iologen
Basic
Det är en åttionia. Sista som såldes i Europa, tror jag (även om några stackare sedan blev stående över årsskiftet).
Din?
87, svsåld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en åttionia. Sista som såldes i Europa, tror jag (även om några stackare sedan blev stående över årsskiftet).
Din?
Min faktiskt också såld ny i Sverige.87, svsåld
Ja, det har du rätt i. Ringar man in en modell man gillar som är på väg ner prismässigt kan man göra ett bra köp.
Budget? Ja, jag vet inte riktigt. Man brukar ju börja med en naiv uppfattning om vad man kan få för några tiotusenlappar och så får man jobba sig uppåt vartefter
Max 100K, helst en bit under. Vet inte hur mycket fix idé detta är ännu, även om tankarna gått i några år nu.
Jag genomgår nån slags ålderskris och börjar tänka att jag kanske skulle ha en Alfa v6 någon gång i mitt liv.
Med två barn i hushållet och ett intensivt jobb har jag egentligen ingen tid att vårda en känslig italienare, och vi har heller inte något skriande behov efter två bilar i familen även om det emellanåt är lite begränsande med bara en. Samtidigt har jag alltid gillat bilar och man kan inte bara jobba och ta hand om familjen och vara förnuftig heller.
Anyway - finns det något sundare alternativ jag kan överväga? Ägde en 156 Sportwagon 2.0 JTS för några år sedan och det var ju inte helt billigt eller rogivande. Härlig bil dock. Han som köpte den för 9 år sedan äger den fortfarande, så kanske fixade jag en problemfri bil åt honom.![]()
Bra förslag.Alternativen är ju
Jänkare: Camaro/Firebird/Mustang v6
Tysk: Audi TT/A3/Golf 3,2liters motorn
Japan: Nissan 350z
Jänkarna är ju glidarbilar, typ åka till glasskiosken.
Tyskarna känns som sportigare bruksbilar.
Nissan är väl en kompetent blandning.
Jänke 6r är väl inga roliga motorer direkt, Folkas 3,2 hade ju en del sjukdomar.
TT/350z är ju lite som Alfa Gtv/Gt en 2+2sits bil med hyfsat bagage.
Hade jag bara haft mitt eget garage/hall byggt så hade det vart en annan femmaTidigt ni ställer undan era bilar beroende på var i landet ni nu bor. Man kan ju utan problem köra in i december och även under vintermånaderna när vädret tillåter det i södra delar av landet. Frosten kanske kommer i de norra delarna, men det går ju att köra ett tag till. Finns inget bättre än en kall höstdag med fint väder. Möjligtvis då en tidig vårdag när man börjar se fram emot sommaren.
Hade jag bara haft mitt eget garage/hall byggt så hade det vart en annan femma
Idag var det dessutom en perfekt blåsig men ändå varm dag att göra den där sista tvätten så bilarna torkade innan inställningen.
Tidigt ni ställer undan era bilar beroende på var i landet ni nu bor. Man kan ju utan problem köra in i december och även under vintermånaderna när vädret tillåter det i södra delar av landet. Frosten kanske kommer i de norra delarna, men det går ju att köra ett tag till. Finns inget bättre än en kall höstdag med fint väder. Möjligtvis då en tidig vårdag när man börjar se fram emot sommaren.
Riktigt trevlig bil. Inte ofta man ser dom nu för tiden. Var rädd om denNumera har jag en tämligen tråkig Opel Astra som bruksbil, men har faktiskt kvar min första bil som jag ägt i över 11år nu(!), en C70 coupe från 1998. Står avställd i nuläget, tanken är att börja renovera och fixa iordning nån gång när det nu blir...
Var och varmkörde den en sväng idag i vart fall!
![]()
I mitt fall är det nog mycket för att ha någon slags tradition att hänga upp det på.
Klart att det finns fina dagar efter sista september och innan första april... Men för mig blir det lite mer speciellt att använda bilarna när jag bara "får" göra det en så pass begränsad del av året.
I dunno. I min egen hjärna låter det logiskt.
Är det någon som hört något gällande Toyota Yaris GR, lite sugen att på att byta ut BMWn mot den
Apropå E24 - spottade en av såld 87a i kalasskick igår, 11200 mil vid senaste bes.
Men oj vilken skillnad m paketet och bbs hjulen på Anders bil gör för totalen. Denna ser än mer daterad ut...![]()
Apropå E24 - spottade en av såld 87a i kalasskick igår, 11200 mil vid senaste bes.
Men oj vilken skillnad m paketet och bbs hjulen på Anders bil gör för totalen. Denna ser än mer daterad ut...![]()
Daterad inom bilvärlden är ju med dagens mode ett stort, stort plus!Apropå E24 - spottade en av såld 87a i kalasskick igår, 11200 mil vid senaste bes.
Men oj vilken skillnad m paketet och bbs hjulen på Anders bil gör för totalen. Denna ser än mer daterad ut...
![]()
@Anders Forsberg trodde det var ett M teknik paket monterat på din bil men det kanske var standard sista åren?
Var en gång spekulant på en vit M635CSi med vitt läder extra allt inklusive instrumentpanel, dörrsidor etcetera och extraplasten, måste varit en 88:a el 89:a import från Saudi Arabien har jag för mig. Mer 80 tal än så blir det knappast ;-)
Inte standard med M teknik vad jag vet på ngn av de tre olika iterationerna av 635an.
Snygg! Vad har du för motor? Och vad är det för något på sidan av främre och bakre spoiler?Bara några veckor sen den blev avställd men oj vad jag saknar den...
3,0. Gamla ägaren fick för sig att sidoblinkers inte räckte till vid dörrenSnygg! Vad har du för motor? Och vad är det för något på sidan av främre och bakre spoiler?
Vad är det för något?