• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sorry, men du har fel där. Det mesta som Chris Bangle var med och designade ÄR de fulaste som finns. Ta 5-serien som medvetet verkar sammansatt av delar som inte passar. Men det värsta av allt (enligt obekräftade rykten och inte alls påhittat av mig:rolleyes:) är att produktionslinan upptäckte att Chris hade glömt bort bagageluckan till 7-serien (eller om det var 6-serien, eller 5-serien?), och nere på golvet beslutade de att det här har vi inte tid att vänta på, så vi slänger på nåt vi har på lagret...:D
VARNING FÖR STARKA BILDER!
BMW_E65_rear_20080121.jpg

e60.jpg
Vissa förstår storheten, andra inte. Finns oändligt många sämre designade bilar. Genomtänkt med fina profiler och nyskapande. Älskar min Bangle-butt:
IMG_1466.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vissa förstår storheten, andra inte. Finns oändligt många sämre designade bilar. Genomtänkt med fina profiler och nyskapande. Älskar min Bangle-butt:
IMG_1466.JPG
Nyskapande, ja. Vackert och harmoniskt, nej. Som alltid när det gäller formgivning är detta ytterst subjektivt. Kul för dig att du uppskattar Bangleeran!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nyskapande, ja. Vackert och harmoniskt, nej. Som alltid när det gäller formgivning är detta ytterst subjektivt. Kul för dig att du uppskattar Bangleeran!
Få bilar som är riktigt vackra, speciellt nyare bilar. Sedan håller jag inte med om att god design är helt subjektivt. god design är god design och den åldras på ett annat sätt än dålig design. Bara en sådan sak att Bangles design väcker känslor är värt mycket tycker jag.
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Håller helt med men plånboken räcker inte till för en pagoda, de kostade ungefär lika mycket som min 1988 när jag köpte den så lite felköp, men om jag håller ut 20 år till så kanske jag gör en bra affär :)

Jo de har verkligen rusat i pris :( bra för de som har/haft en länge sämre för oss som vill ha en :p
 

Gustav.S

Omega
Har inga problem faktiskt att tycka att detta är direkt vackert, utöver nyskapande och stark identitet dessutom
4224791577_bbc82dc6e9_b.jpg
Fantastiskt snygg! En 535d hade också varit smutt. Var nära på att köpa en sådan som var mappad och hade rensade kattar. Kändes som att köra min tidigare E55 AMG V8 Kompressor. Fruktansvärt vrid och mäktigt ljud
 
Topp