Det sägs så men jag har själv inte testat.Är Tidal bästa tjänsten för strömmad musik i bra kvalitet, förresten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det sägs så men jag har själv inte testat.Är Tidal bästa tjänsten för strömmad musik i bra kvalitet, förresten?
Kan tipsa om vintage JBL fast i mindre variant, exempelvis L26 eller L26 Decade. Låter riktigt bra i lite mindre rum om du vill köra utan sub. Lyssnar själv mycket på hip hop ur mina. Har även testat en hel del gammal JBL. Sen skulle jag skaffa en bra DAC och spela via iPad, som du i sin tur kan styra via telefon eller dator via spotify connect.Grunden har jag absolut koll på. Och visst, jag borde så klart ge mig ut till den lokala Hifi-kufen och lyssna, men tiden räcker inte alltid till...
Måste man ha en sub? Hade gärna sluppit den biten - men det blir kanske lite platt om man bara kör med stativare?
Kommer inte att köra någon särskilt bastung musik alls. Vill jag lyssna hip-hop så gör jag det i bilen, vid datorn eller på den andra anläggningen.
Har L36 och gillar inte riktigt diskanten. Är jag dum eller hur får du ut en digital signal ur ipaden?Kan tipsa om vintage JBL fast i mindre variant, exempelvis L26 eller L26 Decade. Låter riktigt bra i lite mindre rum om du vill köra utan sub. Lyssnar själv mycket på hip hop ur mina. Har även testat en hel del gammal JBL. Sen skulle jag skaffa en bra DAC och spela via iPad, som du i sin tur kan styra via telefon eller dator via spotify connect.
Jag köpte äntligen Sonos för någon vecka sedan
Blev en connect:AMP med ett par Argon högtalare. Jag är riktigt nöjd för tillfället men funderar redan på hur jag skall bygga vidare på sonos systemet...
Har varit helt inne på att det är just sonos jag vill ha. Därav blev det just en connect:amp.Tjena
vad fällde avgörande till en connect:AMP istället för exv en Heos Amp?
Tycker Sonosen är mycket mer begränsad när det kommer till anslutningsmöjligheter.
Är det inte så att man är tvingad att använda Sonos egen app för att köra tex Spotify?Har varit helt inne på att det är just sonos jag vill ha. Därav blev det just en connect:amp.
Sonos passar mig vad det gäller sättet jag vill använda det på just nu. Vad är det som fattades/fattas för dig?
Om jag inte är fel ute så är det väl så att man ansluter DAC:en till Lightning-kontakten på iPaden. Via den kan man få en digital signal som den externa DAC:en kan hantera bättre än den inbyggda kan.Har L36 och gillar inte riktigt diskanten. Är jag dum eller hur får du ut en digital signal ur ipaden?
Jo det är man tror jag (har inte kollat om man kan komma runt det). Tycker den fungerar bra så har inte tänkt på det som ett problemÄr det inte så att man är tvingad att använda Sonos egen app för att köra tex Spotify?
Har varit helt inne på att det är just sonos jag vill ha. Därav blev det just en connect:amp.
Sonos passar mig vad det gäller sättet jag vill använda det på just nu. Vad är det som fattades/fattas för dig?
Okej då är jag medTjena
Det är främst anslutningsmöjligheterna att det exempelvis inte finns någon digital ingång på vare sig ampen eller connecten. Måste då köpa soundbaren och ta allt igenom TV:n...
Jag funderar på Heos:Amp, Bluesound Powernode 2 eller på Nuvo P200
Alternativt Heos Link eller Bluesond Node 2 och exv en Dayton Audio MA1260. Har för mig att Sonos Connect ej har någon dedikerad subwooferutgång.
Ehh... Va?!?HKn blir NAD nu istället. När jag får ordning på biljäveln.
Ehh... Va?!?
Airplay till exempelvis en Airport Express, har optisk ut:Är jag dum eller hur får du ut en digital signal ur ipaden?
Ja, men då är det inte direkt från ipaden om man kör den som bas. Men verkade som man kunde få ut digital från lightningutgånen med adapter? I vilket fall inget jag önskar göra, var bara nyfiken.Airplay till exempelvis en Airport Express, har optisk ut:
http://www.apple.com/se/airport-express/specs/
Hade en DAC som hette HRT iStreamer förut. Nu har jag bara bluetooth-mottagare, temporärt. Letar någon produkt med Spotify Connect och digital utgång...Har L36 och gillar inte riktigt diskanten. Är jag dum eller hur får du ut en digital signal ur ipaden?
Ja, men då är det inte direkt från ipaden om man kör den som bas. Men verkade som man kunde få ut digital från lightningutgånen med adapter? I vilket fall inget jag önskar göra, var bara nyfiken.
Hade en DAC som hette HRT iStreamer förut. Nu har jag bara bluetooth-mottagare, temporärt. Letar någon produkt med Spotify Connect och digital utgång...
Sen kan jag säga att jag nästan alltid har Loudness igång.
Snyggt när allt går i vitt! Tycker zensor 5 låter mkt bättre än 7:an. Dock är det farligt att fortsätta provlyssna efter det.. Nu är jag sugen på opticon 6 helt plötsligt...Var förbi Hifi-Klubben för ett par veckor sedan för att titta på lite nya frontar till min lilla hemmabio.
Har sedan tidigare ett mindre Canton-system med små satelliter till 5.1. Ville uppgradera frontarna och det slutade med ett par Dali Zensor 5 samt tillhörande Dali Vokal center. Behöll däremot mina små Canton-satelliter till surround samt även 8" subwoofern som eventuellt får uppgraderas senare, men just nu fyller det upp mitt lilla vardagsrum helt okej!
Receivern är sedan tidigare en Yamaha RX-V673.
Fick däremot kapa fötterna på min TV-bänk för att få plats med nya centern under TV'n då jag inte ville höja TV'n på väggen!
Ni som är inne på Sonos och liknande system, är ni allmänt intresserade av teknik eller prylar?
Menar absolut inget illa men jag undrar bara då det kostar mycket om man ska ha massa små system istället för ett stort/kvalitativt. Jag hatar när det blir plottrigt och belamrat med grejer. Less is more och likaså med massa teknik. Förstår dock er som har villa. Inte lika lätt att ha på stereon i vardagsrummet och stå i köket och pula som i en tvåa/trea med öppen planlösning.
Audio PRO T12 som helt plötsligt inte går att höja upp volymen på, funkar och ljudet låter bra men ingen volym....ping @McGyver
Märkte igår att problemet bara uppstår då jag kör från iphonen, genom paddan funkar det, så även genom en annan iPhone. Kör jag min iPhone som plötsligt inte funkar på audio PRO på min andra trådlösa enhet (bose) så funkar denI.o.m. att du har ljud så verkar förstärkardelen fungera och jag gissar på något lokikfel!
Trådlösa högtalare går helt emot min egen logik för "bra ljud" () så har inte skruvat i några och kan inte ge tips om var du skall börja felsöka - tyvärrr!