• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bära klocka på gymmet?

Räven

Cartier
För oss som arbetar och av olika skäl inte har möjlighet att åka hem och lämna klockan innan gymdags är det väl fullkomligt relevant frågeställning. Och som jag skriver så inser jag också att det inte är bra något av det men just därför var jag nyfiken på hur andra resonerar. Visst kan jag lämna klockan hemma. Eller ha den på mig. Men hur fräscht är det att sporta med tex läderarmband? Inte så fräscht om du frågar mig. Kanske den där magväskan som "The Rock" hade kunde vara något.. man kan ju ha lite sedlar och mynt med sig också...
Ja, plus att du kan ha magnesium och ammoniak i den också.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Alltid på, lämnar aldrig i skåpet.
A8BB1C89-A509-4BD6-8D37-4AB451A93E1B.jpeg
 

Putteman

Cartier
Ja vad säger ni? Har ni klocka på gymmet?

Och om man har det, vilken stil är att föredra för ändamålet? Vad är ”klocksnack korrekt” till moderna träningskläder?

Jag fattar såklart att många har olika tränings- o pulsklockor. Jag tänker mer på ”vanliga” klockor.

Personligen så brukar klockan åka av och bli kvar i omklädningsrummet. Mest för att det känns som en miljö där klockan väldigt lätt kan få onödigt mycket stryk.
 

Acke31

Omega
Har sett flera som rockar ”high-end” klockor såsom Rolex, AP på gymmet vilket jag tycker är märkligt. Alltid varit nyfiken på hur resonemanget har gått till. Personligen har jag en Apple Watch som fyller alla behov där inne.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har sett flera som rockar ”high-end” klockor såsom Rolex, AP på gymmet vilket jag tycker är märkligt. Alltid varit nyfiken på hur resonemanget har gått till. Personligen har jag en Apple Watch som fyller alla behov där inne.
Jag kör Rolex, Omega om jag haft det på mig innan och inte kunnat lägga av mig innan gymmet. Skulle aldrig låsa in klockan i skåpet. Har också svårt att se hur jag skulle skada klockan på gymmet. Har nog aldrig slagit i den delen av handleden när jag styrketränar, men förstår givetvis att det är olämpligt vid annan träning, typ kampsport men då har man ju ingen klocka alls på sig.

annars kör jag g-shock.
 

Putteman

Cartier
Ha aldrig en klocka i skåpet i omklädningsrummet ifall du inte vill bli av med den.
Det där är såklart nåt jag funderat på hur man ska lösa.

Min känsla har varit att den inte bör följa med in bland vikter, stänger osv. Kanske lite oklart varför.

Men jag är ofta en runda till gymmet på vägen hem. Känns jäkligt synd att inte kunna ha klockan på hela dagen.

Var gör man av den på säkraste stället? Är det kanske armen som är rätt ändå??
 

Acke31

Omega
Jag kör Rolex, Omega om jag haft det på mig innan och inte kunnat lägga av mig innan gymmet. Skulle aldrig låsa in klockan i skåpet. Har också svårt att se hur jag skulle skada klockan på gymmet. Har nog aldrig slagit i den delen av handleden när jag styrketränar, men förstår givetvis att det är olämpligt vid annan träning, typ kampsport men då har man ju ingen klocka alls på sig.

annars kör jag g-shock.
Jovars, fullt förståeligt om man rundar gymmet efter något. Har själv hamnat där någon gång och valt mellan risken att skada klockan, låsa in. Jag kör Rolex och en sak jag tänkt på är att ”stretcha” ut klockan när man exempelvis kör bänkpress, har ganska tjocka handleder och spänt klockan rejält när man kör bänkpress 😂 Jag kanske är löjlig men men, alla är olika
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jovars, fullt förståeligt om man rundar gymmet efter något. Har själv hamnat där någon gång och valt mellan risken att skada klockan, låsa in. Jag kör Rolex och en sak jag tänkt på är att ”stretcha” ut klockan när man exempelvis kör bänkpress, har ganska tjocka handleder och spänt klockan rejält när man kör bänkpress 😂 Jag kanske är löjlig men men, alla är olika
Ingen risk att du stretchar länken…
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag har haft nån av mina Citizen Eco-drive och vid ett tillfälle Tissot Gentleman. Men sen jag började skaffa G-shocks så är dessa det givna valet.
På gymmet finns det ju ett antal hårda föremål och kanter att stöta sig på med särskild risk att skrapa klockan mot så kommer i alla fall inte att ha med mig nån finare dressklocka dit igen.
 
Senast ändrad:

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Jovars, fullt förståeligt om man rundar gymmet efter något. Har själv hamnat där någon gång och valt mellan risken att skada klockan, låsa in. Jag kör Rolex och en sak jag tänkt på är att ”stretcha” ut klockan när man exempelvis kör bänkpress, har ganska tjocka handleder och spänt klockan rejält när man kör bänkpress 😂 Jag kanske är löjlig men men, alla är olika
Eller ha ett iPhone fodral på varje arm. Då lägger du dyrgripen i det ena.⛄️
 

Björklund

Panerai
Kör Sub på gymet fyra-fem dagar i veckan. Apple watch på kondis-passen. Känns som att Sub’en är byggd för att tåla det mesta.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag använder klocka på gymmet ibland, men inte alltid. Är jag hemma precis innan så brukar jag ta av mig klockan eller byter till en gshock, men har jag klocka på mig har jag inget problem att gymma med den.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
I fickan, då är ju chansen att länken repar/skadar klockan maximal! Även om du använder en pouch!
Bästa varianten är dränkbar klocka så att den klarar duschen!
Casio/ ryssdykare eller Rolex blir perfa!
Är det så? Även med ett inlägg mellan boett och länk?

Plus. Hellre repad klockan än stulen klocka
 
Topp