Haha dra åt...Korrekt, subbarna är 120*45*45
Har mätt upp +127db i rummet, sen pallade jag inte mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha dra åt...Korrekt, subbarna är 120*45*45
Korrekt, subbarna är 120*45*45
Även jag kör med med Perkas grejer, 845 quattro o 2.0 försteg (Audion)Trevligt att det finns folk här på forumet som uppskattar vinyl.
Här kommer en bild på en av mina vinyl-spelare. Personligen är jag svag för äldre Thorens. Jag har svårt att tänka mig att man kan finna bättre ljud för samma peng.
Skivspelaren på den övre bilden är en Thorens Super 160 med SME-arm.
Som RIAA använder jag två rör-försteg från Edison. Ett till vänster och ett till höger.
I hear you. Jag syftade på något i stil med Tangent classic eller B&O beoplay, inte en fyrkantig trälåda. Dina guros är snygga men vill ha något som har en roligare form om du förstår vad jag menar.
Rolig form? Då bör väl Scandyna Minipodar kvala in?
Budget?
Vill du ha en "kul" och "designad" form så kommer du få betala mer för sämre ljud.Budget är inget jag har tänkt på men om vi säger under 10k?
Även jag kör med med Perkas grejer, 845 quattro o 2.0 försteg (Audion)
Min far kör med samma förstärkare , prisvärt o välljudande !Kul!
Mitt slutsteg är en Edison Triod med KR32VV-rör. Har haft både försteg och slutsteg ett tag. Skönt att ha "hittat hem" så att jag slipper att leta efter nirvana.
Bifogar en taskig bild på Edison'en samt en bild på mina högtalare... Rauna Leira "old school" . Underbar närvaro men tyvärr svag bas.
Det var ett tag sedan jag testade.Jag är nyfiken hur såna ljudnivåer är i ett vardagsrum.
Jag körde 143dB i min bil (basar fick 300 RMS var, mätte aldrig efter att stegen byttes och dom fick 900w RMS styck), är nyfiken på hur det är!
Bor du i närheten av bibelbältet (Ulricehamn, Jönköping osv)?
Min far kör med samma förstärkare , prisvärt o välljudande !
Nästa hus jag bygger skall faen ha ett dedikerat biorumDet var ett tag sedan jag testade.
Det var i mitt biorum. Har inte dessa basar i vardagsrummet
Jag bor i Stockholm.
Liten en "dold" juvel jag gärna tipsar om. Är man ute efter högtalare där man värdesätter bäst pris/prestanda och tja väldigt fin prestanda helt enkelt, är min rekommendation att lyssna på ett par från Ino Audio. Finns från mindre stativhögtalare (piP) till fullregister (pi60) till väldigt avancerade toppsystem.
Varsågod, 115 sidor att läsa på om ino http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108493
Håller med, har själv haft lite olika från Ino, piP, pr18 och i28.
Ja det är riktigt skönt. Speciellt när jag har ljudisolerat rummet så att jag kan dra på medan familjen lever runt där uppeNästa hus jag bygger skall faen ha ett dedikerat biorum
Dom är fina , kr 52 är iofs ännu fetare..Nejmen... Vad kul! Det finns inte många av dem med KR32VV-rören. Jag hade tur och kunde köpa på mig ett par reserv rör av dessa (ospelade i förpackning). Rören ligger väl nerpackade och hoppas på att aldrig bli använda...
Har haft ett par andra rörstärkare tidigare men denna passar mina öron bra. Ett liiiitet brum ibland men jag ööverlever detta.
Dom är fina , kr 52 är iofs ännu fetare..
Pappa har även han ett reservpar.
Mina 845 är inga dvärgar heller .....
Varför inte ett bar begagnade Beolab 8000? Design är ju alltid subjektivt men i mina ögon är de fantastiska och du kan hitta dom inom din budget.Budget är inget jag har tänkt på men om vi säger under 10k?
Finns en snubbe på Inedalsgatan på Kungsholmen jag har anlitat några gånger.Någon som har koll på vart i Stockholm man kan lämna in en trasig förstärkare. Har en Marantz pm7200 som verkar ha något glapp.
Noooo, sluta misshandla högtalaren och visa den respekt.Den var... stor!
Flickvännen var i chock när hon tog emot den.
Ska jobba på placering av den senare så jag ställde den bara så länge här och lekte lite med den.
Onekligen bastant jävel! Och grym bygg kvalité!
Den var... stor!
Ska jobba på placering av den senare så jag ställde den bara så länge här och lekte lite med den.
Onekligen bastant jävel! Och grym bygg kvalité!
Noooo, sluta misshandla högtalaren och visa den respekt.
Aldrig placera ljusstakars med rosa och lila ljus på högtalaren..
(I övrigt blev det fel associationer när man snabbt läste de två första meningarna, stor och flickvän i chock när hon tog emot den! ).
Den var... stor!
Onekligen bastant jävel!
Det var ju det @Zingo varnade för...
Varför inte ett bar begagnade Beolab 8000? Design är ju alltid subjektivt men i mina ögon är de fantastiska och du kan hitta dom inom din budget.