• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
I feel pretty, oh so pretty...

Nya M3 och M4.
Drar mig tillminnes att jag nog klagat på nunorna tidigare här i tråden. Men det tål fan att upprepas.

m3.jpg


m3_m4.jpg

Säg att det är ett skämt. Snälla?
 

demondave

Rolex
I feel pretty, oh so pretty...

Nya M3 och M4.
Drar mig tillminnes att jag nog klagat på nunorna tidigare här i tråden. Men det tål fan att upprepas.

m3.jpg


m3_m4.jpg

Vet inte om det är färgen, men sedanen ser faktiskt ut att vara mer linjeskön än coupén. Alltså bortsett från grillen, men den gör inte så mycket. Det försvinner snart i backspegeln ändå :p

Skulle inte den här generationen dessutom komma som kombi i M-utförande? Då lär jyckar och barnvagnar få en åktur som heter duga!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Här har vi en lite mer fotogenique vinkel på bilarna.
2.jpg


Inredningen är för övrigt också... Intressant... Men antar att det sannolikt är någon specialvariant för Competition(?).
1.jpg
Jävligt fina om ni frågar mig. En sån där kombi kke... :D
Frun tycker fortfarande A5 låter som en kass familjebil :(

Skämt åsido. Grillen är skitful men i övrigt asfeta tycker jag :)
 

Vincent

Cartier
I feel pretty, oh so pretty...

Nya M3 och M4.
Drar mig tillminnes att jag nog klagat på nunorna tidigare här i tråden. Men det tål fan att upprepas.

m3.jpg


m3_m4.jpg
Jag brukar hata allt som är nytt i princip i bilvärlden men jag diggar ändå nya grillen, sedan funkar det kanske inte så bra med nummerskylten men det har det inte gjort på audi heller sedan de började med stora grillar.
 
Oavsett hur snabb Teslan är misstänker jag att dess vikt dödar körglädjen i bilen som alla andra överviktiga prestandabilar oavsett drivlina.

Tillverkarna borde börja banta vikten istället för att vässa fartresurserna.
 
MX-5an grymt rolig att köra, men trycket saknas.
Tryck är kung :p

Man hade nog kunnat få in en motor med mer prestanda i en MX-5:a om man hade velat. En det är inte vad den bilen handlar om.

Partytricks med 0- 100 på 2- 3 sekunder tröttnar man snabbt på. Likaså extrem acceleration i högre hastigheter. Det krävs något mer för att en bil ska vara intressant över tid. Ett bra chassi med bra körkänsla. Vikten dödar körkänslan. Det är min upplevelse genom åren. Så att ha flera hundra hästar för att kompensera en fet gris. Det hjälper föga.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Nya M4an påminner mycket om Lexus LCF, samt varför körde dem samma front på M3an som på M4an. Känns som att 3 serie fronten hade passat bättre på M3an.
 

kuma-kun

Audemars
Man hade nog kunnat få in en motor med mer prestanda i en MX-5:a om man hade velat. En det är inte vad den bilen handlar om.

Partytricks med 0- 100 på 2- 3 sekunder tröttnar man snabbt på. Likaså extrem acceleration i högre hastigheter. Det krävs något mer för att en bil ska vara intressant över tid. Ett bra chassi med bra körkänsla. Vikten dödar körkänslan. Det är min upplevelse genom åren. Så att ha flera hundra hästar för att kompensera en fet gris. Det hjälper föga.

Folk som gillar bilkörning och inte testat lätta bilar borde prova något under tusen kg och något runt 500 kg.
En helt ny dimension...

Adding power makes you faster in the straight, subtracting weight makes you faster everywhere, C Chapman.
 

EHR

Cartier
2-Faktor
Här har vi en lite mer fotogenique vinkel på bilarna.
2.jpg



Inredningen är för övrigt också... Intressant... Men antar att det sannolikt är någon specialvariant för Competition(?).
1.jpg

Tycker de har gjort allt bra, förutom fronten.. Tror att folk snarare kommer kika åt C63s nu.
Inredningen diggar jag, i en annan färgkombo :) Men det där är väl högst troligt competition-inredning som sagt
 
Topp