Samma hĂ€r. Trist att alltid ta chansen att ladda; i bilen, vid datorn ect.Laddar min 12 mini 3-4 ggr per dagâŠ.blir faktiskt rĂ€tt störande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Samma hĂ€r. Trist att alltid ta chansen att ladda; i bilen, vid datorn ect.Laddar min 12 mini 3-4 ggr per dagâŠ.blir faktiskt rĂ€tt störande.
Sett en del reviews nu pÄ 14 Pro. Var extremt sugen att fara och köpa en pÄ fredag men jag tror fasiken att jag skippar detta Är. Batteritiden verkar bli ganska mycket sÀmre med AOD pÄ, mÄnga pÄpekar ocksÄ att de tror telefonen ej gÄtt i lÄs pÄ grund av AOD-designen..hade ocksÄ föredragit att den slÀckte pixlarna helt och bara visade tid samt valfria widgets. Kameran trodde jag skulle vara betydligt bÀttre med detaljer och Low light men inget som verkar vara nÄgon revolutionerande skillnad frÄn 13 Pro. Den dynamiska ön verkar inte heller vara sÄ anvÀndbar samt att den tar upp mer skÀrmyta vid videotittande exempelvis..samt att man kladdar runt pÄ framkameran. KÀnns som ett snedsteg för Apple detta Är..brukar vanligtvis uppgradera varje Är för den apple-torsk man Àr, men detta Är blev jag besviken..
Kanske fÄr ge det nÄgra veckor innan "riktiga" reviews kommer dÀr folk hunnit testa AOD/batteri under en lÀngre tid Àn tvÄ dagar..
Jag lÀste precis tvÀrtom, att den Àr bra, men som med alla modeller sÄ Àr det oftast inte vÀrt att uppgradera bara Äret efter
Mer standard, plus snabbare pÄ att flytta dataLÄter ju lovande, men vad fÄr man för fördel med USB-C port?! Man anvÀnder vÀl den bara vid laddning alternativt sladdlös laddare.
Absolut sÄ Àr detJag lÀste precis tvÀrtom, att den Àr bra, men som med alla modeller sÄ Àr det oftast inte vÀrt att uppgradera bara Äret efter
Det Àr lite mÀrkligt att Apple hÄller sig kvar vid lightning nÀr bÄde MacBook och iPad numera har USB-C. Till lightningenheter (t.ex. Airpods) fÄr man med en USB-C till lightning-kabel dÄ nÀtdelen i alla fall har USB-C-anslutning.LÄter ju lovande, men vad fÄr man för fördel med USB-C port?! Man anvÀnder vÀl den bara vid laddning alternativt sladdlös laddare.
Lightning Àr ju sÄ mycket trevligare Àn usb-c. Blir en sorgens dag nÀr den försvinner.Det Àr lite mÀrkligt att Apple hÄller sig kvar vid lightning nÀr bÄde MacBook och iPad numera har USB-C. Till lightningenheter (t.ex. Airpods) fÄr man med en USB-C till lightning-kabel dÄ nÀtdelen i alla fall har USB-C-anslutning.
Det blir ju lite bökigt om man ska ha olika standarder för olika enheter nÀr de alla ansluter via USB-C ÀndÄ i slutÀndan. Det Àr dessutom lite lustigt nÀr hela deras affÀrsidé Àr ett enkelt ekosystem dÀr allting "bara fungerar" men som sedan krÀver att man bÀr med sig flera typer av laddare för att kunna ladda deras produkter.Lightning Àr ju sÄ mycket trevligare Àn usb-c. Blir en sorgens dag nÀr den försvinner.
Sörjer Ă€ven magsafe. Sparkat ner datorn minst tvĂ„ ggr i golvet pga usb-c. Usb-c Ă€r vekare, ej solid, och större Ă€n lightning. Ăven förstört/slitit ut usb-c men aldrig lightning. Visst Ă€r det trevligare om man endast behöver en sladd, men en extrasladd tar typ ingen plats.Det blir ju lite bökigt om man ska ha olika standarder för olika enheter nĂ€r de alla ansluter via USB-C Ă€ndĂ„ i slutĂ€ndan. Det Ă€r dessutom lite lustigt nĂ€r hela deras affĂ€rsidĂ© Ă€r ett enkelt ekosystem dĂ€r allting "bara fungerar" men som sedan krĂ€ver att man bĂ€r med sig flera typer av laddare för att kunna ladda deras produkter.
Vad Àr det du föredrar hos lightning som du inte fÄr genom USB-C?
Gillar USB-C anslutningen generellt sett. Men egentligen sÄ Àr det mig egalt om det Àr USB C eller Lightning. SÄ lÀnge man kan anvÀnda samma till bÄde telefon, airpods och ipaden.Det Àr lite mÀrkligt att Apple hÄller sig kvar vid lightning nÀr bÄde MacBook och iPad numera har USB-C. Till lightningenheter (t.ex. Airpods) fÄr man med en USB-C till lightning-kabel dÄ nÀtdelen i alla fall har USB-C-anslutning.
LÄter ju lovande, men vad fÄr man för fördel med USB-C port?! Man anvÀnder vÀl den bara vid laddning alternativt sladdlös laddare.
Just magsafe saknar jag ocksĂ„. Det var fantastiskt. Kan delvis instĂ€mma med att det inte tar plats, men nĂ€r det Ă€r olika sladdar och laddare sĂ„ blir det ett par efter ett tag. Det vĂ€rsta Ă€r alla j-a USB kontakter etc. som behövs för att kunna ladda pĂ„ flighter.Sörjer Ă€ven magsafe. Sparkat ner datorn minst tvĂ„ ggr i golvet pga usb-c. Usb-c Ă€r vekare, ej solid, och större Ă€n lightning. Ăven förstört/slitit ut usb-c men aldrig lightning. Visst Ă€r det trevligare om man endast behöver en sladd, men en extrasladd tar typ ingen plats.
Det finns vĂ€l inget som hindrar Apple frĂ„n att anvĂ€nda magsafe? DĂ„ligt pĂ„lĂ€st men sĂ„ vitt jag förstĂ„r har det egentligen ingenting med anslutningen i sig att göra utan syftar bara pĂ„ sjĂ€lva magnetlösningen för kontakten?Sörjer Ă€ven magsafe. Sparkat ner datorn minst tvĂ„ ggr i golvet pga usb-c. Usb-c Ă€r vekare, ej solid, och större Ă€n lightning. Ăven förstört/slitit ut usb-c men aldrig lightning. Visst Ă€r det trevligare om man endast behöver en sladd, men en extrasladd tar typ ingen plats.
Laddar sjÀlv allt med en 30w laddare, men fÀrre laddare blir det vÀl inte om man byter till usb-c?Gillar USB-C anslutningen generellt sett. Men egentligen sÄ Àr det mig egalt om det Àr USB C eller Lightning. SÄ lÀnge man kan anvÀnda samma till bÄde telefon, airpods och ipaden.
Just magsafe saknar jag ocksÄ. Det var fantastiskt. Kan delvis instÀmma med att det inte tar plats, men nÀr det Àr olika sladdar och laddare sÄ blir det ett par efter ett tag. Det vÀrsta Àr alla j-a USB kontakter etc. som behövs för att kunna ladda pÄ flighter.
Sladdlös bra och kör det nÀstan uteslutande hemma, men det tar fortfarande lÀngre tid att ladda och dagligdags pÄ kontoret eller pÄ resande fot sÄ sker större delen av laddningen via kabel via iPaden (PRO), dÄ det Àr avsevÀrt enklare att slÀpa med sig Àn att hÄlla pÄ med en laddplatta.
KÀnner inte heller till nÄgot som tvingar apple dÀr.Det finns vÀl inget som hindrar Apple frÄn att anvÀnda magsafe? DÄligt pÄlÀst men sÄ vitt jag förstÄr har det egentligen ingenting med anslutningen i sig att göra utan syftar bara pÄ sjÀlva magnetlösningen för kontakten?
Hela poÀngen med lagförslaget Àr att det ska minska mÀngden elektronik-/kabelskrot och det blir allt vanligare att tillverkare inte lÀngre skickar med nÄgon nÀtdel (givetvis av kostnadsskÀl men Àven för att man utÄt sett anser det i princip sjÀlvklart att alla redan Àger nÄgon typ av nÀtdel med USB-anslutning). Om man dessutom tar det ytterligare ett steg och slutar att skicka med sjÀlva kabeln sÄ Àr det inte svÄrt att se hur vi skulle spara in pÄ miljöaspekten.Laddar sjÀlv allt med en 30w laddare, men fÀrre laddare blir det vÀl inte om man byter till usb-c?
Sörjer Ă€ven magsafe. Sparkat ner datorn minst tvĂ„ ggr i golvet pga usb-c. Usb-c Ă€r vekare, ej solid, och större Ă€n lightning. Ăven förstört/slitit ut usb-c men aldrig lightning. Visst Ă€r det trevligare om man endast behöver en sladd, men en extrasladd tar typ ingen plats.
De nya Macbookarna har ju MagSafe, Äterinfördes förra ÄretDet finns vÀl inget som hindrar Apple frÄn att anvÀnda magsafe? DÄligt pÄlÀst men sÄ vitt jag förstÄr har det egentligen ingenting med anslutningen i sig att göra utan syftar bara pÄ sjÀlva magnetlösningen för kontakten?
FyâŠFAN va less jag blir pĂ„ TELIA, vilka jĂ€vla sumprunkare!
Idag sÄ fick jag ett SMS, dÀr jag skulle e-signera ett dokument! NÀr jag lÀste dokumentet, sÄ stod det att den förvÀntade leveransen skulle ske 28/9 pÄ min 14 Pro 256Gb.
Ringde sÄ klart upp och frÄgade va fan dom höll pÄ med! DÄ man blev lovad att fÄ den 16/9 nÀr man förbestÀllde den 9/9.
Det gÀller inte dÄ du gjort en ny bestÀllning sa personen jag pratade med! Men va F⊠han jag pratade med i lördags sa ju att det inte inverkade pÄ min första bestÀllning!
Men tydligen sÄ gjorde det, det! Hade idioterna bara gjort rÀtt frÄn början sÄ hade detta aldrig hÀnt!
Den jĂ€vla fĂ„nen som kom pĂ„ citatet, den som vĂ€ntar pĂ„ nĂ„got gott, vĂ€ntar aldrig för lĂ€nge, skulle ha en fet jĂ€vla smĂ€ll! För i min vĂ€rld sĂ„ stĂ€mmer det inteâŠ
SÄ nu Àr det bara och bita i det sura Àpplet
Mycket text. Min Äsikt stÄr kvar och du verkar köpa den och Àven hÄlla med? Att du tycker en extrakabel Àr ett problem Àr vad som skiljer oss. Helt ok. Kan ocksÄ leva med usb-c till telefonen men hade valt lightning om jag haft chansen.Hela poÀngen med lagförslaget Àr att det ska minska mÀngden elektronik-/kabelskrot och det blir allt vanligare att tillverkare inte lÀngre skickar med nÄgon nÀtdel (givetvis av kostnadsskÀl men Àven för att man utÄt sett anser det i princip sjÀlvklart att alla redan Àger nÄgon typ av nÀtdel med USB-anslutning). Om man dessutom tar det ytterligare ett steg och slutar att skicka med sjÀlva kabeln sÄ Àr det inte svÄrt att se hur vi skulle spara in pÄ miljöaspekten.
Det Àr sÄ klart otroligt naivt samtidigt som vi har en mÀngd betydligt vÀrre problem relaterade till miljön men för egen del Àr det till 100% av bekvÀmlighetsskÀl och jag vÀljer aktivt bort produkter som inte stöder USB-C. Senast idag behövde jag en laddare pÄ jobbet och det fanns inte en enda lightningkabel pÄ kontoret, dÀremot hade alla minst en USB-C till diverse tillbehör kopplade till datorerna. Mina Sonyhörlurar laddas genom USB-C, min MacBook air laddas via USB-C, min powerbank laddas via USB-C etc. etc. vilket innebÀr att jag skulle behöva bÀra med mig en extra kabel enbart för att kunna ladda en iPhone.
Oavsett vad man har för personlig instÀllning till de olika anslutningarna sÄ gÄr det inte att förneka att USB-C Àr en vedertagen standard om man ser till produktutbudet, offentliga laddningsplatser osv. och i Apples fall Àr man tvingad att ha med sig en USB-C-kabel om man Àger mer Àn iPhone/airpods sÄ varför inte bara flytta över hela utbudet till samma standard? NÀtdelarna som Apple förser oss med har som sagt ÀndÄ USB-C i andra Ànden sÄ den enda fördelen med lightning Àr vÀl att en del personer kanske Àr vana vid det och gillar hur kontakten kÀnns, that's it. I övrigt Àr man lÄst till lÄngsammare filöverföring, lÄngsammare laddning m.m.
Vad gÀller kvaliteten sÄ har det kanske mer med prisklassen och kvalitetskontrollen att göra och jag vÄgar nog pÄstÄ att en USB-C-kabel som kostar 300kr hÄller samma kvalitet som Apples motsvarande lightningkabel pÄ samma sÀtt som en premiumtelefon för 15k troligtvis har likvÀrdig kvalitet pÄ laddningskontakten som iPhonens lightning.
Hade ocksÄ problem med att fÄ igenom bestÀllningen dÀr direkt nÀr förturen slÀpptes. BÄde att logga in med Bank-ID och sen att lÀgga till IMEI numret till nuvarande som ska pantas in. StÀngde av och kom tillbaka pÄ kvÀllen ist. Allt gick smidigt dÄ och jag har ocksÄ fÄtt 28/9 som förvÀntat leveransdatum. (Sitter inte i sjön sÄ klarar av att vÀnta ett par veckor)
à hÄ...fan, dÀr ser man! Men nu kan det nog bli lÀngre Àn sÄ, nÀr jag kom hem frÄn jobbet igÄr och börja lÀsa mina privata mejl frÄn Telia sÄ sÄg jag att dom hade höjt priset med nÀstan en 1000 lapp. Jag ringde naturligtvis upp och frÄgade vad som hÀnder, ni höjer priset Àn det vi kom överens om frÄn början, och sÄ skickar ni mobilen 2 veckor senare, vad Àr det som hÀnder?!
Haha...för tillfÀllet vet jag ingen ting, inte vad jag fÄr betala eller nÀr dom skickar den jÀvla iPhonen! Har god lust att skippa köpet frÄn Telia och köpa den nÄgon annan stans, men dÄ blir ju priset sÄ klart nÄgot helt annat!
à hÄ...fan, dÀr ser man! Men nu kan det nog bli lÀngre Àn sÄ, nÀr jag kom hem frÄn jobbet igÄr och börja lÀsa mina privata mejl frÄn Telia sÄ sÄg jag att dom hade höjt priset med nÀstan en 1000 lapp. Jag ringde naturligtvis upp och frÄgade vad som hÀnder, ni höjer priset Àn det vi kom överens om frÄn början, och sÄ skickar ni mobilen 2 veckor senare, vad Àr det som hÀnder?!
Haha...för tillfÀllet vet jag ingen ting, inte vad jag fÄr betala eller nÀr dom skickar den jÀvla iPhonen! Har god lust att skippa köpet frÄn Telia och köpa den nÄgon annan stans, men dÄ blir ju priset sÄ klart nÄgot helt annat!
Blev lite chockad för nu anlÀnder Telefonen till mitt ombud imorgon trots allt