Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var ett bra förslag som jag gillade. Minns att jag hade lekablock till massor av bra saker när jag var yngre, men att man glömmer bort hur användbara de är och diskreta och ändå fyller sin funktion perfekt. trippla vita siporexblock fyller samma funktion om man tycker leca är för grovt.Leka block ?
Jag har precis flyttat och hade förut mina B&W 686 monterade på väggen, vilket var succé. Nu står de på golvet och låter väldigt burkiga. Vad finns det för billig lösning att ställa upp dem? De skall ersättas om några månader därav limiterad budget.
Valfri pall från Ikea, spara kartong och lämna tillbaka då de har öppet köp i ett år.Jag har precis flyttat och hade förut mina B&W 686 monterade på väggen, vilket var succé. Nu står de på golvet och låter väldigt burkiga. Vad finns det för billig lösning att ställa upp dem? De skall ersättas om några månader därav limiterad budget.
Stenblock och musmattor av gummi(billigt) som dämpare i botten. Att köpa en pall som ger massa resonans är totalt fel.Jag har precis flyttat och hade förut mina B&W 686 monterade på väggen, vilket var succé. Nu står de på golvet och låter väldigt burkiga. Vad finns det för billig lösning att ställa upp dem? De skall ersättas om några månader därav limiterad budget.
Köpte utomhusgranit (toppsten till stenmur, har jag för mig) till mina och fick stenen delad på firma som pysslar med sånt. Perfekt ställ för kaffepengar. Man kan säkert stapla ett par om man vill komma upp lite till.Stenblock och musmattor av gummi(billigt) som dämpare i botten. Att köpa en pall som ger massa resonans är totalt fel.
För en temporär lösning i några månader så borde pallar fungera utmärkt, ser ut som att det finns större bekymmer med rummet och placering av högtalare än vad resonansen från pallar skulle göraStenblock och musmattor av gummi(billigt) som dämpare i botten. Att köpa en pall som ger massa resonans är totalt fel.
Ang resonans, kanske köpa spikes, ex
Nja, förstår inte varför man ska köpa pallar som kanske kan vara det nästan sämsta du kan ställa på utöver typ en papplåda?För en temporär lösning i några månader så borde pallar fungera utmärkt, ser ut som att det finns större bekymmer med rummet och placering av högtalare än vad resonansen från pallar skulle göra
Om man vill ha mer resonans?
För en temporär lösning i några månader så borde pallar fungera utmärkt, ser ut som att det finns större bekymmer med rummet och placering av högtalare än vad resonansen från pallar skulle göra
Om man vill ha mer resonans?
Nja, förstår inte varför man ska köpa pallar som kanske kan vara det nästan sämsta du kan ställa på utöver typ en papplåda?
Är det en "tjock" tv jag ser? OldschoolUr ljudteknisk synpunkt så är väl inte pallar det bästa, men med bilden som Jakobb la upp så tror jag inte pallarna blir det största bekymret med ljudet.
Sedan är de billiga (vilket efterfrågades) och enkla att införskaffa.
Alla kanske inte vill ha trädgårdsten i vardagsrummet
Tror kidsen har döpt om dem till dum-TVÄr det en "tjock" tv jag ser? Oldschool
Tog långlunch och ägnade mig åt detta. Ser två spår. Testar dem på er: Antingen köper jag två Sonos Play 5 och en Sonos Sub. Det verkar ge bra ljus och blir ganska enkelt med Spotify. Alternativet skulle vara att köpa "vanliga" högtalare och där skulle KEF LS50 vara ett alternativ. Eller? Bör man komplotter med en liten Sub till dem? Förslag? Med vanliga högtalare är jag orolig för att det blir lite knepigt att få ut Spotify i högtalarna, men det kanske går på något sätt.Det är med viss sorg i hjärtat som jag konstaterar att jag kommer plocka bort mina Focal Aria 936 från vardagsrummet. De är för stora(köptes till förra huset) och jag spelar idag alldeles för lite musik för att ha ett par stora högtalare som inte passar in i rummet. De har gudomligt ljud, men vad spelar det för roll när jag nästan aldrig använder deras potential?
Nu ska jag köpa något mindre men med hyfsat ljud. Men vad ska jag köpa för högtalare? De används till 80% vid filmtittande, 10% partymusik(party ska inte förväxlas med 19-åringens party...) och 10% opera och klassisk musik från Spotify. Det sista var det som Focal-högtalarna skulle fylla rummet med. Förutsättningar i övrigt är att vi har en knepig rumslösning som innebär klara begränsningar. Där vi har TV:n idag, är det 170 cm från vägg fram till en öppen spis. Direkt efter den öppna spisen kommer dörren till hall/kök. Det gör att idag står ena högtalaren direkt vid sidan om TV:n, och det upptar i princip de 170 cm., och sedan står den andra högtalaren på andra sidan öppna spisen/dörröppningen. Är ni med? Till den sistnämnda högtalaren har vi en djävligt dyr kabel som vid tröskeln är fäst med silvertejp... Allt annat än snyggt och trevligt.
Skulle alltså vilja få tips om små högtalarsystem med bra ljud. Helst ser jag någon form av 2:1, tror jag. Jag ska alltså ta ljud från TV:n och Spotify och har en NAD C356BEE förstärkare och en SONOS CONNECT samt en CAMBRIDGE DacMagic 100 D/A-omvandlare.
Hur bra är sonos egentligen? Verkar vara en smidig lösning och trådlöst men 16 papp för två sonos 5 plus sub låter mycketTog långlunch och ägnade mig åt detta. Ser två spår. Testar dem på er: Antingen köper jag två Sonos Play 5 och en Sonos Sub. Det verkar ge bra ljus och blir ganska enkelt med Spotify. Alternativet skulle vara att köpa "vanliga" högtalare och där skulle KEF LS50 vara ett alternativ. Eller? Bör man komplotter med en liten Sub till dem? Förslag? Med vanliga högtalare är jag orolig för att det blir lite knepigt att få ut Spotify i högtalarna, men det kanske går på något sätt.
JA, det var lite min fråga.. Jag har hört gott om Sonos-ljud. Dock ingen vän som har Play 5, men testerna är ju imponerade. Tänker att typ KEF LS50 är bättre, men Sonos erbjuder dock andra fördelar som utbyggbart och enkelt med Spotify. Men jag vet inte vad som är bäst för mig...Hur bra är sonos egentligen? Verkar vara en smidig lösning och trådlöst men 16 papp för två sonos 5 plus sub låter mycket
Om ljud är en faktor: Kef.JA, det var lite min fråga.. Jag har hört gott om Sonos-ljud. Dock ingen vän som har Play 5, men testerna är ju imponerade. Tänker att typ KEF LS50 är bättre, men Sonos erbjuder dock andra fördelar som utbyggbart och enkelt med Spotify. Men jag vet inte vad som är bäst för mig...
Min jobbrigg
Har du öppna lurar på jobbet? Eget kontor?