• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sådär, då ska en bekant åka och kolla på 635an och därefter väntar transportfirman på ett ok, spännande :D

Får man fråga, vad tycker ni om den fulkoola BMW 850 med V12 :) ?
bmw-850-01.jpg

BMW snyggaste, nyare bil.
Ascoola!
 
Skitcool!
Men när jag var på vippen att köpa en (röd, manuell, och med plyschklädsel - hur många såna har det tillverkats?) häromåret så sade alla - och jag menar verkligen alla - Köp en 840 istället.
Det mesta man läser på nätet säger samma sak, men eftersom en åtta inte tilltalade mig alls lika mycket som en tolva så blev det inget alls den gången.

Vågar nästan lova att dessa är bättre än sexan ur ren investeringssynpunkt.
...om man inte räknar alla tusenlappar man måste kasta på dem under ägandet, alltså! ;)
De lär, hur som helst, vara nere på botten och vända nu.

Så har ju tanken gått men samtidigt så är det ju så jäkla häftigt med en V12, nått jag aldrig ägt för den delen. Dock är just kvaliten på dessa 8-serier hyfsat bristfällig.. Mycket elproblem m.m. Kommer ihåg från när jag var mycket yngre att en brorsa till en tjej i min klass på högstadiet åkte en 8-serie som höll på att ruinera honom. Kanske bör hålla mig till något jag vet inte har samma problem som 8-serien. När man dessutom är lite halvt som halvt kass på att meka så är kanske en hyfsat problemfri bil att föredra..

Utseendemässigt är ju dessa hur balla som helst så länge lysena inte är uppfällda. Tycker det är nice att man kan dra ned bakrutorna på en coupe och det gör som hela grejen på dessa. Pengamässigt så känns det nog hugget som stucket vad gäller dessa kontra en 635a.. Men att kunna köpa en 850i -91 med 16k mil för 90' ... ja det går nog inte att förlora pengar vid en eventuell försäljning.

Tanken som gnuggar.. att köp båda :facepalm:
https://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_850_i_67525932.htm?ca=11&w=3

Jag hade en 850 en sommar för ca 15 år sedan, yber cool bil som drog skit mycket soppa att åka omkring med om man gasade! Min hade några gigantiska fälgar och var gris fin, men kommer ihåg att jag förlorade mycket stålar när jag sålde!
Hade inga problem med bilen när jag ägde den, men den var hyfsat ny, på den tiden... :)
Hittar tyvärr inga bilder, jag ersatte 850 med en Z3 M-coupe som jag åkte runt med i ca 2år, sommar som vinter. ;)

Jag säger "Kör", cool bil! :)
Mvh
Micke

Haha, ja det där med soppa kan jag tänka mig.. men kör man 500mil på en sommar som entusiast så får det fasen vara värt det :D Nu kan man ju köpa dessa från 90 och uppåt så förhoppningsvis kommer det inte att förloras så mycket cash på dessa.. Kollar jag ute i Europa så verkar priserna på dessa vara betydligt högre än vad de är här hemma.. kanske kan man ana att de kommer börja röra sig uppåt igen.

Z3m Coupe... så jävla grymma.. älskar att de är så breda baktill, hatar dock fronten :(

Roliga bilar du haft micke, vilken gillade du bäst?
 
Senast ändrad:
Ni som kör breda däck, vart köper ni era?
Jag behöver däck i storleken 355/40-18 där omkring till min Viper. Körde över en metallbit så behöver byta :(
Profilen är inte viktigaste men skulle gärna få tag på antingen 345 eller 355.

Jag hade BF Goodrich G-Force KDW innan, riktigt bra däck men nu tyvärr ur produktion.
 
Kan kanske vara så men jag har för mig att på gata där jag bodde när jag växte upp så var det en som hade en Saab sonett och en som hade en liknande sportbil fast en Opel. Men jag kan komma ihåg fel :(

Nej, nej....det var alltså ett skämt. Det är en klassisk gammal sketch...men man kanske måste ha passerat 40 för att minnas den :)

EDIT: Fanns ju t.ex. Opel GT som kanske är den du tänkte på?

1973_Opel_GT_For_Sale_Yellow_Restored_Rear_resize.jpg
 
Ni som kör breda däck, vart köper ni era?
Jag behöver däck i storleken 355/40-18 där omkring till min Viper. Körde över en metallbit så behöver byta :(
Profilen är inte viktigaste men skulle gärna få tag på antingen 345 eller 355.

Jag hade BF Goodrich G-Force KDW innan, riktigt bra däck men nu tyvärr ur produktion.
Tror du får problem att hitta den dimensionen :(
 
Ja det blir nog inte det lättaste..
Känns som att det är bättre ut bud om jag går upp till 19" fälgar,men jag vill inte Heller göra mig av med mina BBS...
Sitter 335/35 på nu, vill ha bredare och högre profil
Det är just där du stöter på problemet när du åker med 18" och vill ha bredare och högre ...


335/30 -18 är väl typ det du hittar antar jag?
 
Nånstans så skulle jag vilja se en sänkning eller större fälgar på den där bilen.. Är det splitfälgar? If so, då kan du ju byta bredd och utseende relativt enkelt :)

I ren utseende synpunkt så skulle den behöva sänkas.
Men då blir den totalt oanvändbar. Som det är nu så kan jag komma över hastighets hinder utan några problem alls. Sänker jag den så kommer fronten skrapa överallt eftersom den sticker ut jätte mycket.
Men det kommer bli en splitter fram så småningom och diffusor bak tror jag :)

Jag går hellre på större däck för att fylla ut hjul husen istället för att sänka den, eftersom den är mycket användbar som det är. Det är min enda bil, min vardagsbil.
 
I ren utseende synpunkt så skulle den behöva sänkas.
Men då blir den totalt oanvändbar. Som det är nu så kan jag komma över hastighets hinder utan några problem alls. Sänker jag den så kommer fronten skrapa överallt eftersom den sticker ut jätte mycket.
Men det kommer bli en splitter fram så småningom och diffusor bak tror jag :)

Jag går hellre på större däck för att fylla ut hjul husen istället för att sänka den, eftersom den är mycket användbar som det är. Det är min enda bil, min vardagsbil.
Jag antog att det var så faktiskt :) Men visst kan man få önska i alla fall..
Det där var min "alla tiders drömbil" när jag var liten och sjukt bil intresserad.. och du åker den som vardagsbil :) Fab
 
Jag antog att det var så faktiskt :) Men visst kan man få önska i alla fall..
Det där var min "alla tiders drömbil" när jag var liten och sjukt bil intresserad.. och du åker den som vardagsbil :) Fab

Det är bara fronten som hindrar mig från att sänka den. Underdelen av bilen är helt platt och lär knappast ta i någonstans och bakdelen tar aldrig i och kommer inte göra det.
Bara fronten som är så jävla låg :p
Det är nog dom flestas pojkdröm. Antingen denna, Ferrari F40 eller Countach :)

Bor du i Ulricehamns området så kan vi alltid styra upp något om du vill! Ifall du aldrig har åkt en :)
 
Snygg! Svårt att tro att den rullat 14 k.
Eller har du använt såndäringa retuscheringsprogramo_O

Tack.
Taskig mobil bild och lite retuschering har används men utgångsläget var rätt tacksamt då bilen är nylackad. Har dock lyckats skapa en mjuk buckla i förardörren då jag monterade tillbaka dörrsidan.. :banghead:

Dent tec nästa..

Edit:
Den är dock inte tvättad sedan Oktober. :dead:
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp