• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vi skaffade en CLS450 i veckan, mycket trevlig.
Mycket trevlig indeed!
Älskar nya CLSen, den äldre generationen har "förstörts" av klientelet som kör dom nuförtiden.

Kan rekommendera Mercedes egna iOS-app "Guides", där kan du få fram hela instruktionsboken. Rätt smidigt när man har en ny bil, då kan man "plugga" överallt;)


Faktiskt helst inte kombi. Jag föredrar sedan.
Vart finner jag det erbjudandet?
Gå in på blocket, klicka in dig på A6-kategorin och filtrera efter årsmod 2020 och nyare, och sedan sortera efter billigast först.

Verkar finnas en hel del till bra pris sist jag kollade.
 
Begagnad, 2017 typ 5-7k mil.

Någon anledning till bmw?
Personligen, högre kvalitetskänsla ju äldre bilen blir. Kamkedja på BMW, högre andrahandsvärde, sedan är karossen just den F10/11 mest felfria bilen om man tar hänsyn till hur mycket folk kör med dem enligt ADAC. Inget fel på A6 men 5 serien är snäppet bättre/ högst personligt + åsikten av 100 tals motorjournalister på youtube ;)
 
Mycket trevlig indeed!
Älskar nya CLSen, den äldre generationen har "förstörts" av klientelet som kör dom nuförtiden.

Kan rekommendera Mercedes egna iOS-app "Guides", där kan du få fram hela instruktionsboken. Rätt smidigt när man har en ny bil, då kan man "plugga" överallt;)



Gå in på blocket, klicka in dig på A6-kategorin och filtrera efter årsmod 2020 och nyare, och sedan sortera efter billigast först.

Verkar finnas en hel del till bra pris sist jag kollade.

Fann enbart med 1000 mil och det räcker tyvärr inte för mig. Behöver 2000/år
 
Mycket trevlig indeed!
Älskar nya CLSen, den äldre generationen har "förstörts" av klientelet som kör dom nuförtiden.

Kan rekommendera Mercedes egna iOS-app "Guides", där kan du få fram hela instruktionsboken. Rätt smidigt när man har en ny bil, då kan man "plugga" överallt;)



Gå in på blocket, klicka in dig på A6-kategorin och filtrera efter årsmod 2020 och nyare, och sedan sortera efter billigast först.

Verkar finnas en hel del till bra pris sist jag kollade.
Såg den nya CLS Amg. Klientelet som körde är detsamma som kör rs6..
 
Personligen, högre kvalitetskänsla ju äldre bilen blir. Kamkedja på BMW, högre andrahandsvärde, sedan är karossen just den F10/11 mest felfria bilen om man tar hänsyn till hur mycket folk kör med dem enligt ADAC. Inget fel på A6 men 5 serien är snäppet bättre/ högst personligt + åsikten av 100 tals motorjournalister på youtube ;)
Testade en 5-serie kombi av förra generationen, riktigt grym bil! De är ju ganska "billiga" nu även med lägre mil och bra utrustning. Jag hade valt en sådan, riktigt skön och praktisk bil. 530d är riktigt mumsig!
Typ den här: https://www.bytbil.com/orebro-lan/personbil-530-d-xdrive-sedan-navi-1072-14010956
289,000kr är vad du får betala för en ny Kia Niro. Här får du en riktigt välutrustad och trevlig bil med 4000 mil.
Väljer man 520 får man för samma pris en nyare årsmodell med lägre mil.
 
Testade en 5-serie kombi av förra generationen, riktigt grym bil! De är ju ganska "billiga" nu även med lägre mil och bra utrustning. Jag hade valt en sådan, riktigt skön och praktisk bil. 530d är riktigt mumsig!
Typ den här: https://www.bytbil.com/orebro-lan/personbil-530-d-xdrive-sedan-navi-1072-14010956
289,000kr är vad du får betala för en ny Kia Niro. Här får du en riktigt välutrustad och trevlig bil med 4000 mil.
Väljer man 520 får man för samma pris en nyare årsmodell med lägre mil.

Precis sådant som får mig att vackla på ny bil.
Då jag älskar lyx och lull-lull!
 
Precis sådant som får mig att vackla på ny bil.
Då jag älskar lyx och lull-lull!
Är det du gillar så kör på det. Talar av egen erfarenhet :) att vara förnuftig i stunden när man köper bil brukar sluta som en dyr historia. Istället för att lägga 100.000 på att styla din 320 för att se ut som en M3. Köp en M3 från början, lika bra att rycka plåstret ;)
 
Jag brukar sällan tala väl om varken privatleasing eller Audi men det där är verkligen otroligt prisvärt, var finns haken?
Finns inga direkta hakar. Audi vill köpa marknadsandelar och privatleasing är ett effektivt sätt att göra det på.
Däremot får man så klart, som med all privatleasing, försöka hålla bilen i lite skick tills dess att man ska lämna den åter.
 
Lättare att sälja två år gammal beg bil med bara ett år kvar på bonus / malus skatten kanske? Å andra sidan motsvarar ju inte 3295*24 värdetappet.
Med en eu bilmarknad -75% i q2 lär vi nog få se mer, produktionen har inte gått att rampa ner i takt med minskad efterfrågan.
 
Min bild är tvärtom. Det accepteras överraskande mycket som ”normalt slitage”.

Har en känsla av att det varierar väldigt mycket beroende på åf. Brorsan privatleasade inte, men boka inbytestest och en lång jäkla lista på rätt löjliga åtgärder på en rimligt välskött Audi här lokalt. När jag bytte in BMW:n här hemma gick säljaren ett varv runt bilen så var det klart :)

Du kan ju gissa vem av oss som kände sig mest nöjd.

Ena polaren som privatleasade en Audi hade ett mindre helvete. Det var när Audi hade problem med fram- och baklyktor, båda skulle bytas. Och det skulle kosta att ta bort reklamen och polera ytorna. Reklamen för den återförsäljaren, som återförsäljaren krävde på privatleasing med personalrabatt.. Att han inte sade upp sig i den vevan.
 
Är det inte lite barnsjukdomar kring privatleasing med definition av slitage etc vid återlämnande? Har fått för mig (aldrig leasat) att det kommer med en ordentlig spec på detaljnivå med exempel på ok / nok slitage idag(?)
 
Då ska man nog inte köpa en premium selection bil hos den handlaren.

Skulle inte tveka en sekund. Varför skulle man inte handla hos ett företag som ser helhetsaffären och bryr sig om kundupplevelsen? Helt säker på att dom tjänade samma pengar på mig, dom gjorde det bara snyggare.

Så är det säkert, men du förstår säkert vad jag menar.

Jodå. Nu slapp ju dom leverera fler tjänstebilar, och gav konkurrenten på tunga sidan ett sälj på 1,6 mille och serviceavtal på runt 160k/år. Man ska aldrig underskatta tjuriga kunder.
 
Tillbaka
Topp