549k grundpris men Porsche är snålare med utrustning än BMW i mina ögon i alla fall. Ganska konkurrenskraftigt pris ändåBra färgval! är svag för röda bilar
Vad listar en Cayman i grundpris?
Tänker hur mycket det skiljer jämfört med en M2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
549k grundpris men Porsche är snålare med utrustning än BMW i mina ögon i alla fall. Ganska konkurrenskraftigt pris ändåBra färgval! är svag för röda bilar
Bra färgval! är svag för röda bilar
Cayman S från 650 brak. Ytterligare ett exempel på hur fel ute jag tycker att BMW är med M2 Competition och prishöjningen. Helt plötsligt finns så mycket annat inom räckhåll. M2 ska vara en bang for the bucks-räser.
De tester jag sett så jämför de M2 med Cayman S/GTS och de tycker BMW kommit ikapp med uppdateringarna som är gjorda. Du får dessutom användbara baksäten så helt fel ute kan de inte vara. Se så byt upp sig nu till en Comp![]()
Haha jag tror att jag oavsiktligt kan ha halverat sveriges skatteintäkter idag. TypisktAtt köpa sommarbilen på firman och ställa av den på vintern är ju helt jävla fantastiskt, det hade jag inte tänkt på! Tack för tipset!
Lite så resonerar jag. Känslan att åka Porsche är värd mycket och jag kommer ändå aldrig bli snabbast runt en bana oavsett bil. Samma att ta manuell låda istället för PDK - jag vill åka roligt, inte jaga varenda tiondel.Haha, antagligen mest irriterad för att jag inte har rådMen för den budgeten vore det nog roligare att åka Porsche, om inte annat rent känslomässigt.
Jag betalar ju pengarna till mitt eget AB. Pengarna försvinner alltså inte utan landar i mitt helägda företag. Där kan de beskattas som vilken intäkt som helst och sedan tas ut igen vid senare tillfälle. Totala skatten är runt 50% beroende på hur de tas ut.
Ja det får man.
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2014.3/321425.html#h-Avstalld-bil
Kör du i sportläge i en storstad, typ Stockholm, så kan du räkna med 2.3-2.7/liter milen. Kör du i normalt läge hamnar du mer åt ~2 liter/milen.Vad ligger förbrukningen på en modern fyrhjulsdriven 911 på? Tänker på C4, C42 och 4GTS.
Menar då i verkliga livet och inte Porsches siffror.
Att köpa sommarbilen på firman och ställa av den på vintern är ju helt jävla fantastiskt, det hade jag inte tänkt på! Tack för tipset!
Och varför skulle det ändrats sedan 2014? De flesta lagar och prejudikat är betydligt äldre än så. Det här verkar vara vad som de facto gäller. Men återigen så kommer jag kolla upp det noga innan jag slår till och alla med liknande tankar bör göra samma sak. Lita inte på vad random kille på internet skriverÄven om informationen inte har ändrats, hänvisar du till skatteregler för vad som gällde 2014.
Jag får inte ihop det, hur det skulle vara billigare?Billigare att köpa den privat om bilen kostar mer än typ 500k.
Jag vet inte sannolikheten för att lagar ändras, men jag vet att man bör kolla skatteverkets aktuella information och inte det som gällde för fyra år sedan!Och varför skulle det ändrats sedan 2014? De flesta lagar och prejudikat är betydligt äldre än så. Det här verkar vara vad som de facto gäller. Men återigen så kommer jag kolla upp det noga innan jag slår till och alla med liknande tankar bör göra samma sak. Lita inte på vad random kille på internet skriver![]()
Du har såklart helt rätt och jag håller med i sak men vad jag lyckats förstå så här långt är det vad som fortfarande gällerJag vet inte sannolikheten för att lagar ändras, men jag vet att man bör kolla skatteverkets aktuella information och inte det som gällde för fyra år sedan!
Jag får inte ihop det, hur det skulle vara billigare?
Vad ligger förbrukningen på en modern fyrhjulsdriven 911 på? Tänker på C4, C42 och 4GTS.
Menar då i verkliga livet och inte Porsches siffror.
Jag är också nyfiken på hur man bör tänka/räkna.Man kan säkert räkna på olika sätt men det är vad jag kommer fram till.
Edit: var går brytpunkten enligt din mening?
Jag är också nyfiken på hur man bör tänka/räkna.
Suktar efter A7 eller Q7 nästa gång men kanske bara är pengarna i sjön?
Är inte alla bilar pengar i sjön?Jag är också nyfiken på hur man bör tänka/räkna.
Suktar efter A7 eller Q7 nästa gång men kanske bara är pengarna i sjön?
Haha, nja.Är inte alla bilar pengar i sjön?![]()
Det är för enkelt att dra det vid en summa som du gör. Miljöbil? Då kan den kosta sjukt mycket mer.Man kan säkert räkna på olika sätt men det är vad jag kommer fram till.
Edit: var går brytpunkten enligt din mening?
Det är för enkelt att dra det vid en summa som du gör. Miljöbil? Då kan den kosta sjukt mycket mer.
I mitt fall. Dodge Challenger från 2018. Förmånsvärde netto vid 50 % är ungefär 4000 sek. Är bilen bara påställd sex månader om året är kostnaden för mig privat 24000.
För företaget är det sociala på 24000 vilket blir cirka 8000.
Jag kan dra halva momsen .
Eller i annat fall. Handpenning 100k privat och betala på lånet 5k varje månad, året om. 8k försäkring plus 5k i skatt.
Skulle den vara påställd året runt? M4 kostar nog närmare 800 nypris?Nu var det ett tag sedan jag räknade på det men i mitt fall tänkte jag köpa en M4 på företaget.
Skulle den vara påställd året runt? M4 kostar nog närmare 800 nypris?
Då kan jag förstå att det inte är värt det!Påställd året runt. Kostar runt 800k.
Då kan jag förstå att det inte är värt det!
En annan som brukar bilen året runt.För en av- och påställning och spara 24k om året.. ja tack!
För en av- och påställning och spara 24k om året.. ja tack!
Är nog för försiktig för att vinterköra första åren och kommer köpa utan vinterdäck. Då måste den ändå stå ca 5 månader och att ställa av och på en gång med ett klick i appen ger hyfsad timlönMen då står din bil fem månader också.