• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ser intressant ut på bild. Får se när man kan kika på den och provköra om dem är med i fighten om nästa bil.

Dem ligger väl lite högt i pris för den gemene tjänarebils föraren (7,5basbelopp)? Känns som Volvo kan tappa mycket marknad på det. Men vem vet..
Ja jag tror på den skarpt! Tekniken känns ju mer mogen än tyskarnas och jag tycker de lyckats med designen. Ska bli skoj att prova!

De kommer väl med en D3a med manuell låda som klarar sig under 7,5?
 
Ingen som suktar efter nya Volvo V90?

Jo, verkligen! Designen känns otroligt fräsch, det känns som ett tufft segment jämfört men blir den en testvinnare som XC90 har den nog en chans.

Jag är otroligt imponerad av Volvo, för fem år sedan skulle jag inte kommit på tanken att köpa en men nu har de seglat upp som en personlig favorit. Målet är nu inte att skapa en stor diskussion om vilket märke som är bäst, men det är som sagt imponerande att de med design och marknadsföring lyckats omvända mig och många andra att drömma om en Volvo på uppfarten, något som i alla fall för mig var otänkbart bara för några år sedan då en ny BMW eller Mercedes var det som lockade.
 
Jag är själv jävligt nyfiken på bagaget i nya V90, även de större motoralternativen. Jag provkörde en XC90 D5 för någon vecka sedan och var allmänt impad av finishen och utrymmena men motorn lämnade mycket att önska. Ska bli kul att provköra V90 med samma motor eller ytterligare ett steg upp i motorväg.
 
Ja jag tror på den skarpt! Tekniken känns ju mer mogen än tyskarnas och jag tycker de lyckats med designen. Ska bli skoj att prova!

De kommer väl med en D3a med manuell låda som klarar sig under 7,5?
Du kan nog räkna med att det kommer en nettoprissatt snikvariant. Men den lär vara ungefär lika kul som en Audi A6 för samma peng. Ratt och pedaler ingår...
 
Du kan nog räkna med att det kommer en nettoprissatt snikvariant. Men den lär vara ungefär lika kul som en Audi A6 för samma peng. Ratt och pedaler ingår...

Minns inte vart jag läste det, men tydligen så kommer V90:n bli extremt rabatterad i Sverige just för att tilltala tjänstebilsköparna och således ha en helt ok utrustningsnivå.

EDIT: Hittade artikeln men det var snarare ett lågt ingångspris.

http://www.svd.se/reapris-pa-nya-volvo-v90--i-sverige
 
Volvo har många sagt att de ska konkurrera med Audi och BMW men produkterna har inte hållit måttet. Nya V90 har snarare bättre finish och design invändigt än de båda numera. Steget är stoooort från V70II.
 
Bara du inte har någon belastning på däcken spelar det ingen roll. Känns dock smidigast att ha de liggande så de inte rullar iväg och om du är rädd om golvet ska du lägga något i mellan då de kan färga av sig.
 
Det är väl släppt hur den kommer se ut om jag inte minns fel fast du kanske syftar på att se den IRL? Tycker på de bilder man sett att den är klart lovande.

Har bara sett nedan bild på xc60 än så länge, skulle gärna se den IRL såklart. Den ser helt klart lovande ut som du säger.
image.jpeg
 
Har bara sett nedan bild på xc60 än så länge, skulle gärna se den IRL såklart. Den ser helt klart lovande ut som du säger.
image.jpeg
Hoppas utrymmena är bättre än nuvarande generation. Den är ju ett skämt i det avseendet, stor och klumpig utanpå och trång (nåja) inuti.
 
Hoppas utrymmena är bättre än nuvarande generation. Den är ju ett skämt i det avseendet, stor och klumpig utanpå och trång (nåja) inuti.
Den ser ju ganska stor ut men som många SUV:ar är den faktiskt mindre än man kan tro, den är exempelvis kortare än VW Golf Sportskombi, med det i bakhuvudet tycker jag inte att den är så bedrövligt trång ändå.
 
Fan vad nice! M-performance ratt, något mer M-godis? :)

Kolfiberläppen på bakluckan och slutljuddämparen. Den senare ger mig resning varje gång jag startar i betonggaraget den bor i :D

Nån liten fundering på svarta njurar och Safirsvarta spegelhus vad det lider, beror lite på hur silverfärgen på speglarna lirar med BBS-fälgarna. Svarta njurar är elakt, men kromet orginal bryter av fronten fint. Lätt ambivalent än, alltså.
 
Kolfiberläppen på bakluckan och slutljuddämparen. Den senare ger mig resning varje gång jag startar i betonggaraget den bor i :D

Nån liten fundering på svarta njurar och Safirsvarta spegelhus vad det lider, beror lite på hur silverfärgen på speglarna lirar med BBS-fälgarna. Svarta njurar är elakt, men kromet orginal bryter av fronten fint. Lätt ambivalent än, alltså.

Oh, där är fint ljud i sexan med det avgassystemet!
Har du kolfiberläppen bak så är även kolfibersplittern fram klockrent, sett det på nån annan 235:a..
Sen är ju svarta njurar ett måste imo, blir mycket mer elakt! tror även att svarta speglar hade gjort sig bättre, men smaken är som baken :)
 
Tillbaka
Topp