Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får inte ha en BMW enligt företagets policy. Annars hade jag givetvis glidit runt i en M5, praktisk laståsna och oerhört ekonomisk.
Vi har en liknande policy, bara VD får köra premiumbil och rattar därmed en Volvo, resten av oss kör Mitsubishi och VW, men även KIA och liknande enklare bilar är accepterade.Arbetar herrn möjligtvis på Socialdemokraternas partikontor eller tillhörande terroristorganisation (läs fackförbund)?
Vi har en liknande policy, bara VD får köra premiumbil och rattar därmed en Volvo, resten av oss kör Mitsubishi och VW, men även KIA och liknande enklare bilar är accepterade.
Våra kunder är väldigt kostnadsmedvetna så jag tycker att det är ganska rätt, vi plockar inga poäng med en BMW eller Mercedes även om bilarna i sig förstås är trevligare.
Jag fattar varför man gör så, men samtidigt är det tragiskt att man behöver göra så.
Sosse-beteende är en bedrövlig företeelse, men samtidigt mycket användbar när man ska ta deras pengar.
På förra jobbet så kommenterade kunden "aha, det går bra för er!" när vi kom i en 3 år gammal Volvo V70....
Brutalmys, eller nåt liknande!Rastar G ikväll
Han måste ha varit ironisk utan att du märkte det.
Inte riktigt min påse!Vettefan alltså
Någon som sett nya Corvette C8?
Mitt motor och DCT låda. Som vilken europeisk sportbil som helst.
Intressant att dom tar sig an framtiden. Synd bara att dom dödade gamla manuella helt och hållet.
Sjukt snygg.Vettefan alltså
Någon som sett nya Corvette C8?
Mitt motor och DCT låda. Som vilken europeisk sportbil som helst.
Intressant att dom tar sig an framtiden. Synd bara att dom dödade gamla manuella helt och hållet.
Riktigt trevlig, kommer den till Europa? Säljstopp för Camaro och Corvette 31/8 pga av EU’s nya utsläppsregler...Vettefan alltså
Någon som sett nya Corvette C8?
Mitt motor och DCT låda. Som vilken europeisk sportbil som helst.
Intressant att dom tar sig an framtiden. Synd bara att dom dödade gamla manuella helt och hållet.
Ser riktigt trevlig ut faktiskt!Vettefan alltså
Någon som sett nya Corvette C8?
Mitt motor och DCT låda. Som vilken europeisk sportbil som helst.
Intressant att dom tar sig an framtiden. Synd bara att dom dödade gamla manuella helt och hållet.
Riktigt trevlig, kommer den till Europa? Säljstopp för Camaro och Corvette 31/8 pga av EU’s nya utsläppsregler...
Ser riktigt trevlig ut faktiskt!
Skall enligt uppgifter börja på under 60.000 dollar..dålig koll på vad c7an kostar men känns spontant väldigt prisvärt
Sju
Sjukt snygg.
Jag skulle aldrig köpa manuell. Bilen gör jobbet bättre än mig.
Jag förstår manuell på äldre bilar men pp nya bilar med 10 växlar.. njae
Ser riktigt trevlig ut faktiskt!
Skall enligt uppgifter börja på under 60.000 dollar..dålig koll på vad c7an kostar men känns spontant väldigt prisvärt
Hehe troligtvis helt annat pris här ja, men 1.2 låter högt, tror snarare som @Vesper runt 8-900k..Javisst! Så cirka 1.2m här i Sverige så den inte alls längre blir prisvärd
Skickade in min bil på försäljning hos KVD, ska lämnas om två veckor. Sen insåg jag att det kanske finns bättre alternativ på marknaden för försäljning? Vill absolut inte göra det själv iaf, har varken tid eller ork till det. Men vill så klart få bäst pris möjligt. Någon som har koll på alternativen? En M235i xDrive, gissningsvis värd ca 300k.
Vettefan alltså
Någon som sett nya Corvette C8?
Mitt motor och DCT låda. Som vilken europeisk sportbil som helst.
Intressant att dom tar sig an framtiden. Synd bara att dom dödade gamla manuella helt och hållet.
Jag hade en 348Ts 1992, det enda positivt jag har att säga om den är insugsljudet vid kallstart, annars : ingen servo, mycket dålig kvalitet överlag, kort och lynnig vid aktiv körning, dvs åka på ställ/sladd med den.För lite tillfälligt avbrott i tjänstebilsdiskussionen...
Någon som har, eller har haft, en instegs-Ferrari från 90-ish?
Har alltid velat ha en Ferrari (well, duh!) och kanske funderat en smula mer aktivt på det detta året. Men är det ens rimligt eller är det bara ett bottenlöst hål och inte ens särskilt roligt?
För att inte behöva skjuta till hur mycket pengar som helst till en redan ganska onödig hobby så kommer jag i sånt fall att behöva sälja min 635CSi (som jag egentligen alltid sagt aldrig ska säljas) och min gamla Mercedes 190.
För detta får jag i sånt fall en 348:a som gått ganska långt, eller eeeeeeeventuellt en 355:a. Även bortsett det lägre priset så lockar egentligen den förstnämnda mer. Man är väl ett barn av sin tid, antar jag...
Men spontant så kanske inte en Ferrari från tidigt 90 och med ett helt gäng mil under bältet framkallar så mycket wow?
Kommer det kanske bara att bli 200 mil om året och verkstadsnotor på 30-40 000 kr? Eller finns det mekaniker som fixar och trixar för rimliga pengar nu för tiden?
Stulna bilder för att det blir roligare så...
Ser mycket intressant ut.
Jag har en känsla av att Z06 och ZR1 (om dom kommer) - lär bli hyfsat extrema oavsett vad man har för åsikt om amerikanska bilar.
Jag vet bara att C6 Z06an som jag hade var EXTREMT snabb för sin tid och sin effekt.
Finns intensiv spolningen kvar på någon av BMWn modeller?
Hade de på e39 vill jag minnas
Jag hade en 348Ts 1992, det enda positivt jag har att säga om den är insugsljudet vid kallstart, annars : ingen servo, mycket dålig kvalitet överlag, kort och lynnig vid aktiv körning, dvs åka på ställ/sladd med den.
Har du skruvat tyskt tidigare så kommer du ha ont i magen hela tiden med tanke på byggkvaliten.
Om du ändå överväger en 348, så har jag lite reklam och lite krafs kvar.
Lycka till
Hör med Riddermark Bil.Skickade in min bil på försäljning hos KVD, ska lämnas om två veckor. Sen insåg jag att det kanske finns bättre alternativ på marknaden för försäljning? Vill absolut inte göra det själv iaf, har varken tid eller ork till det. Men vill så klart få bäst pris möjligt. Någon som har koll på alternativen? En M235i xDrive, gissningsvis värd ca 300k.
Tror min E90 har det, vill minnas att jag har sett ett kärl till där man skall fylla deras egna spolarvätska.
Men använder aldrig spolarvätska, blir bara sjukt kladdigt och med välvaxad bil-/ruta behöver man knappt vindrutetorkare.
Varför funderar du på detta?
Tänkte att det är ypperligt när man kört en bit på autobahn, blir en lite av en flugmassaker på vindrutan.