Hej HIFI-snack! Jag behöver hjälp!
Har tagit steget mot att sluta cirkeln som bröts för 20 år sedan. Började i min ungdom intressera mig för HIFI och köpte och sålde grejer rätt frekvent fram till 25-årsåldern då en flytt + sambo satte stopp för feta burkar och njuromskakande basgångar. Sålde av alla roliga grejer. Raskt gick det utför med kompakt hemmabiosystem och en uppsjö av blåtandshögtalare. Nu på senare tid har jag, på fruns initiativ, servat upp några vinylspelare och så smått börja sätta upp en anläggning i vardagsrummet igen. Det är ju oerhört roligt att få köpa vinyl igen
Behöver dock lite input/råd inför kommande förstärkarköp. På väg hem är ett par JBL L36 från 70-talet som förmodligen behöver lite större/bättre förstärkare.
Idag har jag en NAD 304 som funkar nästan felfritt. Är dock sugen på en köttig 70-talsreceiver med trafanér, varm belysning och hela kittet. Är jag helt dum i huvet som överväger att lägga 3-4k på nåt gammalt mög med risk för framtida dyra reparationer? Är det bättre att köpa en "vanlig" modern stereoförstärkare och vad skulle jag då köpa?
Förslag emottages tacksamt.
Kommer spela vinyl, CD och streama via en Chromecast Audio eller liknande. Vi snackar väl inte "hifi" i ordets renaste bemärkelse men nåt i närheten.