• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sjukt taggad på en E9 men de kryllar inte av dem.. annars skulle jag säga att en 6-serie ligger bra till, vintage of course ;)
Har sneglat på Z4 Coupe också, men föredrar nått äldre. Får man åka cruising också :D haha
Precis, hade jag varit lite längre fram i mitt liv hade jag köpt en E24 eller en E9. Var nära att knipa en z4 coupe som bruksbil men har lite svårt för fronten. Hitta en fin E9 nu!
 
@Donkii du har inte kollar på M3 E36? Jag var sååå nära att köpa en förra hösten och ångrar mig något gruvligt nu när priserna är upp 30-50k på de fina. Kanske är försommar priser men de blir inte vanligare heller om vi säger så och nu hittar jag bara en som verkar trevlig.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=103951

Den här M5 E39an har jag spanat in på blocket ett tag och nu har han lagt ut lite mer bilder där man ser regnumret (så man kan få full utrustningslista via VIN-nummret). Alla rätt i min bok - Ingen Navi, helsvart skinn och sen bland de finaste färger jag vet. :heart:
https://www.blocket.se/stockholm/Svensksald_bmw_m5_67253568.htm?sa=1

Tror det var @demondave som tipsade om M5 E34 och det är riktigt fina bilar. Extremt (!) välbyggda men de är närmast alltid rost innan för sidokjolen på tröskeln numera. Om inte är det antingen redan fixat för sidokjolen är som en enda stor grussamlare tyvärr. Jag skulle gärna ha en av alla nämnda och det är nog som sämst lika bra investering som att ha pengarna på banken men troligen bättre. Drömmen är dock en Sharknose (E9) i mint condition och sen sätta på en Alpina läpp och sjyssta fälgar som fyller ut hjulhusen. Så jäkla coola!

Här är en läsvärd artikeln om ena skaparen av Stanceworks och hans gamla E9a.
http://www.stanceworks.com/2011/07/comeback-1971-bmw-cs/

Noterade den där gula idag, tycker priset känns väldigt rätt om den nu inte är såld.

Grönt är inget för mig, men den var kanske inte så tokig. Tycker just E39an ser ut som en stor padda i jämförelse med E34 och E60 så jag är inte jätte förtjust i karossen tyvärr och speciellt inte i denna färg ;)

Jo rosten kommer man nästan inte undan ifrån. Har haft flertalet BMW genom åren, senast en 330iA E91 och hittade rost vid nummerskylten och insidan dörrarna fram. Samma sak var det med min 550 E61 också, lite trist på så bra bilar.

Har haft en crush på E9 i många år, men där kan vi snacka rosthögar så hittar man inte en färdigbyggd så kan du räkna med 50-100k för att ställa i ordning, eller så köper du typ en california bil eller liknande. De kör ju med trippelplåt i skärmarna bland annat vilket är mumma för kondensen, inte en så smart lösning :(
 
Precis, hade jag varit lite längre fram i mitt liv hade jag köpt en E24 eller en E9. Var nära att knipa en z4 coupe som bruksbil men har lite svårt för fronten. Hitta en fin E9 nu!
Har sökt i 1,5år efter just en fin E9.. var och kollade på en härom veckan men de var rost överallt.
En bekant till mig kör en magisk svart E9... ruggigt vacket.
 
Har hört det där om E9 jag med. Flyglarna ska vara svetsade som jag fattar det med så det är ju "jätte" enkelt att ta bort och kolla/laga ev. rost..

@Donkii du kan höra av dig om du hittar någon bil i Stockholm du skulle vilja ha hjälp att kolla in innan du själv åker ner för att slippa risken att det är ett vrak/rosthög.
 
Har hört det där om E9 jag med. Flyglarna ska vara svetsade som jag fattar det med så det är ju "jätte" enkelt att ta bort och kolla/laga ev. rost..

@Donkii du kan höra av dig om du hittar någon bil i Stockholm du skulle vilja ha hjälp att kolla in innan du själv åker ner för att slippa risken att det är ett vrak/rosthög.
Super schysst! Stort tack för det erbjudandet :) Skulle dock aldrig köpa något annat än en sommarkörd bil från sthlm då jag ser vad saltet gör med bilarna som rullar året runt där nere :dead::depressed:
 
Super schysst! Stort tack för det erbjudandet :) Skulle dock aldrig köpa något annat än en sommarkörd bil från sthlm då jag ser vad saltet gör med bilarna som rullar året runt där nere :dead::depressed:

Sant. Sen finns det många som köper bilar de inte har råd att äga och då tummar på service så ofta kan skicket vara bedrövligt. Just det där med saltet gör det till ett dilemma när det kommer till nästa bil. Finbil året runt eller två bilar..
 
Nja, ännu fulare bak än z4an har front. Men det är ju lite olika bilar.

Helt sant - men 3an har det där sköna 'jag är ful och jag vet om det men det skiter jag i för jag är cool'-viben, medan 4an försöker vara cool och modern på riktigt vilket inte håller hela vägen. :p

...och det är något som är off med designen på 4ornas front.

För mig är fronten ännu fulare på Z3 än vad Z4 är

Ful.

Men cool.

https://www.blocket.se/uppsala/Bmw_z3_m_coupe_ppf_66324955.htm?ca=5&w=3
 
Helt sant - men 3an har det där sköna 'jag är ful och jag vet om det men det skiter jag i för jag är cool'-viben, medan 4an försöker vara cool och modern på riktigt vilket inte håller hela vägen. :p
...samtidigt har z4an sköna karosslinjer... Gillar båda på sitt egna lilla vis även om jag gillar äldre bilar mer. Kan bli farligt detta när man får plats för fler.
 
Helt sant - men 3an har det där sköna 'jag är ful och jag vet om det men det skiter jag i för jag är cool'-viben, medan 4an försöker vara cool och modern på riktigt vilket inte håller hela vägen. :p

...och det är något som är off med designen på 4ornas front.



Ful.

Men cool.

https://www.blocket.se/uppsala/Bmw_z3_m_coupe_ppf_66324955.htm?ca=5&w=3

För att inte tala om hur löjligt bred den är bakifrån! Ser sjukt brutal ut :D

DSCN3664.jpg

OBS,lånad bild från Mr.Google
 
Kör i dagsläget en S4 Avant -09 som jag är riktigt nöjd med. Däremot känner jag inte behovet av en kombi och har därför börjat snegla lite på annat.

Vad jag eftersöker är definitionen av en hot hatch. Stor motor, styvt chassi, en riktigt rolig bil helt enkelt. Har sneglat lite på en S3 som ligger nära till hands men även BMW 1-serie. Däremot är jag sugen på en sugmotor, med andra ord ingen turbo eller kompressor. Absolut inget krav men är något speciellt med det tycker jag.

Har ni några idéer kära bilnördar? Rent spontant har jag tänkt mig något i stil med en 130i med M-sport. Rak sexa, 265 hästar, mumma! Enda nackdelen med den är att den slutades tillverka -07, eftersöker något lite nyare.

Budget +/- värdet på nuvarande bil. :)
 
Kör i dagsläget en S4 Avant -09 som jag är riktigt nöjd med. Däremot känner jag inte behovet av en kombi och har därför börjat snegla lite på annat.

Vad jag eftersöker är definitionen av en hot hatch. Stor motor, styvt chassi, en riktigt rolig bil helt enkelt. Har sneglat lite på en S3 som ligger nära till hands men även BMW 1-serie. Däremot är jag sugen på en sugmotor, med andra ord ingen turbo eller kompressor. Absolut inget krav men är något speciellt med det tycker jag.

Har ni några idéer kära bilnördar? Rent spontant har jag tänkt mig något i stil med en 130i med M-sport. Rak sexa, 265 hästar, mumma! Enda nackdelen med den är att den slutades tillverka -07, eftersöker något lite nyare.

Budget +/- värdet på nuvarande bil. :)
Jag hade kikat på:
Golf R
Audi S3
Subaru Impreza WRX el STi Racing
BMW M135
Och provkört, provkört.
Alla ovan har inte sugmotor men de kanske är roliga ändå :)
 
Kör i dagsläget en S4 Avant -09 som jag är riktigt nöjd med. Däremot känner jag inte behovet av en kombi och har därför börjat snegla lite på annat.

Vad jag eftersöker är definitionen av en hot hatch. Stor motor, styvt chassi, en riktigt rolig bil helt enkelt. Har sneglat lite på en S3 som ligger nära till hands men även BMW 1-serie. Däremot är jag sugen på en sugmotor, med andra ord ingen turbo eller kompressor. Absolut inget krav men är något speciellt med det tycker jag.

Har ni några idéer kära bilnördar? Rent spontant har jag tänkt mig något i stil med en 130i med M-sport. Rak sexa, 265 hästar, mumma! Enda nackdelen med den är att den slutades tillverka -07, eftersöker något lite nyare.

Budget +/- värdet på nuvarande bil. :)

IOM euro 6 kan man i princip räkna bort sugmotorer i hot hatches helt numer.

I prisklassen 3-400k hade jag kikat på nya civic type R, begagnad A45 AMG, w204 C63 AMG (löjligt trevlig sugmotor), BMW 1M etc?
 
IOM euro 6 kan man i princip räkna bort sugmotorer i hot hatches helt numer.

I prisklassen 3-400k hade jag kikat på nya civic type R, begagnad A45 AMG, w204 C63 AMG (löjligt trevlig sugmotor), BMW 1M etc?
Jag röstar lite för nya type r, riktigt fin bil. Annars kanske nya mustangen eller helst nya Camaron är intressanta. Camaron är ju löjligt prisvärd i förhållande till spec
 

Ja.
...så jag är kanske lite part i målet! ;)

Haft den några år nu.
På sätt och vis är den roligare och roligare att äga eftersom den börjar väcka mer och mer uppmärksamhet. Det märks att den inte är så vanlig i trafikbilden längre!
Folk stannar och pratar i stan och på macken, och den har varit utlånad till bekanta när de ska göra lite roligare körningar och sådär...
 
Tillbaka
Topp