• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Oh, där är fint ljud i sexan med det avgassystemet!
Har du kolfiberläppen bak så är även kolfibersplittern fram klockrent, sett det på nån annan 235:a..
Sen är ju svarta njurar ett måste imo, blir mycket mer elakt! tror även att svarta speglar hade gjort sig bättre, men smaken är som baken :)

Ljudet är öronporr!

Kromnjurarna matchar kanten på strålkastarna grymt bra, se bilden ovan. Nån på BMW har tänkt till, svag som tusan för sånt!

Kolfibersplittern är en jäkla dyr snöplog! Sett lite för mycket bilder på utrikiska forum på sönderkörda splitters, den blir lite för låg fram för att vara riktigt vardagspraktisk. Ramper i P-hus och trottoarkanter räcker för att den ska haka i. Snygg som busen, men jag skulle bara köra sönder.
 
Ljudet är öronporr!

Kromnjurarna matchar kanten på strålkastarna grymt bra, se bilden ovan. Nån på BMW har tänkt till, svag som tusan för sånt!

Kolfibersplittern är en jäkla dyr snöplog! Sett lite för mycket bilder på utrikiska forum på sönderkörda splitters, den blir lite för låg fram för att vara riktigt vardagspraktisk. Ramper i P-hus och trottoarkanter räcker för att den ska haka i. Snygg som busen, men jag skulle bara köra sönder.
Du har absolut en poäng! man ska ju kunna använda grejerna också..
Hur som helst, snygg bil! är själv lite smått sugen på en..
 
image.jpeg

Hääär! :D
Grym bil... Snygga fälgar också. Själv hade jag behållt njurarna som de är - snygg avvägning mellan svart och krom. :)
 
Ingen mins en fegis! :D
Splitter är fett men som ni säger är det många gånger oerhört opraktisk. Har kört med det på en bil tidigare och den jävla splittern höll två veckor första vändan, två månader andra och sen tog det en dag med mamma bakom ratten så var den tredje splittern späntved. Dock inte någon kolfiber variant men det vart nog en 9-10k i "plogblad"...

Sjysta fälgar @demondave ! Har du möjlighet att byta till bredare fälgar skulle det bli jäkligt snyggt då du får ännu fetare djup i fälgarna då de blir konkava fram och bak. Nu är kanske jag lagom praktisk när det kommer till fälgar och ska fylla hjulhusen tills det tar i och sen fixa det som tar i istället för att begränsa mig.
 
Ingen mins en fegis! :D
Splitter är fett men som ni säger är det många gånger oerhört opraktisk. Har kört med det på en bil tidigare och den jävla splittern höll två veckor första vändan, två månader andra och sen tog det en dag med mamma bakom ratten så var den tredje splittern späntved. Dock inte någon kolfiber variant men det vart nog en 9-10k i "plogblad"...

Sjysta fälgar @demondave ! Har du möjlighet att byta till bredare fälgar skulle det bli jäkligt snyggt då du får ännu fetare djup i fälgarna då de blir konkava fram och bak. Nu är kanske jag lagom praktisk när det kommer till fälgar och ska fylla hjulhusen tills det tar i och sen fixa det som tar i istället för att begränsa mig.

Det är så pressade priser på vintervägunderhåll åt kommuner och Trafikverket, så kolfiber är inte rätt grejer. Ska vara rejält stål, helst ett par cm över backen :D

Dinan kör den setupen på sin variant av 235:an. Givetvis sänkt, vilket inte min kommer bli, återigen praktiska skäl.. Men det är rätt jäkla fullt i hjulhusen. Tyvärr gör et:n på 235:an att det blir svårt att få till något djup. Framfälgarna blir egentligen helt platta, bak yttepyttelite konkavitet. BBS CH-R är väl egentligen den fälgen jag tycker funkar trots det. Många på forumen menar att setupen inte går, men Dinan fixar det utan spacers eller cambermeck, så jag kör! :)

Fett på Dinans, svårt att se med svart dock. Hade fälgarna gått att få blanksvarta hade det varit givet, den sidenmatta BBS kör med är inte min tekopp.

image.jpeg
 
Ser onekligen inte pjåkigt ut! Jag har inte så stor koll på 2.serien och vad som passar eller ej men du verkar helt klart läst på. Enda jag kan tipsa om är lite smalare däck men du kanske inte vill ha/gillar stretch. Och blir det tight går det ju alltid valsa lite eller köra med mindre spacers för att få ut hjulen den där millimetern så de klarar hjul upphängningen. :)
 
Ser onekligen inte pjåkigt ut! Jag har inte så stor koll på 2.serien och vad som passar eller ej men du verkar helt klart läst på. Enda jag kan tipsa om är lite smalare däck men du kanske inte vill ha/gillar stretch. Och blir det tight går det ju alltid valsa lite eller köra med mindre spacers för att få ut hjulen den där millimetern så de klarar hjul upphängningen. :)

Däckgubben vill tvunget ha 245/yadayada-19 fram, som Dinan, andra (som typ BMW..) hävdar hårdnackat att 235 är absolut max. Jag har sagt åt honom att göra som han vill, bara han löser det om det tar i :D
Då skulle rullomkretsen matcha 265/nånting-19 bak riktigt bra, till och med bättre än staggered setup'en BMW skickar med från fabrik i 18", så köper tänket.

Det är inte bara av fåfänga M2:an blev så bred :)
 
Däckgubben vill tvunget ha 245/yadayada-19 fram, som Dinan, andra (som typ BMW..) hävdar hårdnackat att 235 är absolut max. Jag har sagt åt honom att göra som han vill, bara han löser det om det tar i :D
Då skulle rullomkretsen matcha 265/nånting-19 bak riktigt bra, till och med bättre än staggered setup'en BMW skickar med från fabrik i 18", så köper tänket.

Det är inte bara av fåfänga M2:an blev så bred :)

Blir bra!
Synd att det inte är mer konkava fälgar(som förövrigt är riktigt fina) nu när du ändå kör staggered. Jag körde med 9" breda bak på passaten med 235:eek:r, blev lite stretch(vilket passade på den setupen). 265:eek:r lär sitta helt flush
 
Blir bra!
Synd att det inte är mer konkava fälgar(som förövrigt är riktigt fina) nu när du ändå kör staggered. Jag körde med 9" breda bak på passaten med 235:eek:r, blev lite stretch(vilket passade på den setupen). 265:eek:r lär sitta helt flush

Jaa, jäkla BMW som prioriterade fjädringsgeometrin, jag vill ha lite mer stuk iaf! :D

Älskar :eek: emojin, satt på helspänn för att inte skriva in emojis i däckstorleken :D
 
235 har vell sportbromsarna om jag inte är helt ute och cyklar. Dom har jag för mig kräver högre Et eller i alla fall mer rymd vid ekrarna på fälgarna.

Blir skitbra det där @demondave . Det är ett helsike det där med däck och inte ta i. Jag gick igenom tre mått på däck för två somrar sedan innan jag hamnade på 215/35 19 på 8.5 bred fälg fram. Stretch är melodin när man åker så låg att man har skärmkantsvittring när man svänger. Om jag inte är försiktig nyper däcken tag i skärmkanten när man rattar om fullt. :D
 
Haha

Gick det inte att ta någon mm mindre ET och smalare däck (255: or)

Men det kanske sabbar balansen på bilen. Är det 265: or standard på 19"

Finns tyvärr bara ett val fram och ett bak som passar från BBS. Det är ju, bara för att krångla till det ännu mer, olika ET fram och bak.

Det här är vad BMW erbjuder :D Viss skillnad, och liiiite dyrare.

image.png


Helt riktigt @Edin Sportbromsarna ingår på M235. Tror dom finns som tillval till andra 2-serie, så är i alla fall fallet på andra sidan Atlanten.
 
Nä det var inte direkt några svulstiga alternativ

Och ganska dyrt ja :D

Finns tyvärr bara ett val fram och ett bak som passar från BBS. Det är ju, bara för att krångla till det ännu mer, olika ET fram och bak.

Det här är vad BMW erbjuder :D Viss skillnad, och liiiite dyrare.

image.png


Helt riktigt @Edin Sportbromsarna ingår på M235. Tror dom finns som tillval till andra 2-serie, så är i alla fall fallet på andra sidan Atlanten.
 
Dra åt skogen!

Riktigt jävla bra.
Kommer ihåg när jag kollade och de kostade 200kkr för ett fräsch exemplar och tänkte de är fan inte kloka i huvvet......ångrar mig lite nu

Har du mer bilder
Ser att den är banpreppad

200k? jag sålde en för massa år sedan för 130k. Ett år senare och de gick för 200k...
 
Min nya tjänstebil. Nämnas bör att mina anställda skrattade på sig när de såg skapelsen. Tycker inte den är så pjåkig, om än otroligt slö. Snikigaste bilen pä firman :)
image.jpg
Har en svart sedan några veckor tillbaka. Sjukt snygga och roliga att köra i stan. :)
 
image.jpeg
Dra åt skogen!

Riktigt jävla bra.
Kommer ihåg när jag kollade och de kostade 200kkr för ett fräsch exemplar och tänkte de är fan inte kloka i huvvet......ångrar mig lite nu

Har du mer bilder
Ser att den är banpreppad
Dra åt skogen!

Riktigt jävla bra.
Kommer ihåg när jag kollade och de kostade 200kkr för ett fräsch exemplar och tänkte de är fan inte kloka i huvvet......ångrar mig lite nu

Har du mer bilder
Ser att den är banpreppad
Banpreppad är den och används mest till det.
Dra åt skogen!

Riktigt jävla bra.
Kommer ihåg när jag kollade och de kostade 200kkr för ett fräsch exemplar och tänkte de är fan inte kloka i huvvet......ångrar mig lite nu

Har du mer bilder
Ser att den är banpreppad
Lite dåligt med bilder för tillfället men det går att ordna. Kan bjuda på en bild av motorn så länge
 
Ssang Yongen nybesiktigad utan anmärkning. Här ska brännas däck! Hör du det @Strindberg ?! Jag ska åka åttor runt dina fastkörda gubbchevor!
 
Tillbaka
Topp