• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

MaziK

Rolex
2-Faktor
Borde ha spons :p

4Rt0R9T.jpg
 
Senast ändrad:

SenorE

Omega
8F3E82CD-6BBA-4AEB-A2CC-BD3C6EEE6A49.jpeg


Har nu testat Porsche Taycan och kan bara säga WOW! Vilken sjukt rolig bil samtidigt som den är rätt praktisk då den har baksäte, dörrar bak, två bagageutrymmen, ett stort och djupt bak och ett mindre fram.

Det där med att kraften kommer DIREKT är något jag aldrig kommer tröttna på heller. Kul både vid rödljusen men även skönt att ha vid omkörningar osv.

mEn ElBilaR äR jU inTe RIKTIGA biLaR!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
S tronic har ju problem med mechatronicen.
Tiptronic (8 växlade) har jag förstått som skottsäker. Men sitter då i alla Audis jag inte har råd med.
S tronic växlar sjukt bra, det kan jag absolut inte säga emot dig på. Förstår dock inte en sak, DSG är så jävla snabba på uppväxlingar men kickdown tar i princip lila lång tid som en gammal automat. Hade dom fått till det bättre så hade det blivit riktig raket.

Provkörde faktiskt aldrig en Allroad. Tanken var att göra det men sedan fann jag Lexus och blev fullständigt såld.
Tycker det är fjantigt dock att tyska "premium" bilar som ska vara så lyxiga är egentligen sämre utrustade än min gamla Peugeot 206 i grundutförande :bag:
Luftfjädring kommer strula förr eller senare, för det är gummi och gummi åldras. Hur bra man än gör det så kommer man tyvärr ej undan det.
Jag har justerbara dämpare på Lexusen och lägger jag den i S+ (rätt fjantigt på den egentligen...) så stavar den upp sig riktigt mycket faktiskt. Men ser ingen mening i att åka så...

En komfortabel bil att åka skall susa fram sömlöst över vägen.
En komfortabel bil att köra går som på räls och är oftast hårdare.
Jag älskar mjukt. Förstår inte varför man ska åka runt i en 190hk Audi/bmw/mercedes som är hårdare och stötigare än min Viper... som någon sorts komplex där man vill åka hårt men vågar sig inte på en snabb bil??

Vill jag åka fort åker jag Viper.
Vill jag vara börnmongo åker jag Tbird.
Vill jag lasta åker jag Ranchero.
Vill jag dö i 40kmh åker jag Austin.
Vill jag bara slappna av bakom ratten åker jag Lexus.

(Täcker alla kategorier med mina bilar :D)



Men som sagt, jag var helt inne på Audi men valde Lexus då jag tror att den kommer vara billigare i service.
Samt pengar vs pengar så får man så otroligt mycket mer bil i samma prisklass tycker jag. Den har det jag vill ha :)
Mercas luftfjädring är dock som att flyta fram.
Ruskigt bekvämt
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
8F3E82CD-6BBA-4AEB-A2CC-BD3C6EEE6A49.jpeg


Har nu testat Porsche Taycan och kan bara säga WOW! Vilken sjukt rolig bil samtidigt som den är rätt praktisk då den har baksäte, dörrar bak, två bagageutrymmen, ett stort och djupt bak och ett mindre fram.

Det där med att kraften kommer DIREKT är något jag aldrig kommer tröttna på heller. Kul både vid rödljusen men även skönt att ha vid omkörningar osv.

Den är grym. Audi, Merca och Tesla med el är inte ens i närheten.
 

Tapiren

Cartier
Lexus är fantastiskt fina bilar. Enda problemet är att det inte är en Mercedes. Kan man leva med det har man gjort ett bra köp.
Jag gillar förvisso Mercedes men de nya modellerna tycker jag uppleva så otroligt rackliga, nu har jag förvisso mestadels åkt taxi i E-klassen men den känns väldigt plastig och snålt utrustad.

Även kollegans GLE 63 som ju är en dyrare modell känns plastig och spinkig i detaljerna, jag tycker verkligen att märket har tappat de senaste 10-15 åren.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag gillar förvisso Mercedes men de nya modellerna tycker jag uppleva så otroligt rackliga, nu har jag förvisso mestadels åkt taxi i E-klassen men den känns väldigt plastig och snålt utrustad.

Även kollegans GLE 63 som ju är en dyrare modell känns plastig och spinkig i detaljerna, jag tycker verkligen att märket har tappat de senaste 10-15 åren.

Håller med dig. Merca var bättre förr. Men deras EQC var bättre än e-tron. Visserligen fulare men kändes bättre att köra.
 

demondave

Rolex
Audi E-tron GT kommer nästa år.
D_sr1BVXYAEG0xe.jpg

Audi verkar äntligen vara på väg att skärpa upp designen. Den där är snygg på riktigt, det har få bilar därifrån varit sedan typ V8-quattron :D

Fimpa bakdörrarna bara. Riktiga coupéer är en konstform. Skit i om kunderna vill ha bakdörrar, är det snygg nog får dom bara leva med omaket att gymnasticera sig till baksätet.
 
Snyggt. Såg precis en genomgång av F430 på Harrys Garage som också var manuellt. Inte annat än att man blev ganska sugen. Vad har du haft för bilar tidigare och vad blir det snabba omdömet om F430?:)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
V70 D4 2015 - driftsäker bil? En kompis ska köpa sin första bil. Den har gått 10,000 mil, den han kollar på. Rent spontant känner jag att V70 är en bil som kan gå riktigt långt. Stämmer det? Inte världens roligaste bil så klart men praktisk, drar inte så mycket, och välutrustad är den han kollar på också.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
V70 D4 2015 - driftsäker bil? En kompis ska köpa sin första bil. Den har gått 10,000 mil, den han kollar på. Rent spontant känner jag att V70 är en bil som kan gå riktigt långt. Stämmer det? Inte världens roligaste bil så klart men praktisk, drar inte så mycket, och välutrustad är den han kollar på också.
Den fyrcylindriga VEA dieseln har en del problem första årsmodellerna. Jag hade föredragit en femcylindrig (dvs enbart awd sista åren) eller en nyare. Vi pratar spruckna block, trasiga egr ventiler, hög oljeförbrukning osv. Alla drabbas inte men tämligen många jämfört med dieselfemman.
 
Topp