Men du köpte den kanske i rätt tid istället

Bilen är ju trots allt en 80-talare så rimligen bör man kunna hitta det mesta, men det kanske kostar huggorm ^^
Ordnade du det mesta själv lr? Fy fan vilken go känsla att ha en sådan bil... vad avis man blir.
Den bilen som jag fått nys om ny är i färgen Royal Blue, lackades 2012 och fick därefter en Ditec behandling och sedan dess har den inte rullat utan stått avställd.
I samma veva byttes olja i automatlådan. TRX fälgar som också är nylackade (samma som M635), fungerande AC, larm, taklucka och elhissar. Ny vindruta, nya bakljus, nytt chrome bak samt M-bakluckevinge. El-styrda stolar i helläder, M535 ratt i trä.
Rullar 16,000mil men har endast rullat i trafik under 10år.
Detta är den info jag fått, återstår att se vad det är för nått när man väl får lite bilder. Bilen står 10mil från ägaren så det lär dröja till helgen innan det kommer några bilder. Står i nån förvaring tillsammans med flertalet andra BMWs från samma herre. Kan bara hoppas att det jag fått info om stämmer. Dock är prislappen något hög på 140k men samtidigt kostar ju bra objekt mer än halvdana. Dock ställer jag mig kanske lite undrande om den verkligen är 60k bättre än vissa med samma miltal på blocket.. Får försöka sätta mig in i dess skillnader osv..
Jo, jag vill tro att jag köpte den i hyfsat rätt tid. På nåt sätt en del av charmen, för mig. Även om modellen, i sig, är den största behållningen.
Jag har faktiskt aldrig reagerat särskilt på priserna för delar.
Eller...
...Inte förrän jag köpte en Saab och renoverade. Då blev jag varse att en komplett baklykta lika gärna kunde kosta 500kr, som 4.000kr!
I början kunde jag noll och inget, men jag vill tro att jag hunnit lära mig en del vid detta laget.
Det är skoj att kunna skruva en del själv, men jag är fortfarande sååå långt ifrån att vara en mekaniker man kan vara.
Allt (i princip) jag lärt mig har jag lärt mig på bigcoupe.com.
Bilen du beskriver låter ju mycket fin!
Som andra skriver så är de många (alla?) gånger bättre att köpa en dyrare/bättre bil.
Bara två kassa baklampor är, som sagt, 8.000kr.
Nylackerat är på gott och på ont.
Bara på gott om det är rätt gjort, men om inte... Tja...
Hade synat allting väldigt noga. E24 rostar kanske inte som E9, men de ROSTAR!
Om den levt i skyddad verkstad nu ett par år så kanske det som (eventuellt) varit gömt inte riktigt hunnit gro. Kommer den, däremot, ut på vägen kommer det ganska snabbt som ett brev på posten.
Försäkra dig om att bilen är bra och pruta!
Mer än 120.000kr borde du inte behöva betala.
Kan dessutom köpa TRX-hjulen av dig, så är du nere på riktigt rimlig köpesumma sen.
Vet inte varför, men jag gillar verkligen dessa. Hade lätt kunnat hoppa ner till 16" för att få åka på dessa.