https://www.blocket.se/annons/alvsborg/mercedes_benz_clk_dtm_amg_coup__582hk_1_100/87630260
Då har du sett en nu ;-)
Då har du sett en nu ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här i Sverige är det mestadels kriminellt avskum som åker den modellen. Tvättade på 99 kr tvätten i orten med vinylglans på hela inredningen, svinstarka medel så lacken blir sjukt matt. Polerad lite snabbt för att få glans. Fuskservade etc.
Men visst finns det säkert secret meny gubbar med mintiga pärlor. Men då kör dom inte speciellt ofta. Jag har då aldrig sett någon.
Samt att stöldrisken är extrem utan låst garage... Blev av med min 2018 C63S i Februari förra året, och en kollega blev av med sin för 3år sedan...haha verkligen, det kan man se genom att titta på de som är ute och åker, katastrof![]()
Surt !Samt att stöldrisken är extrem utan låst garage... Blev av med min 2018 C63S i Februari förra året, och en kollega blev av med sin för 3år sedan...
Gick inte att spåra trots gps-puck, och dök aldrig upp...
Keyless-go?Samt att stöldrisken är extrem utan låst garage... Blev av med min 2018 C63S i Februari förra året, och en kollega blev av med sin för 3år sedan...
Gick inte att spåra trots gps-puck, och dök aldrig upp...
Yes, dock fanns inte nyckeln i närheten så polisen tror att de hade kopierat den när jag parkerat på någon offentlig parkering typ när jag handlat....Keyless-go?
Yes, dock fanns inte nyckeln i närheten så polisen tror att de hade kopierat den när jag parkerat på någon offentlig parkering typ när jag handlat....
Tittade på deras reveal och nä, jag fick inte feeling för den.
Men å andra sidan, jag kommer inte ha råd med den ändå![]()
Nej det ska inte gå, bara förstärka signalen live och åka iväg med bilen.Detta ska väl egentligen inte vara möjligt?
Är tekniken likadan på nya bilar idag?
Stämmer tyvärr väldigt bra.. En vän hade en med få ägare och i väldigt fint skick men det är en raritet nuförtiden och kostar därefter.
Känns tryggt med en Subaru Outback i snöovädret i dag
![]()
Ja alla reglage, ratt, cockpit är ju BMW.Klämde lite på Supran idag. Trevlig och så.. Men ger ju inte samma habegär som när förra generationen var ny. Och samarbetet (BMW) syns ju såklart på vissa delar, motor, bromsar osv.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Precis!Ja alla reglage, ratt, cockpit är ju BMW.
Klämde lite på Supran idag. Trevlig och så.. Men ger ju inte samma habegär som när förra generationen var ny. Och samarbetet (BMW) syns ju såklart på vissa delar, motor, bromsar osv.
Pris från 680.900 SEK.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Precis!
Z4 finns ju om man vill ha BMW-loggan i grillen också.
Snarare M2.Förstår inte vad som är värt 700k på den.
Det är ju M3 territorium, där Supra ej har en chans på egentligen alla plan....
De som köper den där har ofta haft en M3/M4 innan och vill ha nåt annat. Jag tycker man ska se den som en kul avart och utan samarbetet BMW/Toyota så hade den nog inte existerat. Hade jag köpt en själv om jag haft 700k till bil? Aldrig i helsicke.Förstår inte vad som är värt 700k på den.
Det är ju M3 territorium, där Supra ej har en chans på egentligen alla plan....
Edit; efter en snabb googling, finns inte M3 något mer ????
De som köper den där har ofta haft en M3/M4 innan och vill ha nåt annat. Jag tycker man ska se den som en kul avart och utan samarbetet BMW/Toyota så hade den nog inte existerat. Hade jag köpt en själv om jag haft 700k till bil? Aldrig i helsicke.
M4/RS4/C63Vad hade du köpt på den budgeten?![]()
Jag valde C63S, valde mellan exakt de treM4/RS4/C63
Har inte förmånen att ”redan haft” någon av dem
Haha det har jag med haft med röd plysch och så va den pippigul.Sedan sa hade jag en Ascona A med B30 och dubbla Weber 45. Den var farlig for en dum 18aring,och slutade som skrot ocksa
Min var mattsvart med whitespokefalgar. Gissar det satt en SR inredning i,men datidens Recaro och full instrumentering.Haha det har jag med haft med röd plysch och så va den pippigul.
Klämde lite på Supran idag. Trevlig och så.. Men ger ju inte samma habegär som när förra generationen var ny. Och samarbetet (BMW) syns ju såklart på vissa delar, motor, bromsar osv.
Pris från 680.900 SEK.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OkMin var mattsvart med whitespokefalgar. Gissar det satt en SR inredning i,men datidens Recaro och full instrumentering.
Motorbytet var gjort seriost,men ingen uppgradering av bromsar/bak/framvagn gjorde den helt livsfarlig.
Kan aldrig tro den var godkand med motorbytet,men det var inget jag ens tankte pa da...
Lite uppföljning av mitt renoveringsobjekt som nämns tidigare i tråden, en Jaguar XJR som stått övergiven utomhus i omkring 10 år;
Tanken var full av vatten/rost/snusk då den stått utan tanklock (dessa årsmodeller har liggande tanklock, det är alltså lätt hänt att det rinner in vatten i tanken om man inte har koll på dräneringen bakom tankluckan / kör utan tanklock). Jag sköljde igenom systemet med fuelrail och allt med frisk bensin ett antal gånger, och byggde även en liten pump som sköljde igenom tanken gång på gång genom ett filter, för att få bort allt gammalt snusk.
Efter byte / renovering av spridare och tre tändspolar gick bilen drömmen, så jag arbetade vidare med bromsarna. Skivor, belägg, renoveringssattser etc köptes in men när jag monterade isär bromsarna hejdade jag mig, de såg faktiskt förvånansvärt bra ut så jag smorde upp allt och skruvade ihop det igen.
Visst, de behöver nog en översyn trots allt men eftersom allt verkar fungera får det vänta tills efter jag provkört bilen, det är helt onödigt att renovera bromsarna om lådan eller någon annan vital del visar sig vara dålig.
Nästa steg var provkörning och då blev det problem, generatorn laddade inte så det blev helrenovering av den. Jag tror faktiskt att någon har kortslutit den i ett desperat försök att kabla igång bilen, men 3500kr senare hade jag en renoverad enhet i handen och med nya remmar på plats laddade bilen som den skulle.
Tyvärr började den då nästan omgående att gå dåligt. Jag rev isär spridarna igen i hopp om att dessa sats igen av gammalt guck från tanken men så var inte fallet, istället vändes blicken mot tändningen och se där; ettans och tvåans cylindrar tände inte. Jag bytte tändspolar mot begagnade jag hittat i ”bra-att-ha-högen” och bilen gick riktigt bra i tio sekunder, sen började den gå dåligt igen.
Strategin nu är att byta så att alla tändspolar är nya och av exakt samma typ/fabrikat. Upprepar den beteendet efter det så vet jag faktiskt inte...![]()
Kul att se uppdateringar, och det gör mig bara mer ”avis”. Har inte mental plats för en entusiastbil bland mc:na, men hade jag det så skulle en gammal Jaguar eller en ”tranny Porsche” stå i garaget.Lite uppföljning av mitt renoveringsobjekt som nämns tidigare i tråden, en Jaguar XJR som stått övergiven utomhus i omkring 10 år;
Tanken var full av vatten/rost/snusk då den stått utan tanklock (dessa årsmodeller har liggande tanklock, det är alltså lätt hänt att det rinner in vatten i tanken om man inte har koll på dräneringen bakom tankluckan / kör utan tanklock). Jag sköljde igenom systemet med fuelrail och allt med frisk bensin ett antal gånger, och byggde även en liten pump som sköljde igenom tanken gång på gång genom ett filter, för att få bort allt gammalt snusk.
Efter byte / renovering av spridare och tre tändspolar gick bilen drömmen, så jag arbetade vidare med bromsarna. Skivor, belägg, renoveringssattser etc köptes in men när jag monterade isär bromsarna hejdade jag mig, de såg faktiskt förvånansvärt bra ut så jag smorde upp allt och skruvade ihop det igen.
Visst, de behöver nog en översyn trots allt men eftersom allt verkar fungera får det vänta tills efter jag provkört bilen, det är helt onödigt att renovera bromsarna om lådan eller någon annan vital del visar sig vara dålig.
Nästa steg var provkörning och då blev det problem, generatorn laddade inte så det blev helrenovering av den. Jag tror faktiskt att någon har kortslutit den i ett desperat försök att kabla igång bilen, men 3500kr senare hade jag en renoverad enhet i handen och med nya remmar på plats laddade bilen som den skulle.
Tyvärr började den då nästan omgående att gå dåligt. Jag rev isär spridarna igen i hopp om att dessa sats igen av gammalt guck från tanken men så var inte fallet, istället vändes blicken mot tändningen och se där; ettans och tvåans cylindrar tände inte. Jag bytte tändspolar mot begagnade jag hittat i ”bra-att-ha-högen” och bilen gick riktigt bra i tio sekunder, sen började den gå dåligt igen.
Strategin nu är att byta så att alla tändspolar är nya och av exakt samma typ/fabrikat. Upprepar den beteendet efter det så vet jag faktiskt inte...![]()