• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Haha, jag vet faktiskt inte. Behövde en stor bil och tyckte hybrid verkade fränt, därav valet. Till skillnad från många andra hade jag aldrig suttit i en XC90 och än mindre provkört så det blev kanske lite förhastat :)

Förstår faktiskt inte hur den kan dra så mycket, sitter sällan och tokgasar utan försöker hålla mig till elen så gott det går. Bilfan får ju knappt dra något heller... ;)
Det är en hybrid, de är törstiga. Jag har kört Passat, Outlander och T8 med mitt körmönster, de drar alla betydligt mer än min tidigare diesel-suv.
 
616A7951-D64C-4EAD-847D-7D65EA3A8953.jpeg
Slutresultatet av framvagnsuppgraderingen, en fullt justerbar framvagn med uniballs. Sedan så passade jag på att montera coilovers, bump steer-korrigerade & sänkta spindlar, samt fembultkonverterade för att jag ändå var igång.
 
image.jpg
Premiärturen avklarad! Gud, jag ÄLSKAR den här!

Fantastisk fin bil och ett klart roligare alternativ till en 911 om du frågar mig.

Aldrig kört en men är iaf bekant med motor och växellådan i C63S och just motorn är ju fantastiskt trevlig.
Jag kan tänka mig att resten av bilen inte går av för hackor heller :)
 
Grym!!!!! Funderar på att införskaffa en kompromiss jag med. Dock C300de med amg paket :)
Tack!
Den blir du nog nöjd med.
Vi har två till w205 i familjen/släkten varav den ena är en 220d och den andra 300de och alla verkar mycket nöjda med bilarna.

AMG-paket är ett absolut måste på C-klassen i mitt tycke då bilen får ett helt annat utseende än utan.
 
Fantastisk fin bil och ett klart roligare alternativ till en 911 om du frågar mig.

Aldrig kört en men är iaf bekant med motor och växellådan i C63S och just motorn är ju fantastiskt trevlig.
Jag kan tänka mig att resten av bilen inte går av för hackor heller :)
Motormässigt möjligen, svänger det så är mercas styrning otroligt jobbig i jämförelse
 
Tack!
Ja det är en annorlunda känsla om man vant sig vid "normala" bilar :D

Jo, jag har kört porsche 987 och 718 och de är relativt lätta men inte riktigt 1045 kg :D
Sen har man väl kört en och annan -80 och 90-talsjapan som Mazda 323 och de vägde väl knappt ett ton på sin tid men det är väl inte så relevant ;)

Dock tycker jag att man idag är duktig att på nyare bilar "trolla" med chassie-inställningar, direkt styrning och hjulvinklar att få relativt tunga bilar att kännas lättare än vad de faktiskt är.
Det trollar så klart inte bort fysikens lagar map. däck- och bromsåtgång men ändå :)
 
Motormässigt möjligen, svänger det så är mercas styrning otroligt jobbig i jämförelse

Ah, jag har aldrig jämfört IRL så intressant att höra någon med (förmodad) erfarenhet :)
Vad är det som är jobbigt med styrningen upplever du?

Det är väl fortfarande hydraulisk styrning på just GTS:en så det borde ju borga för fin känsla tycker man?

Men så klart är väl Porsche alltid Porsche så det förvånar inte direkt att de kan vara bättre på mycket om man säger så.
 
616A7951-D64C-4EAD-847D-7D65EA3A8953.jpeg
Slutresultatet av framvagnsuppgraderingen, en fullt justerbar framvagn med uniballs. Sedan så passade jag på att montera coilovers, bump steer-korrigerade & sänkta spindlar, samt fembultkonverterade för att jag ändå var igång.

Coolt och imponerande insats!
Vad är det för bil?
 
Köpte själv ett par ACS Type 2 till min.. Fick aldrig på dem innan jag sålde den men det är nog tillsammans med BBS RS de snyggaste valet :)

maxresdefault.jpg
3b40b28cdeacaea19640846f7c60751b.jpg

0f3d2835e746e7a0437a2c299d9f5fad.jpg



Som ett wildcard moddade throwing star
9bc82-12093524_236779333327584_1445537484_n.jpg
Lätt BBS RS!
Äckligt snyggt på den bilen.
Personligen hade jag kanske valt något mindre aggressiv stance och valt lite smalare fälgar och högre ET men den kombin är grym.
 
Ah, jag har aldrig jämfört IRL så intressant att höra någon med (förmodad) erfarenhet :)
Vad är det som är jobbigt med styrningen upplever du?

Det är väl fortfarande hydraulisk styrning på just GTS:en så det borde ju borga för fin känsla tycker man?

Men så klart är väl Porsche alltid Porsche så det förvånar inte direkt att de kan vara bättre på mycket om man säger så.
Svampig och inte särskilt exakt. Ska sägas att jag jämför med de två senaste AMG -19 bilarna jag bytte in, kanske är det viss skillnad på GTsen iofs, aldrig kört en sådan.
 
Skoj!

Beställde nya 18" fälgar till m2 via en däckfirma. Avus ac-mb5, leverantörjäveln använder t.o.m. en M2 som produktbild men framfälgen är för liten... Nu har man inga sommarfälgar och skråmade bromsok, rolig fredag!

Vilken jävel som byter fälgar provar inte snurra på dem först? Amatörer
 
Skoj!

Beställde nya 18" fälgar till m2 via en däckfirma. Avus ac-mb5, leverantörjäveln använder t.o.m. en M2 som produktbild men framfälgen är för liten... Nu har man inga sommarfälgar och skråmade bromsok, rolig fredag!

Vilken jävel som byter fälgar provar inte snurra på dem först? Amatörer
Så däckfirman beställer både fel och monterar dem utan att kolla? Dubbelmacka så att säga. BYT firma bums.
 
Så däckfirman beställer både fel och monterar dem utan att kolla? Dubbelmacka så att säga. BYT firma bums.

Värsta jag varit med om... Känner ägaren bra och det har alltid varit han som skruvat mina bilar men idag var det någon yngre kille som snackade så jävla mycket om bilen att han glömde allt annat.
Lämnade där den så de får dra på sommardäcken på vinterfälgarna men jag sa att ingen annan än ägaren rör biljäveln.
Några nya fälgar säljer de inte åt mig mera iaf.
 
Fantastisk fin bil och ett klart roligare alternativ till en 911 om du frågar mig.

Aldrig kört en men är iaf bekant med motor och växellådan i C63S och just motorn är ju fantastiskt trevlig.
Jag kan tänka mig att resten av bilen inte går av för hackor heller :)
Den är helt ljuvlig på alla vis! Chassi & styrning hävdar sig mycket väl i jämförelse med Porsche 911 (jag har haft ett par). Dock har den en något brutalare karaktär, och tillåter lite mer uppställ t.ex vid acc. i kurva vilket ju är lite trevligt:) Även bromsarna hävdar sig MYCKET väl i jämförelse.
För övrigt delar den inte några chassiekomponeter med AMG's sedanmodeller utan har ett eget, vidareutvecklat från SLS:en.
CHASS1.jpg
 
Coolt och imponerande insats!
Vad är det för bil?
Nu står den i X-antal delar då den är under ombyggnation där i princip bara kaross & styrservo samt instrumentbrädan blir kvar med modifikation på även det, men innan så såg den ut såhär:
F0539A1C-DB4E-49F6-847C-2EE048D3FC8C.jpeg

En 200SX, årsmodell 1992.

Tanken rent estetiskt är väl att den ska se ut något likt detta så man får plats med mycket gummi, troligen 265 fram & 295 bak:
66503EFA-7FCB-4FC7-8830-FCCD1E629064.jpeg
 
BAB322DE-376F-4035-B767-7C38D65B5629.png

Detta borde väl gå relativt bra att måla upp?

Jag brukar undvika att var en för jobbig kund, speciellt om du känner ägaren, men ett litet snack om de skrapade bromsoken över en kopp kaffe med ägaren kanske leder till någon slags kompromiss som du kan känna dig nöjd och leva med?
De där skrapmärken går inte se när hjulen är monterade men lika irriterande då du Vet att de finns..

Rent praktiskt är det några timmars jobb att plocka bort belägg, slipa ned, tvätta, maska av hjulhuset och lackera. Så nog kostar det säkert nån tusenlapp om du lämnar bort.
Är det någon M-logga på oket?
 
Jag brukar undvika att var en för jobbig kund, speciellt om du känner ägaren, men ett litet snack om de skrapade bromsoken över en kopp kaffe med ägaren kanske leder till någon slags kompromiss som du kan känna dig nöjd och leva med?
De där skrapmärken går inte se när hjulen är monterade men lika irriterande då du Vet att de finns..

Rent praktiskt är det några timmars jobb att plocka bort belägg, slipa ned, tvätta, maska av hjulhuset och lackera. Så nog kostar det säkert nån tusenlapp om du lämnar bort.
Är det någon M-logga på oket?


Det försöker jag också vara, han sa att om jag vill ha nya så fixar dem det men jag sa att vi försöker fixa detta så lätt och billigt som möjligt!
Jepp, det är ju bara mig det stör men det känns för jävligt på en bil med 10 mil på mätaren som man behandlar som en prinsessa :D

Tyvärr är det ett M-bromsok
 
Den är helt ljuvlig på alla vis! Chassi & styrning hävdar sig mycket väl i jämförelse med Porsche 911 (jag har haft ett par). Dock har den en något brutalare karaktär, och tillåter lite mer uppställ t.ex vid acc. i kurva vilket ju är lite trevligt:) Även bromsarna hävdar sig MYCKET väl i jämförelse.
För övrigt delar den inte några chassiekomponeter med AMG's sedanmodeller utan har ett eget, vidareutvecklat från SLS:en.
CHASS1.jpg
Sedär!
Kul att höra från någon som även haft 911.
Ja, jag har fått intrycket att Mercedes-AMG har satsat rätt seriöst på GTS så jag skulle bli förvånad om den inte är konkurrenskraftig.
Det är väl även fyrhjulsstyrning från MY17 om jag minns rätt? Har din det?

Just den brutalare karaktären AMGs bjuder på är helt min melodi.
Jag föredrar att det är lite stökigt och går lite brett här och där före total balans och kontroll.
Även om det inte är effketivt så är det roligt och känns som det går fortare än det gör

AMG känns lite som Tyskt och Jänk i en fantastisk kombination på något sätt.
 
Skoj!

Beställde nya 18" fälgar till m2 via en däckfirma. Avus ac-mb5, leverantörjäveln använder t.o.m. en M2 som produktbild men framfälgen är för liten... Nu har man inga sommarfälgar och skråmade bromsok, rolig fredag!

Vilken jävel som byter fälgar provar inte snurra på dem först? Amatörer
Åh fyfan!
Jag lider med dig.
Just 18” på m2:ans bromsar är ju lite knepigt och jag vill minnas att alternativen är rätt så få.
Jag hade original 18” bmw (modell 635?)på vintern och det var tight som fan även med dom.
 
Skoj!

Beställde nya 18" fälgar till m2 via en däckfirma. Avus ac-mb5, leverantörjäveln använder t.o.m. en M2 som produktbild men framfälgen är för liten... Nu har man inga sommarfälgar och skråmade bromsok, rolig fredag!

Vilken jävel som byter fälgar provar inte snurra på dem först? Amatörer

Vill minnas att jag hade 18” på vintern på M2:an, finns någonstans i tråden. Samma fälg som BMW säljer som vinterdäckspaket, men i mitt fall kom dom från en M3. Originalfälg visserligen, men det måste ju finnas drösvis med överblivet 18” från M3-ägare som vill ha större. Fast alla kanske kryssade i större fälgar.

Edit, måste varit dessa:
63A69E58-5AE4-4DC7-B59F-DAB8CA5D9535.jpeg
 
Nu står den i X-antal delar då den är under ombyggnation där i princip bara kaross & styrservo samt instrumentbrädan blir kvar med modifikation på även det, men innan så såg den ut såhär:
F0539A1C-DB4E-49F6-847C-2EE048D3FC8C.jpeg

En 200SX, årsmodell 1992.

Tanken rent estetiskt är väl att den ska se ut något likt detta så man får plats med mycket gummi, troligen 265 fram & 295 bak:
66503EFA-7FCB-4FC7-8830-FCCD1E629064.jpeg

Mycket coolt!
Vad är det för motorspec?
Jag hade långtgående planer att köpa en 200sx för en sisådär 18-20 år sedan mem det blev tyvärr aldrig av.
 
Vill minnas att jag hade 18” på vintern på M2:an, finns någonstans i tråden. Samma fälg som BMW säljer som vinterdäckspaket, men i mitt fall kom dom från en M3. Originalfälg visserligen, men det måste ju finnas drösvis med överblivet 18” från M3-ägare som vill ha större. Fast alla kanske kryssade i större fälgar.

Jag antar att det är dessa du menar?
9ACD79FD-B3F8-4556-9D8C-696EF64F2867.jpeg
 
Köpte själv ett par ACS Type 2 till min.. Fick aldrig på dem innan jag sålde den men det är nog tillsammans med BBS RS de snyggaste valet :)

maxresdefault.jpg
3b40b28cdeacaea19640846f7c60751b.jpg

0f3d2835e746e7a0437a2c299d9f5fad.jpg



Som ett wildcard moddade throwing star
9bc82-12093524_236779333327584_1445537484_n.jpg

BBS RS är sjukt spot on faktiskt. De har dock blivit väldigt dyra och svåra att få tag på vad jag förstått. Funderar på Alpina fälgar men vi får se.
Varför sålde du din?
 
Tillbaka
Topp