• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tack.
Taskig mobil bild och lite retuschering har används men utgångsläget var rätt tacksamt då bilen är nylackad. Har dock lyckats skapa en mjuk buckla i förardörren då jag monterade tillbaka dörrsidan.. :banghead:

Dent tec nästa..
Surt!
Vist ville du dra en skiftnyckel i pallet på dig själv. :wtf:
 
Volvo S och V90 finns nu med R-design
image.jpeg

(Tagen från internet) :rolleyes:
 
Surt!
Vist ville du dra en skiftnyckel i pallet på dig själv. :wtf:

Nja, riktigt så sur blev jag inte. Svor lite när jag kände att det skedde men sen såg jag det inte. Först idag, när bilen stod på lyften hos bilprovningen, såg jag bucklan och då svor jag högt så besiktningsgubben undrade om det var honom jag svor åt. Visade bucklan för honom men han såg den inte ens och skrattade bara lite. Desto mer skrattade han då jag tog bort reg-plåten sekunden efter jag tagit bilden då den bara sitter med magneter. :D

@Donkii , hur går det med sharknose drömmarna/planerna?
 
För att citera Paris Hilton (vilket borde kunna vara en first, för forumet?): That's hot!
Gått långt, men ser väldigt fin ut!
Borde landa på ca 25k innan auktionsslut. Vilket gör den relativt dyr "färdig" i Svedala.

Ser fin ut, och smakfullt och användbart moddad. Låter som det kan vara en trevlig körmaskin! Tyvärr ett par år för ny än, 30 år eller äldre är väl rejält mycket billigare att importera från utom-EU om den klassas som entusiastfordon om jag inte minns fel.
Moddarna är nog inget en värderingsman för det upptäcker, förutom fälgarna.

Vissa bilar slutar på förvånansvärt rimlig nivå på BaT.. Men vissa spränger taket. Denna kan vara en av senare kategorin, borde tilltala många BMW-nördar.
 
Bilar är stora svarta hål brukar jag säga. Dock verkar Benzen bli en bra affär då jag fick ett erbjudande att sälja den idag.. :D
De tre senaste (nya) bilarna i dryga miljonklassen har jag förlorat 0kr på, antagligen lika sjukt som minusränta/amorteringsfritt o förmodligen finns klara samband. Klart nöjd:)
Ibland önskar jag att jag inte hade bilintresset och att jag aldrig varit på nurburgring men who am i kidding en riktigt bra bil, är trevligt!
 
Så sant som det är sagt, det är därför jag försöker övertala mig själv att syssla med klockor. Som det gamla talesättet: 'speed costs money. how fast do you want to go?'
Osökt kommer jag tänka på ett gtboardklipp (likadan turbo som jag haft) där 355 åker på visp.
Lyssna på slutet, något mer skamset/men ändå försöker rädda upp situationen säger ferrariägaren:
Its not how fast you go its how you go fast haha!
 
Jag får dra ner nivån lite från alla superfina AMG Mercedes, Ferrari mfl.

Har alltid varit intresserad av roliga bilar men senaste åren har fokuset mer hamnat på husrenovering, barnen mm. Får väl förhoppningsvis visa upp något roligare om ett antal år.

Kör alltså Fiat Freemont Black code och Mini Clubman
image.jpeg

image.jpeg


Nu under semestern så rullar jag mer med dessa två fordon medan snöskoter är undanställda och det som skulle vara sommarbilen ligger i delar och med nuvarande takt klar 2020

image.jpeg
 
Tillbaka
Topp