet. 5550:- i inbytesvĂ€rde kĂ€ndes bra. MĂ„nadskostnaden blev till och med 200:- billigare Ă€n upplĂ€gget med 12:an 👍

Efter det att jag lÀste ditt inlÀgg sÄ kollade jag faktiskt upp pÄ Telias hemsida hur mycket jag kulle fÄ ifall jag pantade in den, istÀllet för 1000-1500Kr som snubben jag pratade med igÄr, sa att jag skulle fÄ nÀr jag gjorde min bestÀllning . SÄ visade det sig att jag fick 3768:- , sÄ jag har precis gjort om min bestÀllning, dÀr dom rÀknade in panten pÄ min 11 Pro. SÄ istÀllet för 14400:- , sÄ blev den totala kostnaden 10632:-, kÀnns helt klart bÀttre.

Senast Àndrad:
Efter det att jag lÀste ditt inlÀgg sÄ kollade jag faktiskt upp pÄ Telias hemsida hur mycket jag kulle fÄ ifall jag pantade in den, istÀllet för 1000-1500Kr som snubben jag pratade med igÄr nÀr jag gjorde min bestÀllning sa att jag skulle fÄ. SÄ visade det sig att jag skulle fÄ 3768:- , sÄ jag har precis gjort om min bestÀllning, dÀr dom rÀknade in panten pÄ min 11 Pro. SÄ istÀllet för 14400:- , sÄ blev den totala kostnaden 10632:-, kÀnns helt klart bÀttre.

LÀt ju bra mycket bÀttre :)

NÄgon som kan tipsa om ett tunt skal med MagSafe stöd för iPhone 14 Pro?
Jag köpte detta till min 13 PRO:
Är jĂ€ttenöjd. Det Ă€r vĂ€ldigt tunt, har lite högre kanter i hörnen pĂ„ framsidan sĂ„ att inte skĂ€rmen ligger mot underlaget. Även materialet gör att den glider i fickan men kĂ€nns "matt" i handen sĂ„ den inte Ă€r hal.
Kostade nÀstan ingenting, och lÀr vÀl finnas till 14 snart ocksÄ.

Jag köpte detta till min 13 PRO:
Är jĂ€ttenöjd. Det Ă€r vĂ€ldigt tunt, har lite högre kanter i hörnen pĂ„ framsidan sĂ„ att inte skĂ€rmen ligger mot underlaget. Även materialet gör att den glider i fickan men kĂ€nns "matt" i handen sĂ„ den inte Ă€r hal.
Kostade nÀstan ingenting, och lÀr vÀl finnas till 14 snart ocksÄ.
KÀnner igen mÀrket. Just denna verkar dock inte ha inbyggda magsafe magneter?

Bara jag som reagerade pÄ hur pass mkt bÀttre batteritid iphone 14 fÄr kontra 13?
Och dÄ Àven pÄ vanliga 14 som trots allt har samma A15-chip som i 13!

Sitter pÄ en iphone 12 idag och hade för avsikt att köpa en 13 nu nÀr 14 lanserades i hopp om att priserna skulle sjunka lite.
Men just batteritiden fÄr mig nÀstan att övervÀga 14 istÀllet :)

Bara jag som reagerade pÄ hur pass mkt bÀttre batteritid iphone 14 fÄr kontra 13?

Sitter pÄ en iphone 12 idag och hade för avsikt att köpa en 13 nu nÀr 14 lanserades i hopp om att priserna skulle sjunka lite.
Mycket bÀttre var vÀl kanske att ta i (beroende pÄ anvÀndningsomrÄde sÄ klart) men som jag förstÄtt det anvÀnder grundmodellen samma variant av A15 som Äterfinns i 13 pro sÄ en viss uppgradering Àr det ÀndÄ mot förra generationen.

Mycket bÀttre var vÀl kanske att ta i (beroende pÄ anvÀndningsomrÄde sÄ klart) men som jag förstÄtt det anvÀnder grundmodellen samma variant av A15 som Äterfinns i 13 pro sÄ en viss uppgradering Àr det ÀndÄ mot förra generationen.
Ja jo, allting Àr ju relativt ;) Apple redovisar ju det lite lustigt ocksÄ i form av antal timmar videouppspelning..
Men +7h (10 pÄ PROn) fÄr vÀl anses som ganska bra om du frÄgar mig!

Har inte kollat vikten pÄ 13 pro kontra 14 pro. Men 12:an gjorde de ju smalare och lÀttare varav batteritiden blev riktigt kass. Har en 12:a som dessutom nu bra kör pÄ 80% av max kapacitet.

Tillbaka
Topp