• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

demondave

Rolex
22847D5B-9901-4290-AB54-48B09AA57361.jpeg
9648FDB8-A8E7-4066-A7A2-99616FCFFEC0.jpeg
F395369D-1C14-411C-8582-140644396ACC.jpeg


Jag kör alltid välstädat i bilen! Skoförbud om någon åker med. Har kört 5000 mil med den nu, helt otroligt nöjd!

Lädret tvättar jag en gång i månaden, utvändigt tvättar jag veckovis. Har microfiber som jag dammtorkar med dagligen.

Men, var ställer du skorna? Finns ju inga fotsteg innanför dörren på en femma.

Samma skitiga arbetsskor som får stå på fotsteget i lastbilen hamnar utan tvekan i BMW:n. Ibland plaskar jag runt lite i en vattenpöl innan om dom är allt för skitiga.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
BDD6EE51-BC9E-4911-A0C9-43484CE05C2C.jpeg

-Hej,

Undrar om någon här varit med om liknande eller om ni har lite tips för vad man ska tänka på.

Idag var jag och besiktigade min bil på bilprovningen. En BMW GT, 2014 i toppskick.

Besiktingsmannen körde in i en stillastående lastbil. Bilprovningen säger att de kommer att täcka allt men det är högst oklart för mig vad detta innebär.

Det blev ganska omfattande skador på dörren, kofångaren och c-stolpen. Plåten på dörren och c-stolpen har tryckts in. Det blev till och med hål där. Jag har svårt att se att bilen blir helt återställd i sitt ursprungliga skick.

Vad ska man tänka på för att dels ersättas korrekt (tänker på värdeminskning på en krockad bil) och dels säkerställa kvalitén om de nu skulle ”lova” att det går att laga.

Jag är inget proffs på detta så jag kan inte granska nyansen i färgen och korrekt utförande i allt arbete som behöver ske.

Tacksam för era råd och tips.
E0BAEE69-601A-4D6F-BB22-040619CEB02C.jpeg

09329C8A-E28C-4A75-B6F2-B2B69342D992.jpeg

F8A5EC4E-F8DD-44EA-9272-0C0AA1742917.jpeg
Hämtade upp min frus bil ifrån Toyota service igår och fick skador med på köpet! Inget vrålåk och inte i närheten av din skada men väldigt irriterande då bilen skal säljas Har inte fått något svar ännu hur kompensationen blir...
 

Lauda

Patek
2-Faktor
BDD6EE51-BC9E-4911-A0C9-43484CE05C2C.jpeg


Hämtade upp min frus bil ifrån Toyota service igår och fick skador med på köpet! Inget vrålåk och inte i närheten av din skada men väldigt irriterande då bilen skal säljas Har inte fått något svar ännu hur kompensationen blir...

-Jag lider med dig. Sånt är oacceptabelt.

Jag var och besiktigade min på Homgrens skadecenter precis. Dörren och den drabbade delen på C-stolpen kommer att bytas. Kofångaren kommer att lackeras.

Bilprovningens försäkring står för allt. Bilen ska vara inne i två veckor och under tiden ska jag ha en hyrbil som Bilprovningen står också för.

Mitt råd till dig för att få lite fart på ärandet är att:

• se till att parten som vållade skadan har gjort en skadeanmälan
•när det är gjort får du komma i kontakt med deras försäkringsbolag
•när de bekräftat att ärendet har blivit registrerat då kan du boka skadebesiktning

MVH
E9CD27D1-1D94-49D7-BF31-A47E0B0B9403.jpeg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
-Jag lider med dig. Sånt är oacceptabelt.

Jag var och besiktigade min på Homgrens skadecenter precis. Dörren och den drabbade delen på C-stolpen kommer att bytas. Kofångaren kommer att lackeras.

Bilprovningens försäkring står för allt. Bilen ska vara inne i två veckor och under tiden ska jag ha en hyrbil som Bilprovningen står också för.

Mitt råd till dig för att få lite fart på ärandet är att:

• se till att parten som vållade skadan har gjort en skadeanmälan
•när det är gjort får du komma i kontakt med deras försäkringsbolag
•när de bekräftat att ärendet har blivit registrerat då kan du boka skadebesiktning

MVH
E9CD27D1-1D94-49D7-BF31-A47E0B0B9403.jpeg
Trist historia, men bra att dom får ordnat skadorna. Kanske var lite otydligt men det var Toyota som påförde skadorna när bilen var inne för service :(
 
Topp