• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tänkte köpa nått kul för typ 150k, vad köper jag?
Är svag för BMW men det är svårt att hitta bra skick på grejerna i den prisklassen och oftast har de gått 25k mil.
Om det är cab, coupe, kombi eller pickup spelar egentligen ingen roll, vill ha nått kul/uppseendeväckande eller whatever :) Skick är avgörande skulle jag säga. Har slut på ideér efter blocket knarkande de senaste dagarna.

upload_2016-6-12_10-13-19.png
upload_2016-6-12_10-13-47.png
upload_2016-6-12_10-14-6.png
upload_2016-6-12_10-14-17.png
upload_2016-6-12_10-14-32.png
upload_2016-6-12_10-14-54.png
upload_2016-6-12_10-15-5.png
 
Tänkte köpa nått kul för typ 150k, vad köper jag?
Är svag för BMW men det är svårt att hitta bra skick på grejerna i den prisklassen och oftast har de gått 25k mil.
Om det är cab, coupe, kombi eller pickup spelar egentligen ingen roll, vill ha nått kul/uppseendeväckande eller whatever :) Skick är avgörande skulle jag säga. Har slut på ideér efter blocket knarkande de senaste dagarna.

upload_2016-6-12_10-13-19.png
upload_2016-6-12_10-13-47.png
upload_2016-6-12_10-14-6.png
upload_2016-6-12_10-14-17.png
upload_2016-6-12_10-14-32.png
upload_2016-6-12_10-14-54.png
upload_2016-6-12_10-15-5.png

E39 M5?
 
Senast ändrad:
Tänkte köpa nått kul för typ 150k, vad köper jag?
Är svag för BMW men det är svårt att hitta bra skick på grejerna i den prisklassen och oftast har de gått 25k mil.
Om det är cab, coupe, kombi eller pickup spelar egentligen roll, vill ha nått kul/uppseendeväckande eller whatever :) Skick är avgörande skulle jag säga. Har slut på ideér efter blocket knarkande de senaste dagarna.

upload_2016-6-12_10-13-19.png
upload_2016-6-12_10-13-47.png
upload_2016-6-12_10-14-6.png
upload_2016-6-12_10-14-17.png
upload_2016-6-12_10-14-32.png
upload_2016-6-12_10-14-54.png
upload_2016-6-12_10-15-5.png
Den här ser ju fin ut :) http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104566
 
Har en sedan med brutala hjul som rullar runt hemma vid. Normalt sett gillar jag originalbilar men 'hot-roddade' veteraner kan vara grymt coolt.

Amazonen har verkligen vackra linjer.
Är det smakfullt gjort så diggar jag det.
Jobbet och finishen på denna var sjuk och när man behåller linjerna så är det bara så bra. Uppskattar verkligen det jobb som lagts ned på denna.
 
Tänkte köpa nått kul för typ 150k, vad köper jag?
Är svag för BMW men det är svårt att hitta bra skick på grejerna i den prisklassen och oftast har de gått 25k mil.
Om det är cab, coupe, kombi eller pickup spelar egentligen ingen roll, vill ha nått kul/uppseendeväckande eller whatever :) Skick är avgörande skulle jag säga. Har slut på ideér efter blocket knarkande de senaste dagarna.

upload_2016-6-12_10-13-19.png
upload_2016-6-12_10-13-47.png
upload_2016-6-12_10-14-6.png
upload_2016-6-12_10-14-17.png
upload_2016-6-12_10-14-32.png
upload_2016-6-12_10-14-54.png
upload_2016-6-12_10-15-5.png

Dom pengarna köper ju fortfarande en någorlunda fin E34:a M5. Skulle vara mitt val, helst så tidig och orginal som möjligt, med dom gamla M-turbinfälgarna. På väg att få klassikerstatus vid det här laget, så pysslar man om och vårdar kommer man med stor sannolikhet inte förlora en spänn. Med lite tur till och med tjäna :)
 
Har kikat lite på dessa. Farhågan är rost :depressed:
Har kikat på ett femtiotal e39or genom åren och sett rost på samtliga. Fast det är väl så att man får räkna med det och en ev. omlackering :(

https://www.blocket.se/lund/Bmw_m5_67147587.htm?ca=17&w=3
https://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_e39_m5_67436108.htm?ca=17&w=3
https://www.blocket.se/stockholm/BMW_M5_E39_Svensksald_400hk_67432274.htm?ca=17&w=3
Kikat på någon Alpina? Vet iofs inte alls vad dessa kostar men finns ju en del fina klassiker där också :)
 
Dom pengarna köper ju fortfarande en någorlunda fin E34:a M5. Skulle vara mitt val, helst så tidig och orginal som möjligt, med dom gamla M-turbinfälgarna. På väg att få klassikerstatus vid det här laget, så pysslar man om och vårdar kommer man med stor sannolikhet inte förlora en spänn. Med lite tur till och med tjäna :)

Inget dumt alternativ alls. De kryllar ju inte av bra ex dock, har sneglat mer och mer på E39 och hittade nått som jag tror kan vara intressant.
Det jobbiga med dessa prestanda bilar i denna prisklass är att de oftast rullat långt och jag är lite nojig för att de ska vara rätt hårt körda :nailbiting:

https://www.blocket.se/stockholm/BMW_M5_E39_Samlar_Ex__1_agare_67440972.htm?ca=17&w=3
 
Kikat har jag gjort, men prislappen är något helt annat :greedy:
Misstänkte det :(

Inget dumt alternativ alls. De kryllar ju inte av bra ex dock, har sneglat mer och mer på E39 och hittade nått som jag tror kan vara intressant.
Det jobbiga med dessa prestanda bilar i denna prisklass är att de oftast rullat långt och jag är lite nojig för att de ska vara rätt hårt körda :nailbiting:

https://www.blocket.se/stockholm/BMW_M5_E39_Samlar_Ex__1_agare_67440972.htm?ca=17&w=3

Den såg riktigt fräsch ut!

Man köper ju inte en M-bil för att söndagsköra, dock skulle jag vilja påstå att dessa bilar är gjorda för att gå lite extra hårt så man ska nog inte noja för mycket :) man kan ha tur eller otur med alla bilar hur man än gör..
 
Misstänkte det :(



Den såg riktigt fräsch ut!

Man köper ju inte en M-bil för att söndagsköra, dock skulle jag vilja påstå att dessa bilar är gjorda för att gå lite extra hårt så man ska nog inte noja för mycket :) man kan ha tur eller otur med alla bilar hur man än gör..

Visst är det så. M5 m.fl. är ju autobahn kryssare från början vilket är ok för mig men riktigt så upplever jag inte att de körs alla ggr här hemma.
Dock känns objektet ovan rätt intressant utifrån att det är en ägare, en herre född -46 och under bilens livstid har samma verkstad skött precis allt samt att all dokumentation finns. Ska kontakta firman imorrn :)
 
Visst är det så. M5 m.fl. är ju autobahn kryssare från början vilket är ok för mig men riktigt så upplever jag inte att de körs alla ggr här hemma.
Dock känns objektet ovan rätt intressant utifrån att det är en ägare, en herre född -46 och under bilens livstid har samma verkstad skött precis allt samt att all dokumentation finns. Ska kontakta firman imorrn :)
Se upp så det inte är sonen eller barnbarnet som brukat bilen ;)
Skämt o sido, den såg riktigt fin ut som sagt!
 
Inget dumt alternativ alls. De kryllar ju inte av bra ex dock, har sneglat mer och mer på E39 och hittade nått som jag tror kan vara intressant.
Det jobbiga med dessa prestanda bilar i denna prisklass är att de oftast rullat långt och jag är lite nojig för att de ska vara rätt hårt körda :nailbiting:

https://www.blocket.se/stockholm/BMW_M5_E39_Samlar_Ex__1_agare_67440972.htm?ca=17&w=3

Blå inlägg i läderklädseln kan vara BMW's sämsta idé någonsin. Det var småcoolt i Polo color concept några år tidigare, kräks lite när jag ser det i en M5 ;)

Brorsan hade en långmilad E39 M5, vill minnas att den hade gått över 25k. Inga som helst problem, men så hade den haft engagerade och entusiastiska ägare. Det var fortfarande riktigt krispig i chassit, trots en och annan bandag och många mil.

Men jag hade gått på M5 E34, helst den äldre 3,6:an. Färre hästar, men man ska inte underskatta karaktären hos den motorn. Troligtvis den som blir mest eftertraktad med åren, möjligtvis med undantag för 3,8 med Nürburg ring-paketet eller vad det hette.

Typ nåt i den här stilen skulle jag gå på; https://www.blocket.se/sodermanland/Bmw_M5_3_6_1_av_25_byggda_66489916.htm?ca=17&w=3

Komplettera med en uppsättning BBS kryssekersplittar. Älskar orginalfälgarna på tidiga M5, fulsnygg funktion när den är som bäst, men klassiska BBS är aldrig fel heller. Skulle nog skifta hjul varannan vecka om jag hade dom två valen :D
 
Tänkte köpa nått kul för typ 150k, vad köper jag?
Är svag för BMW men det är svårt att hitta bra skick på grejerna i den prisklassen och oftast har de gått 25k mil.
Om det är cab, coupe, kombi eller pickup spelar egentligen ingen roll, vill ha nått kul/uppseendeväckande eller whatever :) Skick är avgörande skulle jag säga. Har slut på ideér efter blocket knarkande de senaste dagarna.

upload_2016-6-12_10-13-19.png
upload_2016-6-12_10-13-47.png
upload_2016-6-12_10-14-6.png
upload_2016-6-12_10-14-17.png
upload_2016-6-12_10-14-32.png
upload_2016-6-12_10-14-54.png
upload_2016-6-12_10-15-5.png
Underbara allihop! Kommer med en avstickare som kanske är mer av ett helårsalternativ. Mkt bil för pengarna kan jag tycka samt snabb!
Annars är jag oerhört svag för tuneade golf1or samt bmw2002 precis som du länkar. Hittar dock inga bra alternativ blocket/mobile
image.jpeg

Kanske fel fälg o färg men finns många färgkombos på mobile för samma peng.
Behöver jag nämna att jag är färgad efter de senaste åren;)
Bilen @demondave länkade ovan kan vara ett ännu bättre alternativ. Jag hade kört dock på de eg lite fula men grymma orginalfälgarna!!!
 
Senast redigerad av en moderator:
Underbara allihop! Kommer med en avstickare som kanske är mer av ett helårsalternativ. Mkt bil för pengarna kan jag tycka samt snabb!
Annars är jag oerhört svag för tuneade golf1or samt bmw2002 precis som du länkar. Hittar dock inga bra alternativ blocket/mobile
image.jpeg

Kanske fel fälg o färg men finns många färgkombos på mobile för samma peng.
Behöver jag nämna att jag är färgad efter de senaste åren;)
Bilen @demondave länkade ovan kan vara ett ännu bättre alternativ. Jag hade kört dock på de eg lite fula men grymma orginalfälgarna!!!

Inte helt oväntat att det skulle bli just ett audi tips från dig men det uppskattar jag :) Helt klart en potent bil. Har faktiskt spanat in RS4 från typ -98 då jag gillar stuket som en i grannhuset fått till på sin. Sänkt med 19" BBS LeMans, ser grym ut.
c262623072012214136_2.jpg


Det finns nån 2002a på blocket men jag har fasen inte förlikat mig med prislappen på 100+ för dessa små rackare. Men innan man förstått storheten så lär de kosta dubbelt upp och då har tåget gått redan. Mitt stora problem är egentligen att jag inte har någonstans att skruva och är inte heller särskilt duktig på det så jag behöver köpa en så komplett bil som möjligt egentligen :)
Tanken har väl varit en sommarbil sådär initialt men visst skulle ett intressant året runt alternativ vara av stort intresse också.

M5:an du länkar till @demondave är kool men färgen och inredningen är gräslig alltså. Annars skulle det såklart vara ett potent alternativ :) Är beredd att hålla med dig vad gäller tvåfärgad klädsel men samtidigt tror jag att det är något som kommer vara premium i framtiden då bilar med udda/fula tillval har en tendens att dra iväg i pris.

Mer tips :D :D :D
 
Inte helt oväntat att det skulle bli just ett audi tips från dig men det uppskattar jag :) Helt klart en potent bil. Har faktiskt spanat in RS4 från typ -98 då jag gillar stuket som en i grannhuset fått till på sin. Sänkt med 19" BBS LeMans, ser grym ut.
c262623072012214136_2.jpg


Det finns nån 2002a på blocket men jag har fasen inte förlikat mig med prislappen på 100+ för dessa små rackare. Men innan man förstått storheten så lär de kosta dubbelt upp och då har tåget gått redan. Mitt stora problem är egentligen att jag inte har någonstans att skruva och är inte heller särskilt duktig på det så jag behöver köpa en så komplett bil som möjligt egentligen :)
Tanken har väl varit en sommarbil sådär initialt men visst skulle ett intressant året runt alternativ vara av stort intresse också.

M5:an du länkar till @demondave är kool men färgen och inredningen är gräslig alltså. Annars skulle det såklart vara ett potent alternativ :) Är beredd att hålla med dig vad gäller tvåfärgad klädsel men samtidigt tror jag att det är något som kommer vara premium i framtiden då bilar med udda/fula tillval har en tendens att dra iväg i pris.

Mer tips :D :D :D

Skulle kunna leva med en grön E34 M5, tänk dig den med guldlackade BBS krysseker med polerad bana. Men grön med beige inredning blir lite too much, håller med. Var mest första bästa på blocket för att illustrera, välskött 3,6 i orginalutförande inom budget. Dom finns, men det är nog som att leta vintagedinka eller något, lite tålamod krävs för att hitta rätt.

Graalen är annars E28 M5 för mig, men tiden när 150k köpte sådana är long gone! Lite ringrostig när det gäller äldre BMW, då entusiastbil varit en ickefråga i flera år (och kommer förbli så ett tag) har jag medvetet undvikit att hålla koll för att minimera suget, men minns jag inte fel finns det väl endel släktskap mellan spisen i E34 3,6 och E28 M5. E28:ans M5-spis kommer väl om jag inte minns tokigt från M1:an, snacka om stamtavla!


För den som är allmänt entusiastbilsintresserad kan jag varmt rekommendera bloggen bringatrailer.com. Ett urval av annonser från ebay, craigslist (några enstaka från blocket också) med udda, roliga, exotiska och intressanta bilar till salu. Sjuuukt beroendeframkallande läsning!
 
@Donkii du har inte kollar på M3 E36? Jag var sååå nära att köpa en förra hösten och ångrar mig något gruvligt nu när priserna är upp 30-50k på de fina. Kanske är försommar priser men de blir inte vanligare heller om vi säger så och nu hittar jag bara en som verkar trevlig.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=103951

Den här M5 E39an har jag spanat in på blocket ett tag och nu har han lagt ut lite mer bilder där man ser regnumret (så man kan få full utrustningslista via VIN-nummret). Alla rätt i min bok - Ingen Navi, helsvart skinn och sen bland de finaste färger jag vet. :heart:
https://www.blocket.se/stockholm/Svensksald_bmw_m5_67253568.htm?sa=1

Tror det var @demondave som tipsade om M5 E34 och det är riktigt fina bilar. Extremt (!) välbyggda men de är närmast alltid rost innan för sidokjolen på tröskeln numera. Om inte är det antingen redan fixat för sidokjolen är som en enda stor grussamlare tyvärr. Jag skulle gärna ha en av alla nämnda och det är nog som sämst lika bra investering som att ha pengarna på banken men troligen bättre. Drömmen är dock en Sharknose (E9) i mint condition och sen sätta på en Alpina läpp och sjyssta fälgar som fyller ut hjulhusen. Så jäkla coola!

Här är en läsvärd artikeln om ena skaparen av Stanceworks och hans gamla E9a.
http://www.stanceworks.com/2011/07/comeback-1971-bmw-cs/
 
Senast ändrad:
Tänkte köpa nått kul för typ 150k, vad köper jag?
Är svag för BMW men det är svårt att hitta bra skick på grejerna i den prisklassen och oftast har de gått 25k mil.
Om det är cab, coupe, kombi eller pickup spelar egentligen ingen roll, vill ha nått kul/uppseendeväckande eller whatever :) Skick är avgörande skulle jag säga. Har slut på ideér efter blocket knarkande de senaste dagarna.

upload_2016-6-12_10-13-19.png
upload_2016-6-12_10-13-47.png
upload_2016-6-12_10-14-6.png
upload_2016-6-12_10-14-17.png
upload_2016-6-12_10-14-32.png
upload_2016-6-12_10-14-54.png
upload_2016-6-12_10-15-5.png
Köp en bmw-coupe av äldre snitt, lite lagom fula och koola.
 
Tillbaka
Topp