• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag sportar en Terrängbil 40 för tillfället. Jävligt bra i terräng, bränsleförbrukningen kunde varit bättre dock (55L/100km ca)
Sexhjulsdriven med vinsch och hytt där bak med en revolutionerande form av kommunikation med föraren/passageraren. Går en slang mellan förarhytten och hytten där bak
;)
1522D0BE-BD83-48F9-B04E-FCFF0B399D24.jpeg
Väcker minnen, krypa in i hytten när det är 30 minus var höjden av lyx.

Beror som alfgren säger lite på bilen. I vår Volvo har vi både Apple carplay och android auto. Android auto får man ladda ner, finns massa bra instruktioner på Youtube, då det inte har släpps officiellt på den svenska marknaden om jag har förstått allt rätt.
Ser ut så här så det borde funka, vilken app ska man ladda ner? Finns ju massa.
IMG_20201112_122629.jpg

Precis köpt en Golf Gte MK7.5, riktigt bra pris på dom nu när MK8:an har kommit ut. Fick bli en i Blue Atlantic mettalic, svårt det där med färg men tyckte den poppade rätt trevligt. Någon som har någon erfarenhet av bilen själv? Gick lite snabbt och valde att inte provköra bilen, är bekant med plattformen tidigare men den här väger 200kg mer med tanke på all elektronik. Motortvätt hur gör man där :)?

Precis köpt en Golf Gte MK7.5, riktigt bra pris på dom nu när MK8:an har kommit ut. Fick bli en i Blue Atlantic mettalic, svårt det där med färg men tyckte den poppade rätt trevligt. Någon som har någon erfarenhet av bilen själv? Gick lite snabbt och valde att inte provköra bilen, är bekant med plattformen tidigare men den här väger 200kg mer med tanke på all elektronik. Motortvätt hur gör man där :)?
grattis!

som @alfgren säger gör som vanligt, spruta inte med högtryck rakt på kontakter, tändspolar etc (alt täck för vissa delar)

Jag körde förbi BMW idag, och där utanför stod en ny 4-serie, den nya grillen är precis lika groteskt ful i verkligheten som på bild, tyvärr..:arghh:

Måste bara tipsa om den här bilen..

Den har alltså rullat 650 mil, och skicket är ju såklart därefter.

Den är förmodligen extremt dyr men det är ju en dröm att äga en sådan bil i det skicket.

Den är förmodligen extremt dyr men det är ju en dröm att äga en sådan bil i det skicket.
Dröm och mardröm. Då den är från 1991 och har gått så lite gissar nog på att div o ringar samt annat i gummi kommer att börja att läcka/torkat ut om man nu ska köra med denna ? (det är nog en tidsfråga) :rolleyes:

//Simon

Alltså ni som sportar nyare Volvo.. Tröttnar man inte på varenda mötande lastbils helljus i nyllet, eller går inte den där hopplöst värdelösa helljusautomatiken att slå av?

Började tro att det var nåt fel på mig, men såg en diskussion bland chaufförer på Facebook, Volvos Thors Hammer-lampor var tämligen hatade :)

Fett. Står två i fint skick där jag har garage.

Vadå, BMW som går ju från klarhet till klarhet designmässigt?
1605275366345.png
Men jäklar vad ful den var, är det så den ska se ut, på riktigt?

Trynet är ju uppenbart hemskt men resten av karossen är inte långt efter, den ser ju ut som en koreansk lågprisbil? Ingen antydan till ”linjer” på något sätt, bara en stor blobb?

Mercedes EQC ser ju helt normal ut, varför kör de inte på den linjen?

Tillbaka
Topp