• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

1965ek

Patek
2-Faktor
415E088E-A227-42B6-836A-3FC7327195F5.png
Stödjer Sonos lossless/highres nu?
Lossless har funnits länge mig veterligt (motsvarande cd kvalitet)
High res tror jag inte funkar(ännu) om jag inte kör via pc
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
När det kommer till bärbart ljud kör jag på B&W P7 Wireless. Är supernöjd med dessa. Riktigt bra ljud, har aldrig tappat uppkopplingen, grym batteritid, sköna, snygga osv. Skulle batteriet ta slut när man är på språng är det bara släppa på ena kudden (som sitter med starka magneter) och trycka in 3,5mm kabeln.
Valde mellan dessa och sonys nya brusreducerande, men efter att ha provlyssnat så var det ett enkelt val.
Kan verkligen rekommendera dessa!

https://www.hifiklubben.se/horlurar/bowers--wilkins-p7-wireless-tradlos-horlur/

D9_CF3_BBE_4_D18_444_B_8_A2_F_84_EFA3455_A84.jpg

2_F1_B6_E61_F8_AC_4715_95_C6_6_A1_A9_C9722_EA.jpg

8_E728075_A3_F4_4471_9_B66_A2_D2583248_EF.jpg

4_EEB3_DA1_7_D8_F_4_F21_8967_5090811_AB3_C3.jpg
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
Lånat hem ett par decimeterhöga stativ till Xeo2-paret i sovrummet, ett klart lyft för ljudet. Tyckte ju ändå att det lät riktigt bra innan :)

Kopplat in en Chromecast till Connecthubben också, via 3,5mm. Duger för P1 genom SR Play. Så nu kan jag till exempel köra Spotify eller TV i vardagsrummet och streamad radio i sovrummet, eller tvärt om. Fint med flera zoner!
 

zeke_varg

Omega
Tråkigt att glo på spännande film med obefintligt ljud pga sovande familj. Jag låter dom hellre sova än att hålla dom vakna... men,

Hur långt kommer man med ca1500kr? Köper man någon lite blåtandsenhet och jacka i hörlursuttaget i tvn el hur kör man bäst set up?

Kompletterande plan, två hörlurar synkade med tv så man slipper barnfilm när man vill diskutera med frun el laga mat ostört med en bärs i näven. Det är dock inte prio. :)


..el skulle ni hellre köra 5m förlängningssladd till ett par Bose QC (vilket jag har)?
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
När det kommer till bärbart ljud kör jag på B&W P7 Wireless. Är supernöjd med dessa. Riktigt bra ljud, har aldrig tappat uppkopplingen, grym batteritid, sköna, snygga osv. Skulle batteriet ta slut när man är på språng är det bara släppa på ena kudden (som sitter med starka magneter) och trycka in 3,5mm kabeln.
Valde mellan dessa och sonys nya brusreducerande, men efter att ha provlyssnat så var det ett enkelt val.
Kan verkligen rekommendera dessa!

https://www.hifiklubben.se/horlurar/bowers--wilkins-p7-wireless-tradlos-horlur/

D9_CF3_BBE_4_D18_444_B_8_A2_F_84_EFA3455_A84.jpg

2_F1_B6_E61_F8_AC_4715_95_C6_6_A1_A9_C9722_EA.jpg

8_E728075_A3_F4_4471_9_B66_A2_D2583248_EF.jpg

4_EEB3_DA1_7_D8_F_4_F21_8967_5090811_AB3_C3.jpg
Har likadana som får hänga med när jag reser, kan också rekommendera dem! Till vardags kör jag Airpods.
 

Lyfali

Cartier
Klipsch-CES-Heritage-Headphones.jpg


Dessa är mina nästa hörlurar.

Tycker inte Bowers and wilkins levererat några bra lurar, har dock inte testat P7 som är trådlösa men trådlösa hörlurar är jag skeptisk till.

Körde B&Ws in ear ett tag var på sladden gick sönder två gånger av normalt användande på bara någon månad.

Körde sedan deras billigaste on ear ett par veckor men det var absolut inget för mig.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt att glo på spännande film med obefintligt ljud pga sovande familj. Jag låter dom hellre sova än att hålla dom vakna... men,

Hur långt kommer man med ca1500kr? Köper man någon lite blåtandsenhet och jacka i hörlursuttaget i tvn el hur kör man bäst set up?

Kompletterande plan, två hörlurar synkade med tv så man slipper barnfilm när man vill diskutera med frun el laga mat ostört med en bärs i näven. Det är dock inte prio. :)


..el skulle ni hellre köra 5m förlängningssladd till ett par Bose QC (vilket jag har)?
Skulle köpt ett par trådlösa Sennheiser i valfri prisgrupp. Pluggar in sändaren i tv:en och så skickar den med deras trådlösa teknik som är överlägsen Bluetooth. Sen kan man komplettera samma sändare med ett par hörlurar till vid tillfälle.

Ska påpeka att det kan ha kommit bättre grejer än Sennheiser på senare tid, inte uppdaterad på den fronten längre.
 

Lyfali

Cartier
Nu är man med i matchen. Lyckades pruta ner ett par Canton GLE 496 samt tillhörande center till riktigt bra pris. Nu försöka hitta alla inställningar i receiver

IMG_4433.JPG
IMG_4434.JPG
Grattis till högtalarna, men jag har en annan fråga, hur fungerar din humidor? håller den tätt och håller den stabil luftfuktighet?
 

BOTL

Panerai
Grattis till högtalarna, men jag har en annan fråga, hur fungerar din humidor? håller den tätt och håller den stabil luftfuktighet?
Japp. Funktionen är det ingen fel på, dock vete fan hur jag ska lösa det med glashörnen. Inte direkt "vass" men en bebis som ska krypa omkring runt den känns sådär.
 
Topp