Nu har startboostern lyckats starta det döda batteriet.
Först fungerade det inte men manualen beskrev det som att om batteriet är under 2v kommer den inte att hittas.
Troligen var batteriet helt tomt och dött.
En override-funktion på boostern fixade iaf det. Men nu blev jag lite osäker för i varningen står det ;
VARNING. ANVÄND DETTA LÄGE MED STOR
FÖRSIKTIGHET. DETTA LÄGE ÄR ENDAST FÖR
12-VOLTS BLYSYRABATTERIER. BÅDE FUNKTIONEN
FÖR GNISTSÄKRING OCH FUNKTIONEN FÖR OMVÄNT
POLARITETSSKYDD AVAKTIVERAS. VAR MYCKET
UPPMÄRKSAM PÅ BATTERIPOLERNA NÄR DETTA LÄGE
ANVÄNDS. LÅT INTE DEN POSITIVA OCH DEN NEGATIVA
BATTERIKLÄMMAN VIDRÖRA ELLER ANSLUTA TILL
VARANDRA EFTERSOM PRODUKTEN DÅ KOMMER ATT
GENERERA GNISTOR. DETTA LÄGE KRÄVER MYCKET
HÖG STRÖMSTYRKA (UPP TILL 1000 AMPERE) SOM
KAN ORSAKA GNISTOR OCH HÖG VÄRME OM DEN INTE
ANVÄNDS KORREKT. OM NI ÄR OSÄKRA PÅ HUR MAN
ANVÄNDER DETTA LÄGE, SÅ FÖRSÖK HELLER INTE
GÖRA DET UTAN SÖK PROFESSIONELL HJÄLP.
Jag tittade givetvis inte efter om bilbatteriet är baserad på blysyra.
Vad skulle kunna hända om batteriet inte är av blysyratyp?