Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag höll på fram o tillbaka men slutade med att jag kom fram till att orginallurarna till min samsung funkadrTänkte köpa ett par bluetooth-lurar att ha på jobbet/gymmet. Någon som kan tipsa om något vettigt? Troligtvis in-ear, om jag hittar något som passar i mina öron.
Jag vet inte riktigt hur opartisk du känns...Kan inte göra annat än att rekommendera Harman Kardon Soundsticks. Underbart ljud till underbar peng! Kostar 1090kr. I sammanhanget är det ju ingenting, inte för det ljud man får dessutom!
Haha, det kan jag förstå! Men de ÄR bra, det lovar jag!Jag vet inte riktigt hur opartisk du känns...
Svårt att rekommendera på så lite preferenser men är du öppen för begagnat skulle jag fundera på några klipsch i bra skick.Tips på nya golvhögtalare emottages! Vill ha något med lite tryck i, dock inte Cerwin Vega.
Gärna inte så våldsamt dyra heller! Tänk max 5000kr
http://www.hifiguru.se/product/klipsch-f26Svårt att rekommendera på så lite preferenser men är du öppen för begagnat skulle jag fundera på några klipsch i bra skick.
Nya så är det svårt att hitta bra tryck och ändå vettigt ljud för de pengarna - eventuellt kanske no name som Dynavoice M85 kan vara något (finns på ljudfokus.se)
Där har du något som troligen kan ge dig det du önskar - något liknande Cerwin i sin karaktär men ändå lite mer omtanke i ljudet inte bara rent ljudtryck.http://www.hifiguru.se/product/klipsch-f26
Är de för veka tror du? Har några audio pro idag som inte levererar något vidare ljud så kan nog köpa vad som och bli nöjd iofs... vardagsrummet är typ 35m2 om det hjälper. Tittar mest på film och lyssnar på EDM
Tack för hjälpenDär har du något som troligen kan ge dig det du önskar - något liknande Cerwin i sin karaktär men ändå lite mer omtanke i ljudet inte bara rent ljudtryck.
Ja det borde komma ljud som tidigare. Uppdatering av stärkaren är inte aktuellt?Hej,
Jag frågar för min farbror som är synskadad och undrade om jag kunde hjälpa honom med hans tv/ljudsystem, tyvärr är detta ett helt okänd område för mig, men ni på KS kanske kan hjälpa!
I dagsläget har han en NAD 754 förstärkare kopplad via 3.5mm till TVn (en samsung LE40A866S1W), han har tänkt skaffa sig en Apple TV och koppla den till TVn via HDMI, men hur får han ut ljudet från TVn till förstärkaren? Går det att ha samma kabel som nu, en 3.5mm till förstärkaren?
Tack på förhand!
Jag rankar Kef som tillverkare högt men tyvärr inte C modeller eller C7 som någon höjdare, inte ens för det relativt låga priset de såldes för.@Kinglolle vet du om Kef c7 är något att ha?
Jag rankar Kef som tillverkare högt men tyvärr inte C modeller eller C7 som någon höjdare, inte ens för det relativt låga priset de såldes för.
Det finns många hyfsade högtalare tom i de prisklasserna du letar efter särskilt begagnat (exempelvis system audio, monitor audio mfl) men de flesta är livfulla och snärtiga med en hög upplösning. De är inte högtalare som premierar tung botten och ett ljud som liknar Cerwin Vega på något sätt.
Klipsch är ett märke som skulle kunna tilltala dig och ge ett tungt ljud utan att försaka all sorts välljud
Det bästa tipset som jag skulle sagt från början är dock att lägga några timmar på att besöka 2-3 hifibutiker och lyssna - det finns inget bättre sätt att hitta dina preferenser.
Koppla in dem och lyssnaHar ett par högtalare som heter system one VH-3B nere i källaren. Är de bättre än de här audio pro jag använder kanske?
Jag får göra det. Men just nu städar "vi", så misstänker att det vore ett osunt drag att börja bära upp högtalare nuKoppla in dem och lyssna
Jag har ett par frontar med stativ och center om det är intressant. Dynaudio 2/6 med tillhörande center. Inget tryck som cerwin men istället ett riktigt bra ljud. Behöver du mer tryck får du lägga till en subTips på nya golvhögtalare emottages! Vill ha något med lite tryck i, dock inte Cerwin Vega.
Gärna inte så våldsamt dyra heller! Tänk max 5000kr
Misstänker att frakten blir lika dyr som högtalarna, men tack iafJag har ett par frontar med stativ och center om det är intressant. Dynaudio 2/6 med tillhörande center. Inget tryck som cerwin men istället ett riktigt bra ljud. Behöver du mer tryck får du lägga till en sub
Ja det borde komma ljud som tidigare. Uppdatering av stärkaren är inte aktuellt?
Lyssnar du mycket på EDM skulle jag tipsa om Klipsch eller Heco. Kanske aningen över 5k.. Klipsch om du bara vill ha fett ljud, Heco om du är ute efter något aningen mer sofistikerat ljud.Nu har jag kopplat in de där system one, klart bättre ljud än i audio pro högtalarna. Beslutade mig för att ställa ner audio pro i äldsta pojkens rum och bara ha de där system one. För man kunde ju tro att jag själv skulle förstå att man inte kan ställa högtalare överallt. Får leta fram något man kan väggmontera till bakhögtalare. Samt ta en sväng på hifi klubben vid tillfälle och se vad jag ska sikta på att köpa som frontar.