• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

SÄ hÀr direkt, sÄ kÀnns det som ett upplyft i jÀmförelse mot min 11 Pro!

6A65FE9E-B604-41DD-8632-19241EBA9836.jpeg
867267B0-5797-426E-AEF2-6AFB50212C63.jpeg

PÄ med skal pÄ skyddsglas pÄ direkten! Detta fÄr duga tills jag fÄtt tag pÄ ett lila original silikonskal frÄn Apple

EE5AC42E-E0D3-4F34-9650-9251C111B9B3.jpeg
2D80B288-39E9-4954-B05D-27BCAAD7DE35.jpeg

SÄ hÀr direkt, sÄ kÀnns det som ett upplyft i jÀmförelse mot min 11 Pro!

6A65FE9E-B604-41DD-8632-19241EBA9836.jpeg
867267B0-5797-426E-AEF2-6AFB50212C63.jpeg

PÄ med skal pÄ skyddsglas pÄ direkten! Detta fÄr duga tills jag fÄtt tag pÄ ett lila original silikonskal frÄn Apple

EE5AC42E-E0D3-4F34-9650-9251C111B9B3.jpeg
2D80B288-39E9-4954-B05D-27BCAAD7DE35.jpeg

Kul nĂ€r man blir positivt överraskad! 😃 kĂ€nns iaf som man valde rĂ€tt fĂ€rg med den lila. FĂ„r vĂ€nta till söndag innan jag hĂ€mtar min dĂ„ jag valde att Ă„ka till stugan i HĂ€lsingland över helgen 😆

Är det nĂ„got mer Ă€n mig som har problem med att handla via Apples sida? Försöker köpa en Apple Watch Ultra men fĂ„r felmeddelande hela tiden! Har provat ett par olika kort och weblĂ€sare och sĂ„ vidare utan att fĂ„ till det!

Är det nĂ„got mer Ă€n mig som har problem med att handla via Apples sida? Försöker köpa en Apple Watch Ultra men fĂ„r felmeddelande hela tiden! Har provat ett par olika kort och weblĂ€sare och sĂ„ vidare utan att fĂ„ till det!
Tar mig friheten att svara mig sjÀlv!
Plockade fram varenda dator med olika operativsystem för att prova om jag kunde handla klockan ifrÄn dem. Testade MacOs, Windows, iOs och via en Chromebook för att konstatera att jag fastnade pÄ samma stÀlle varje gÄng"nÀr pengarna skulle dras".
Till slut fick jag det att lyckas. Var tvungen att gÄ via Apple store och köpa via Apple pay i min iPhone. DÄ gick det med en gÄng. Innan dess hade jag gjort samma sak via Apples sida men fÄtt felmeddelandet att fakturaadress saknades. Trots att den fanns dÀr.

SÄ nu Àr bestÀllningen gjord och förhoppningsvis sÄ kommer den runt 5:e oktober!

Vad Ă€r du nöjd med? Är det nĂ„gon mĂ€rkbar skillnad pĂ„ nĂ„got?
Jag har en 13 pro men tÀnkte hoppa över denna modell...

Dynamic Island.
Always on Display.

Kameran. Ännu bĂ€ttre bokeh med nya sensorn. DetaljnivĂ„n pĂ„ bilderna jĂ€mfört med 13 Pro. 48MP ProRAW. Ultrawide och Selfie kameran har fĂ„tt sig ett rejĂ€lt lyft.

Displayen: Dynamiska omfĂ„nget mycket bĂ€ttre. MĂ€rks att iPhone 14 Pro fĂ„tt en ny display. SkĂ€rmen kĂ€nns mer nĂ€rmare glaset đŸ€”.

Högtalarna: Upplever lite högre och bÀttre fyllighet i ljudet.

En mellanskillnad pÄ exakt 6500kr var vÀrt för min del att uppgradera frÄn 13 Pro till 14 Pro och kameran var den stora anledningen för min del. Resten Àr bara bonus.

Dynamic Island.
Always on Display.

Kameran. Ännu bĂ€ttre bokeh med nya sensorn. DetaljnivĂ„n pĂ„ bilderna jĂ€mfört med 13 Pro. 48MP ProRAW. Ultrawide och Selfie kameran har fĂ„tt sig ett rejĂ€lt lyft.

Displayen: Dynamiska omfĂ„nget mycket bĂ€ttre. MĂ€rks att iPhone 14 Pro fĂ„tt en ny display. SkĂ€rmen kĂ€nns mer nĂ€rmare glaset đŸ€”.

Högtalarna: Upplever lite högre och bÀttre fyllighet i ljudet.

En mellanskillnad pÄ exakt 6500kr var vÀrt för min del att uppgradera frÄn 13 Pro till 14 Pro och kameran var den stora anledningen för min del. Resten Àr bara bonus.
Tack!
Kollade pÄ recensionen frÄn MKB, hans recensioner Àr ju Àrliga och relevanta:
Har inte hört sÄ mycket om skillnaderna, dÀrför jag frÄgade. Just att selfiekameran Àr bÀttre Àr ju bra. Tycker att den har varit rÀtt kass, framförallt i mörka miljöer.

Verkar som att batteriet lider av att skÀrmen Àr always on, har du mÀrkt skillanden som han beskriver? Orkar du inte kolla sÄ sÀger han att den drar för mycket för att den ska vara pÄ jÀmfört med av. Jag hade det för 10 Är sedan pÄ mina Android-telefoner och saknade det riktigt mycket men dÄ kunde man bestÀmma sjÀlv vad som visades. Vad jag förstÄr sÄ har Apple tagit bort instÀllningarna och man kan bara ha den av eller pÄ... För min del sÄ vill jag visa mitt blodsockervÀrde pÄ always on-skÀrmen vilket inte verkar gÄ.

Tack!
Kollade pÄ recensionen frÄn MKB, hans recensioner Àr ju Àrliga och relevanta:
Har inte hört sÄ mycket om skillnaderna, dÀrför jag frÄgade. Just att selfiekameran Àr bÀttre Àr ju bra. Tycker att den har varit rÀtt kass, framförallt i mörka miljöer.

Verkar som att batteriet lider av att skÀrmen Àr always on, har du mÀrkt skillanden som han beskriver? Orkar du inte kolla sÄ sÀger han att den drar för mycket för att den ska vara pÄ jÀmfört med av. Jag hade det för 10 Är sedan pÄ mina Android-telefoner och saknade det riktigt mycket men dÄ kunde man bestÀmma sjÀlv vad som visades. Vad jag förstÄr sÄ har Apple tagit bort instÀllningarna och man kan bara ha den av eller pÄ... För min del sÄ vill jag visa mitt blodsockervÀrde pÄ always on-skÀrmen vilket inte verkar gÄ.
Absolut ingen orsak. Gillar MKB och hans recensioner đŸ‘ŒđŸŒđŸ˜Š.

Det Àr just dom fördelarna jag nÀmner ovan som jag upplever/mÀrker skillnad pÄ.

GĂ€llande batteritiden med AoD aktivt stĂ€mmer det tyvĂ€rr. Tycker AoD slukar batteriet 😔.
TyvÀrr Àr det som du skriver att man endast kan vÀlja att ha den av eller pÄ just nu.
Finns lite widgets som gÄr lÀgga till och jag tror AoD kommer utvecklas mer framöver i och med kommande uppdateringar.

Dock suger det rejÀlt i och med hur batteritiden pÄverkas negativt.

Har visserligen bara haft telefonen igÄng sedan igÄr sÄ tar en vecka + innan batteriet optimeras fullt utifrÄn min anvÀndning.

Jag upplever inte att jag fÄr sÀmre batteritid med AOD pÄ.

Kan det bero pÄ att era telefoner fortfarande jobbar pÄ att dra hem / backar upp pÄ iCloud?

Tog ju en stund att dra hem alla bilder / videos igen.

LÀmnade telefonen och var borta tvÄ timmar+. Har inte hÀnt nÄgot alls med batteriprocenten som ni kan se pÄ bilden.

Plus att om man har en Apple Watch och lĂ€mnar rummet utan telefonen sĂ„ stĂ€ngs skĂ€rmen pĂ„ telefonen av helt. Coolt va 😀

Även i fickan och pĂ„ natten nĂ€r den "vet" att du sover 🙉

92169C54-4D70-4797-ACB5-44163B1DB10F.jpeg

Senast Àndrad:
Om man köper en aw7 med esim funktionen..mĂ„ste man ha simkort i för att den ska funka eller kan man strunta i sim-kortet och anvĂ€nda klockan som en ”vanlig” Aw ?

Om man köper en aw7 med esim funktionen..mĂ„ste man ha simkort i för att den ska funka eller kan man strunta i sim-kortet och anvĂ€nda klockan som en ”vanlig” Aw ?
Om du vill att gps, telefon och internet uppkopplingen ska fungera utan att behöva koppla vis telefonen/wifi ja.
Hade en av de första generationerna i sverige utan uppkoppling. Det var ingen kul historia.

NÄgon mer som har mÀrkt av en försÀmring i batteritid med ios16?
Jag mÀrker det framförallt pÄ jobbluren som Àr en 12 mini, men Àven pÄ min 13pro.

NÄgon mer som har mÀrkt av en försÀmring i batteritid med ios16?
Jag mÀrker det framförallt pÄ jobbluren som Àr en 12 mini, men Àven pÄ min 13pro.
Ja batteritiden suger stenhÄrt pÄ min 14 Pro jÀmfört med gamla 13 Pro.
Förhoppningsvis kommer det ÄtgÀrdas med uppdateringar framöver.

Ja batteritiden suger stenhÄrt pÄ min 14 Pro jÀmfört med gamla 13 Pro.
Förhoppningsvis kommer det ÄtgÀrdas med uppdateringar framöver.
Finns det nÄgon iOS release dÀr folk INTE har klagat pÄ sÀmre batteritid? :)
LÀser man kommentarerna i artikeln som du lÀnkade sÄ verkar det vara vÀldigt blandat

Tillbaka
Topp