• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

san

Cartier
2-Faktor
Börjar bli dags för mig att välja ny tjänstebil. Har 320d idag som jag varit riktigt nöjd med, men funderar på coupé denna gång, helst bensinare. 4-serien är grym, men kostar därefter. 430i med M-paketet, Stop & Go, uppgraderat högtalarsystem och CarPlay kostar en del – 420i också för den delen. Kommer ner i pris om jag väljer en 230i med samma uppsättning. Att den är mindre gör inte mig något (roligare att köra?). Vad tror ni?
 

SenorE

Omega
Börjar bli dags för mig att välja ny tjänstebil. Har 320d idag som jag varit riktigt nöjd med, men funderar på coupé denna gång, helst bensinare. 4-serien är grym, men kostar därefter. 430i med M-paketet, Stop & Go, uppgraderat högtalarsystem och CarPlay kostar en del – 420i också för den delen. Kommer ner i pris om jag väljer en 230i med samma uppsättning. Att den är mindre gör inte mig något (roligare att köra?). Vad tror ni?

Hade gått på m240i i så fall om möjligheten finns
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Börjar bli dags för mig att välja ny tjänstebil. Har 320d idag som jag varit riktigt nöjd med, men funderar på coupé denna gång, helst bensinare. 4-serien är grym, men kostar därefter. 430i med M-paketet, Stop & Go, uppgraderat högtalarsystem och CarPlay kostar en del – 420i också för den delen. Kommer ner i pris om jag väljer en 230i med samma uppsättning. Att den är mindre gör inte mig något (roligare att köra?). Vad tror ni?
2-serien är enklare i utförandet och bullrigare. Hur stort problem det är för dig är svårt att säga för någon annan än dig själv. Bra bilar båda två.
 

sweedee

Cartier
Äntligen min och jag älskar den hehe.
Z4 3.0 SI coupe

VTcZgwL.jpg
 
Senast ändrad:

Tapiren

Cartier
Nu blir detta ju nästan en resetråd och det var ju inte meningen, men nu är vi på rull!
IMG_5535.JPG

Jag citerar mig själv här men nu är det dags för ännu ett wristshot tillsammans med "nya" bilen, denna gång hos killarna och tjejerna på bilprovningen som förhoppningsvis kan ge den nytt medborgarskap.

Förresten, Rolex Datejust i stål/guld och en gammal Jaguar i diskreta färger, kan man bli mer gubbe?
image.jpg
 
Senast ändrad:

Sledger

Cartier
Vilken skulle ni köpa? Inte just de objekten på bild utan visar bara modell. (bilder lånade från nätet)

Skoja till det med en Mini Cooper S Clubman All4.
2017-Mini-Clubman-Cooper-S-All4-front-three-quarter-02.jpg


Eller "safe" med en Golf 1.4 tsi GT R-line.
i


Vet inte hur kvalitén på Mini är. Någon som äger, har ägt? VW briljerar väl iofs inte med superkvalitéer på allt. :)
Några andra tips på hyfsat körglad bil, för 250-300k, som passar den lilla familjen med två vuxna och ett barn?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vilken skulle ni köpa? Inte just de objekten på bild utan visar bara modell. (bilder lånade från nätet)

Skoja till det med en Mini Cooper S Clubman All4.
2017-Mini-Clubman-Cooper-S-All4-front-three-quarter-02.jpg


Eller "safe" med en Golf 1.4 tsi GT R-line.
i


Vet inte hur kvalitén på Mini är. Någon som äger, har ägt? VW briljerar väl iofs inte med superkvalitéer på allt. :)
Några andra tips på hyfsat körglad bil, för 250-300k, som passar den lilla familjen med två vuxna och ett barn?
Ny/beggad?
Minin vinner över golfen om du ska ha något roligt... Men för de pengarna klämmer du in en begagnad Golf R på 300hk och 4wd.
Annars är BMW ett safecard om du ska ha en körglad bil! 1-serie & 3-serie
 

Jimpa

Panerai
Vilken skulle ni köpa? Inte just de objekten på bild utan visar bara modell. (bilder lånade från nätet)

Skoja till det med en Mini Cooper S Clubman All4.
2017-Mini-Clubman-Cooper-S-All4-front-three-quarter-02.jpg


Eller "safe" med en Golf 1.4 tsi GT R-line.
i


Vet inte hur kvalitén på Mini är. Någon som äger, har ägt? VW briljerar väl iofs inte med superkvalitéer på allt. :)
Några andra tips på hyfsat körglad bil, för 250-300k, som passar den lilla familjen med två vuxna och ett barn?
Har hört att mini sitter på unik körglädje då de är byggda för just detta. Låg tyngdpunkt och nu ägs dom utav BMW Va? Så känns som det kan vara något för mig helt klart! Har velat provköra en sedan Gokarttävlingen för en tid tillbaka men inte fått tummen ur än. Väntar barn nu dock så kombin får va med en stund till då jag tittat på den minsta 2dörrars. Berätta gärna om du provkör en :) Mvh
 

Sledger

Cartier
Ny/beggad?
Minin vinner över golfen om du ska ha något roligt... Men för de pengarna klämmer du in en begagnad Golf R på 300hk och 4wd.
Annars är BMW ett safecard om du ska ha en körglad bil! 1-serie & 3-serie

Kollar på nytt eller lätt beggat. 300hk blir nästan för roligt. :) Känns så där att köpa en sån beggad ifall den är buskörd som attans. Mini Clubman med strax över 190hk och 4wd gör 0-100 på under 7 sek vilket duger bra för att ha lagom roligt. :)

Kollat på BMW 1-serie men de känns jäkligt små. 3-serie är svårt att hitta hyfsat nytt inom budget. Sedan vill jag ha bensin och automatlåda så det blir lite begränsat med tillgång. Men jag spanar, dyker upp någon 320 ibland. :)

Har hört att mini sitter på unik körglädje då de är byggda för just detta. Låg tyngdpunkt och nu ägs dom utav BMW Va? Så känns som det kan vara något för mig helt klart! Har velat provköra en sedan Gokarttävlingen för en tid tillbaka men inte fått tummen ur än. Väntar barn nu dock så kombin får va med en stund till då jag tittat på den minsta 2dörrars. Berätta gärna om du provkör en :) Mvh

Mini ägs av BMW sedan några år tillbaka. Sitter mycket BMW-delar i Mini. Clubman som jag kollat på är byggd på samma plattform som X1 och Serie 2 tourer om jag minns rätt. 2-liters turbo 192hk levereras av BMW och 8-stegade automaten som jag vill ha är samma som sitter i BMW tydligen. 4-hjulsdriften tror jag är Haldex.
Hos lokala handlaren har de ingen S för provkörning men de har en SD som jag ska testa imorgon. Kan återkomma med intryck efteråt. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kollar på nytt eller lätt beggat. 300hk blir nästan för roligt. :) Känns så där att köpa en sån beggad ifall den är buskörd som attans. Mini Clubman med strax över 190hk och 4wd gör 0-100 på under 7 sek vilket duger bra för att ha lagom roligt. :)

Kollat på BMW 1-serie men de känns jäkligt små. 3-serie är svårt att hitta hyfsat nytt inom budget. Sedan vill jag ha bensin och automatlåda så det blir lite begränsat med tillgång. Men jag spanar, dyker upp någon 320 ibland. :)



Mini ägs av BMW sedan några år tillbaka. Sitter mycket BMW-delar i Mini. Clubman som jag kollat på är byggd på samma plattform som X1 och Serie 2 tourer om jag minns rätt. 2-liters turbo 192hk levereras av BMW och 8-stegade automaten som jag vill ha är samma som sitter i BMW tydligen. 4-hjulsdriften tror jag är Haldex.
Hos lokala handlaren har de ingen S för provkörning men de har en SD som jag ska testa imorgon. Kan återkomma med intryck efteråt. :)

Skulle inte oroa mig för att den vore buskörd. En relativt ny med 1000-3000mil är inget jag skulle nojja över.. Tidigare ägarna har betalt åtminstone 350k-400k för bilen och de rullar till stor del på sträckor med annan trafik och du vet ju själv hur "enkelt" det är att busköra.. skulle snarare säga att de som lägger dessa cash på en golf R inte är typen som är ute och buskör utan snarare söker en roligare leasingkärra eller en familjeräcer som pappa kan ha lite kul med ibland när ungar och shit är på fotbollsträningen..
 

Bally

Cartier
Vilken skulle ni köpa? Inte just de objekten på bild utan visar bara modell. (bilder lånade från nätet)

Skoja till det med en Mini Cooper S Clubman All4.
2017-Mini-Clubman-Cooper-S-All4-front-three-quarter-02.jpg


Eller "safe" med en Golf 1.4 tsi GT R-line.
i


Vet inte hur kvalitén på Mini är. Någon som äger, har ägt? VW briljerar väl iofs inte med superkvalitéer på allt. :)
Några andra tips på hyfsat körglad bil, för 250-300k, som passar den lilla familjen med två vuxna och ett barn?

Jag hade också gått på en begagnad Golf R för de pengarna du pratar om.
Har kört någon Mini och visst, de är lite kul, men jag tycker de har gjort väldigt mycket kompromisser för att den ska vara "rolig". Vad jag menar är att inredningen till exempel ska vara så designad så de överger en del ergonomi. På just Clubman modellen är ju den tvådelade bakluckan ett jävla påhitt till exempel. Dels har du en konstant linje mitt i synfältet bakom dig, och när du kör i slask och den blir skitigt har du bara de där två små torkarna som rengör varsin liten "pizzabit" så du ser knappt något.

För vissa kanske det är värt uppoffringen och de gillar att det är gjort annorlunda, men det är inget för mig.
Audi a3 eller till och med en s3 kanske kan vara nått?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Mitsubishi Outlander Plug-in hybrid.
Nöjd?
Lite sugen på hybrid eller annan el-lösning nästa gång. Jag har 3,5 mil till jobbet, och kan ladda där. Det känns som om det borde vara en väldigt prisvärd och smidig variant. Outlandern är ju väldigt populär, men det kanske mest är tjänstebilar?
(Och till eventuella intresserade, jag har släppt att skaffa en jättebil.)
 

Olaola

Panerai
Nöjd?
Lite sugen på hybrid eller annan el-lösning nästa gång. Jag har 3,5 mil till jobbet, och kan ladda där. Det känns som om det borde vara en väldigt prisvärd och smidig variant. Outlandern är ju väldigt populär, men det kanske mest är tjänstebilar?
(Och till eventuella intresserade, jag har släppt att skaffa en jättebil.)
Jag är mer än nöjd! Riktigt bra komfort och känns verkligen välbyggd. Med fullt batteri rullar jag mellan 3-5 mil beroende på vägtyp och körstil. Sen genererar den ju ny energi under resan så säg att du kör motorväg 30 min med bensin, då kommer du köra all stadstrafik nästa 5-10 min med el. Har bara haft den 3 månader men inget negativt att säga ännu.
 
Topp