• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

@Ernesto

Roliga bilar för kring 30-40 finns det mycket av. Jag själv finner min Lincoln Mark Viii riktigt kul, fås för dom pengarna.
285hk V8, med komfort som ett vardagsrum.
Ser förjävlig ut men i jämförelse med Alfan och S-type (som är en fake-jagga) så är det ett helgon i utseendet.

Men visst, vet inte vad du anser som kul men jag anser att blåsa dörrarna av folk med en ful Lincoln vara askul! :)


På tal om ingenting alls så här får ni en video på min Viper från i helgen :)
 
Porsche 924 var ju nice. Vad kostar en sådan att köra i service osv? Är 22 år om man ska räkna på försäkring och om åldern gör någon mer skillnad.
Försäkring är lätt att kolla, hitta en 924 på Blocket ta regnumret+ditt persnr så får du fram kostnaden hos försäkringsbolagens hemsidor sen bara att jämföra. Service är nog svårt att säga exakt. Lär nog inte kosta så mycket att ha en rullande bil om du hittar en som är fin och du har lite tur med.

Gamla bilar går det ju att skruva själv med eller lämna in hos billigare verkstäder. Inte så du behöver följa serviceboken slaviskt på en gammal bil för 40-50k. Olja/filter är ju det som byts regelbundet typ. Det gör man ju själv på 30min om man vill. När det kommer att köpa delar så är ju såklart Porsche rätt dyra ibland om man har otur.
 
Porsche 924 var ju nice. Vad kostar en sådan att köra i service osv? Är 22 år om man ska räkna på försäkring och om åldern gör någon mer skillnad.

Det är ju typ officiella KS BMW-tråden, så vafan ;)
Z3 finns ju ner mot/inom budget. Skulle kunna tänka mig att 1,9 med 140 hästar är ett kul val i den modellen, lätt och rapp fyra i liten bil. Annars är ju 2,8-litersexan skönt mullig, men jag skulle nog sikta på 140-hästarsfyran. Borde ge lite rimligare försäkring.

Krävs nog ett visst mått av tålamod, men hittar man en gubbkörd sån roadster borde det kunna vara ett bra köp. Tekniskt rätt basic grejer, mycket delat med vanliga BMW-modeller typ 3-serien.
 
Okej, here goes. Jag kan nada om bilar. Jag vet hur man gasar, typ.

Blev lite sugen på en Alfa Romeo Spider från -96. Är det något att ha?

image.jpeg


Även sugen på denna Jaguar S-Type från -05.

image.jpeg


Är jag ute och cyklar? Behöver jag höja min budget på 30-40 för att få något kul? Jag kör bil ca en timme per dag och fick en idé igår att jag kanske skulle köpa något roligare att köra än en Peugeot 206 aka tjejcab...

Har båda kört jaggen och alfan en kort period och jag kan lätt säga (och med gott samvete) att jaggen vinner! Riktigt skön bil att köra, tyst och lyxig på en gång.
 
@Ernesto

Roliga bilar för kring 30-40 finns det mycket av. Jag själv finner min Lincoln Mark Viii riktigt kul, fås för dom pengarna.
285hk V8, med komfort som ett vardagsrum.
Ser förjävlig ut men i jämförelse med Alfan och S-type (som är en fake-jagga) så är det ett helgon i utseendet.

Men visst, vet inte vad du anser som kul men jag anser att blåsa dörrarna av folk med en ful Lincoln vara askul! :)


På tal om ingenting alls så här får ni en video på min Viper från i helgen :)

Tunn, tunn is...
Att detta på något vis skulle vara fagrare än en Alfa?

1998_Lincoln_Mark_VIII_LSC_in_red,_front_left (1).jpg


Nja... ;)
 
Fan, ni kan ju allt på KS ;)

Jag är ju en färsking. Inte brytt mig om bilar för fem öre fram tills igår. Men tänker vi rent utseendemässigt så är detta ledorden: elegant, egen och sportig. Avslappnad elegant, if you will. Gillar blandat. Kan uppskatta allt ifrån en vintage Fiat 500 till en vit gammal 80-tals cab signerat BMW... Lamborghini och Ferrari tackar man ju inte nej till heller.

Med andra ord: jag vill kunna rulla upp nya "bekantskapers" uppfarter med en rolig bil :D
 
Fan, ni kan ju allt på KS ;)

Jag är ju en färsking. Inte brytt mig om bilar för fem öre fram tills igår. Men tänker vi rent utseendemässigt så är detta ledorden: elegant, egen och sportig. Avslappnad elegant, if you will. Gillar blandat. Kan uppskatta allt ifrån en vintage Fiat 500 till en vit gammal 80-tals cab signerat BMW... Lamborghini och Ferrari tackar man ju inte nej till heller.

Med andra ord: jag vill kunna rulla upp nya "bekantskapers" uppfarter med en rolig bil :D


Ok, tar dig helt och hållet på orden och tipsar utifrån det. Nu blir du intresserad av bilar!
https://www.blocket.se/gavleborg/Lancia_Fulvia_Coupe_S2_66999136.htm?ca=11&w=3&last=1

Här kan du se ytterligare en på blocket med fler bilder. Dock utan pris och hos handlare med tvivelaktigt rykte.
https://www.blocket.se/ystad/Lancia_Fulvia_S2_1_3_65874835.htm?ca=11&w=3

Jag har en förkärlek för italienska bilar, absolut
 
Fan, ni kan ju allt på KS ;)

Jag är ju en färsking. Inte brytt mig om bilar för fem öre fram tills igår. Men tänker vi rent utseendemässigt så är detta ledorden: elegant, egen och sportig. Avslappnad elegant, if you will. Gillar blandat. Kan uppskatta allt ifrån en vintage Fiat 500 till en vit gammal 80-tals cab signerat BMW... Lamborghini och Ferrari tackar man ju inte nej till heller.

Med andra ord: jag vill kunna rulla upp nya "bekantskapers" uppfarter med en rolig bil :D

Mg kanske? Oklar hur tillförlitlig den är men, har för mig att de inte är sjukt svåra att ha att göra med.

http://m.blocket.se/halland/MG_cab_67430909.htm?ca=11&w=3
 
Ok, tar dig helt och hållet på orden och tipsar utifrån det. Nu blir du intresserad av bilar!
https://www.blocket.se/gavleborg/Lancia_Fulvia_Coupe_S2_66999136.htm?ca=11&w=3&last=1

Här kan du se ytterligare en på blocket med fler bilder. Dock utan pris och hos handlare med tvivelaktigt rykte.
https://www.blocket.se/ystad/Lancia_Fulvia_S2_1_3_65874835.htm?ca=11&w=3

Jag har en förkärlek för italienska bilar, absolut

Rally-Fulvian är helt fantastiskt stenhård. Grym!
 
Nu snackar vi bilar.

Ja, eller hur! Även fast jag som sagt vurmar för de italienska så slog det mig att även ett annat av mina ex kanske tilltalar de premisser du listade. Datsun 240Z -73. Se bara:

image.jpeg


image.jpeg


De är numera ganska sällsynta till salu. Dessvärre har just denna också sålts till grannlandet. De bara slantar upp och ser lyckliga ut. Helt utan prutfasoner
 
Ja, eller hur! Även fast jag som sagt vurmar för de italienska så slog det mig att även ett annat av mina ex kanske tilltalar de premisser du listade. Datsun 240Z -73. Se bara:

image.jpeg


image.jpeg


De är numera ganska sällsynta till salu. Dessvärre har just denna också sålts till grannlandet. De bara slantar upp och ser lyckliga ut. Helt utan prutfasoner

Hittar du en för 30' så köper jag två. :)

Fantastiskt snygg bil det med...
 
Okej, here goes. Jag kan nada om bilar. Jag vet hur man gasar, typ.

Blev lite sugen på en Alfa Romeo Spider från -96. Är det något att ha?

image.jpeg


Även sugen på denna Jaguar S-Type från -05.

image.jpeg


Är jag ute och cyklar? Behöver jag höja min budget på 30-40 för att få något kul? Jag kör bil ca en timme per dag och fick en idé igår att jag kanske skulle köpa något roligare att köra än en Peugeot 206 aka tjejcab...
Oojjj, akta dig för båda.

Den här är ball:)
https://www.blocket.se/simrishamn/Audi_coupe_gt_2_2_67202903.htm?ca=23_3&w=3
 
Jo, jag vill tro att jag köpte den i hyfsat rätt tid. På nåt sätt en del av charmen, för mig. Även om modellen, i sig, är den största behållningen.

Jag har faktiskt aldrig reagerat särskilt på priserna för delar.
Eller...
...Inte förrän jag köpte en Saab och renoverade. Då blev jag varse att en komplett baklykta lika gärna kunde kosta 500kr, som 4.000kr! ;)

I början kunde jag noll och inget, men jag vill tro att jag hunnit lära mig en del vid detta laget.
Det är skoj att kunna skruva en del själv, men jag är fortfarande sååå långt ifrån att vara en mekaniker man kan vara.
Allt (i princip) jag lärt mig har jag lärt mig på bigcoupe.com.

Bilen du beskriver låter ju mycket fin!
Som andra skriver så är de många (alla?) gånger bättre att köpa en dyrare/bättre bil.
Bara två kassa baklampor är, som sagt, 8.000kr.

Nylackerat är på gott och på ont.
Bara på gott om det är rätt gjort, men om inte... Tja...
Hade synat allting väldigt noga. E24 rostar kanske inte som E9, men de ROSTAR!
Om den levt i skyddad verkstad nu ett par år så kanske det som (eventuellt) varit gömt inte riktigt hunnit gro. Kommer den, däremot, ut på vägen kommer det ganska snabbt som ett brev på posten.
Försäkra dig om att bilen är bra och pruta!
Mer än 120.000kr borde du inte behöva betala.

Kan dessutom köpa TRX-hjulen av dig, så är du nere på riktigt rimlig köpesumma sen.
Vet inte varför, men jag gillar verkligen dessa. Hade lätt kunnat hoppa ner till 16" för att få åka på dessa.


Haha, måste ha varit en gamm Saab. Dock kan jag ju säga att min strålkastare fram till Bmwn jag hade gick lös på 35' när det skulle till nya efter att jag fått påhälsning.. Men som tur var tog f-bolaget det.

Jag skulle nog behöva investera i ett garage att meka i så man lär sig, mekar ju med crossen flitigt osv men det är inte alls samma sak.

Det där med att köpa dyrare är som sagt inget jag har nått emot alls, så svårt bara att avgöra skick på vissa grejer när bilen som den står idag inte rullat på 4år, dock ställde de av den direkt efter den blev nylackad och besiktigad och då passerade den med blanka papper, men det säger ju inte så mycket dock.

Denna E24 fick ny lack pga att den stått avställd i 12år innan dessa köpte den och de tyckte det var för svårt att få upp något shine i lacken. Den slipades ned och det fanns ingen rost någonstans. Man valde att vända sig till en äldre herre som lackat alla deras andra bilar som är flertalet E28:eek:r M535 bland annat och flera 635or genom åren, förstår det som att de som äger bilen är riktiga entusiaster med ett tiotal klassiska bmw's i sina ägor vilket känns kul. Att de säljer nu har att göra med att ska köpa en M635 så några bilar skulle få lämna men de hade ingen panik, var mer noggrant med att bilen skulle landa hos rätt person, känslan är väldigt väldigt bra.

Utifrån vad jag läst vilket mer eller mindre bekräftades av honom själv är att detta är den sista modellen av 635an vilket också ses som den ultimata 635an då det är en 2nd face lift och att den dessutom har en inredning som är helt i skinn, dvs instrumentpanel, dörrar, stolar och då är det tydligen elstyrda sportsolar i mint cond. Det var tydligen inte helt vanligt då det kommer upp 1 vartannat år på mobile.de .. Sanningshalten i det? Vet ej, men han verkar lika entusiastisk som vi är kring klockor.

Vad gäller TRX fälgarna så får vi se vad som händer vid ett ev. köp :D

Fick bilder btw.. Bilen till vänster.

pinNNvI.jpg

9MUdWU4.jpg

4LKgS9P.jpg

Z5Z1RnQ.jpg
 
Senast ändrad:
Kan heller inget om bilar...
Hur är det med franska bilar ritat av den Italienska Ferrari designern Pininfarina?
https://www.blocket.se/stockholm/3_0_V6_coupe_19__OBS_11_000_mil_Sv_sald_66937809.htm?ca=11&w=3
Okej, here goes. Jag kan nada om bilar. Jag vet hur man gasar, typ.

Blev lite sugen på en Alfa Romeo Spider från -96. Är det något att ha?

image.jpeg


Även sugen på denna Jaguar S-Type från -05.

image.jpeg


Är jag ute och cyklar? Behöver jag höja min budget på 30-40 för att få något kul? Jag kör bil ca en timme per dag och fick en idé igår att jag kanske skulle köpa något roligare att köra än en Peugeot 206 aka tjejcab...

 
Haha, måste ha varit en gamm Saab. Dock kan jag ju säga att min strålkastare fram till Bmwn jag hade gick lös på 35' när det skulle till nya efter att jag fått påhälsning.. Men som tur var tog f-bolaget det.

Jag skulle nog behöva investera i ett garage att meka i så man lär sig, mekar ju med crossen flitigt osv men det är inte alls samma sak.

Det där med att köpa dyrare är som sagt inget jag har nått emot alls, så svårt bara att avgöra skick på vissa grejer när bilen som den står idag inte rullat på 4år, dock ställde de av den direkt efter den blev nylackad och besiktigad och då passerade den med blanka papper, men det säger ju inte så mycket dock.

Denna E24 fick ny lack pga att den stått avställd i 12år innan dessa köpte den och de tyckte det var för svårt att få upp något shine i lacken. Den slipades ned och det fanns ingen rost någonstans. Man valde att vända sig till en äldre herre som lackat alla deras andra bilar som är flertalet E28:eek:r M535 bland annat och flera 635or genom åren, förstår det som att de som äger bilen är riktiga entusiaster med ett tiotal klassiska bmw's i sina ägor vilket känns kul. Att de säljer nu har att göra med att ska köpa en M635 så några bilar skulle få lämna men de hade ingen panik, var mer noggrant med att bilen skulle landa hos rätt person, känslan är väldigt väldigt bra.

Utifrån vad jag läst vilket mer eller mindre bekräftades av honom själv är att detta är den sista modellen av 635an vilket också ses som den ultimata 635an då det är en 2nd face lift och att den dessutom har en inredning som är helt i skinn, dvs instrumentpanel, dörrar, stolar och då är det tydligen elstyrda sportsolar i mint cond. Det var tydligen inte helt vanligt då det kommer upp 1 vartannat år på mobile.de .. Sanningshalten i det? Vet ej, men han verkar lika entusiastisk som vi är kring klockor.

Vad gäller TRX fälgarna så får vi se vad som händer vid ett ev. köp :D

Fick bilder btw.. Bilen till vänster.

pinNNvI.jpg

9MUdWU4.jpg

4LKgS9P.jpg

Z5Z1RnQ.jpg

Det där ser, och låter helrätt, utifrån vad man kan bedöma av några bilder och inlägg. Ett M-test eller liknande kanske inte är en dum idé, bara lite undrande inför hur relevant ett sådant blir på en entusiastbil med en god del år på nacken.

TRX:erna muckar du inte med! :p Så helrätt på en BMW från den tiden. Många som än idag lovordar TRX-däcken, ska tydligen funka riktigt bra och hålla länge. Läser man gamla trådar på Autopower ska dom locka fram den där riktigt fina balansen i bilarna. Har svårt att tro att någon kommer skriva det om RFT om 20 år :D Jag skulle absolut se till att ha en uppsättning fina TRX, det är helrätt, orginal och udda. Sen kan man ju ha typ 16-17" Alpina eller BBS krysseker som slit och släng :)
 
Haha, måste ha varit en gamm Saab. Dock kan jag ju säga att min strålkastare fram till Bmwn jag hade gick lös på 35' när det skulle till nya efter att jag fått påhälsning.. Men som tur var tog f-bolaget det.

Jag skulle nog behöva investera i ett garage att meka i så man lär sig, mekar ju med crossen flitigt osv men det är inte alls samma sak.

Det där med att köpa dyrare är som sagt inget jag har nått emot alls, så svårt bara att avgöra skick på vissa grejer när bilen som den står idag inte rullat på 4år, dock ställde de av den direkt efter den blev nylackad och besiktigad och då passerade den med blanka papper, men det säger ju inte så mycket dock.

Denna E24 fick ny lack pga att den stått avställd i 12år innan dessa köpte den och de tyckte det var för svårt att få upp något shine i lacken. Den slipades ned och det fanns ingen rost någonstans. Man valde att vända sig till en äldre herre som lackat alla deras andra bilar som är flertalet E28:eek:r M535 bland annat och flera 635or genom åren, förstår det som att de som äger bilen är riktiga entusiaster med ett tiotal klassiska bmw's i sina ägor vilket känns kul. Att de säljer nu har att göra med att ska köpa en M635 så några bilar skulle få lämna men de hade ingen panik, var mer noggrant med att bilen skulle landa hos rätt person, känslan är väldigt väldigt bra.

Utifrån vad jag läst vilket mer eller mindre bekräftades av honom själv är att detta är den sista modellen av 635an vilket också ses som den ultimata 635an då det är en 2nd face lift och att den dessutom har en inredning som är helt i skinn, dvs instrumentpanel, dörrar, stolar och då är det tydligen elstyrda sportsolar i mint cond. Det var tydligen inte helt vanligt då det kommer upp 1 vartannat år på mobile.de .. Sanningshalten i det? Vet ej, men han verkar lika entusiastisk som vi är kring klockor.

Vad gäller TRX fälgarna så får vi se vad som händer vid ett ev. köp :D

Fick bilder btw.. Bilen till vänster.

pinNNvI.jpg

9MUdWU4.jpg

4LKgS9P.jpg

Z5Z1RnQ.jpg

Ser riktigt fin ut!
Import från USA?
Tänker på läder-läder-läder, bristen på smiley-lyktor och framför allt - bristen på rost! ;)
Det är trots allt rätt ont om E24:eek:r som är helt fria från rost...

Jävligt läcker färg, förresten!
Har alltid varit helt säker i mitt val av Zinnoberrot, men den där färgen passar verkligen facelift-varianten!

Saaben var förresten exakt samma år som min 635:a - 89:a - varför jämförelsen var intressant.
Men som sagt - jag tycker inte att delarna är är sådär äckligt dyra, trots detta.

Huruvida Mobile-kommentaren är sann eller ej... Tja... De vill ju sälja bilen!
Sant är nog däremot att denna bilen lämnat landet om den kommit ut på öppna marknaden.
Det mesta i "youngtimer-väg" är dyrare i Tyskland idag. Ta gärna en tur till Technoclassica i Essen nån gång - du kommer att hissna!
 
@Donkii , är det en USA-import? Jag tycker att kofångaren fram ser ut som en US version. Inget ont om det nu är en USA-bil men kan vara bra att veta om. I övrigt såg den j fin fin ut!
 
@Donkii , är det en USA-import? Jag tycker att kofångaren fram ser ut som en US version. Inget ont om det nu är en USA-bil men kan vara bra att veta om. I övrigt såg den j fin fin ut!

Stötfångaren såg ut så efter brytet 87, även på europeiska bilar.
Min har samma stötfångare och är svensksåld.
Lyktorna är jag, som sagt, lite mer tveksam på.

@Donkii "Stötfångarbumerangen" har nog lite rostangrepp på sin interna förstärkning.
Den "buktar" liksom lite grann vid ändarna.
Snudd på oundvikligt, och bara ca 3.000kr hos BMW.
 
Senast ändrad:
@Donkii , är det en USA-import? Jag tycker att kofångaren fram ser ut som en US version. Inget ont om det nu är en USA-bil men kan vara bra att veta om. I övrigt såg den j fin fin ut!
Stötfångaren såg ut så efter brytet 87, även på europeiska bilar.
Min har samma stötfångare och är svensksåld.
Lyktorna är jag, som sagt, lite mer tveksam på.
Ser riktigt fin ut!
Import från USA?
Tänker på läder-läder-läder, bristen på smiley-lyktor och framför allt - bristen på rost! ;)
Det är trots allt rätt ont om E24:eek:r som är helt fria från rost...

Jävligt läcker färg, förresten!
Har alltid varit helt säker i mitt val av Zinnoberrot, men den där färgen passar verkligen facelift-varianten!

Saaben var förresten exakt samma år som min 635:a - 89:a - varför jämförelsen var intressant.
Men som sagt - jag tycker inte att delarna är är sådär äckligt dyra, trots detta.

Huruvida Mobile-kommentaren är sann eller ej... Tja... De vill ju sälja bilen!
Sant är nog däremot att denna bilen lämnat landet om den kommit ut på öppna marknaden.
Det mesta i "youngtimer-väg" är dyrare i Tyskland idag. Ta gärna en tur till Technoclassica i Essen nån gång - du kommer att hissna!

I och med den andra faceliften fick även de europeiska bilarna de amerikanska stötfängarna, dvs. 1987. Eftersom att alla europeiska -88or har dessa lyktor så kanske man kan anta att lyktorna precis som stötfångaren hängde med från USA på faceliften? Googlar du så kommer du se att lyktorna stämmer :)

Bilen är en import från Tyskland, importerades till Sverige -90 och därefter har den haft 3-4 ägare. Endast varit i trafik under nio av sina 28år. 16,000mil vid senaste besiktningen.

Inredningen hur som haver är väl det som är udda vad jag förstår och det är just att det är en helläders interiör som är så udda med denna tydligen?! Har satt mig in alldeles för dåligt för att haja.. haha.

Färgen är Royal Blue utvändigt och invändigt nån Silver Grey Leather eller nått i den stilen. Tror den blå färgen kommer poppa till lite extra IRL, tror den gör sig riktigt läcker en sen sommarkväll :) Skulle jag få önska så skulle det nog vara svart läder men man kan inte få allt, tror jag..

Utifrån ivrigt googlade så antar jag att detta är stolarna, elstyrda och den korrekta färgen för bilen.. Dock misstänker jag att det utökade lädret gör att det svarta vi ser på bilden, instrumentpanel och övredelen på dörrsidorna också är i samma färg som stolarna.. kanske upplevs ljust och fräscht, haha..
upload_2016-6-14_22-22-35.png
upload_2016-6-14_22-24-31.png


Baksäte
upload_2016-6-14_22-25-53.png
 

Bilagor

  • upload_2016-6-14_22-25-33.png
    upload_2016-6-14_22-25-33.png
    38.7 KB · Visningar: 37
I och med den andra faceliften fick även de europeiska bilarna de amerikanska stötfängarna, dvs. 1987. Eftersom att alla europeiska -88or har dessa lyktor så kanske man kan anta att lyktorna precis som stötfångaren hängde med från USA på faceliften? Googlar du så kommer du se att lyktorna stämmer :)

Bilen är en import från Tyskland, importerades till Sverige -90 och därefter har den haft 3-4 ägare. Endast varit i trafik under nio av sina 28år. 16,000mil vid senaste besiktningen.

Inredningen hur som haver är väl det som är udda vad jag förstår och det är just att det är en helläders interiör som är så udda med denna tydligen?! Har satt mig in alldeles för dåligt för att haja.. haha.

Färgen är Royal Blue utvändigt och invändigt nån Silver Grey Leather eller nått i den stilen. Tror den blå färgen kommer poppa till lite extra IRL, tror den gör sig riktigt läcker en sen sommarkväll :) Skulle jag få önska så skulle det nog vara svart läder men man kan inte få allt, tror jag..

Utifrån ivrigt googlade så antar jag att detta är stolarna, elstyrda och den korrekta färgen för bilen.. Dock misstänker jag att det utökade lädret gör att det svarta vi ser på bilden, instrumentpanel och övredelen på dörrsidorna också är i samma färg som stolarna.. kanske upplevs ljust och fräscht, haha..
upload_2016-6-14_22-22-35.png
upload_2016-6-14_22-24-31.png


Baksäte
upload_2016-6-14_22-25-53.png

Huh... Sedär...
Då är det alltså först 1989 som de får "smileys". Man lär sig nåt nytt varje dag!
Det förklarar onekligen varför de är snudd på omöjliga att få tag i!

Instrumentpanelen kommer att vara svart, det behöver du inte oroa dig för.
Tror att detsamma gäller ovankant, dörr.

När jag tittar närmre så tror jag faktiskt att bilen på bilden har just utökat läder.
Läder på handskfack, läder på panelen under instrumentpanel, och läder kring växelspaken.
Tror att färgen är "Lotus Weiß" - alternativt en fruktansvärt överexponerad "Silber".
Tänk "Delfin", så har du den rätta nyansen på det grå lädret.
 
Tillbaka
Topp