• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Tänkte ta av länken men vad jobbigt det ska va då?? Har bytt flertalet länkar å band på diverse klockor, aldrig vart några bekymmer lossa "spring baren" å ta av bandet. Men jag löser det ej på skx??

Hade oxå problem att få av jubeleelänken, testa ta en liten kökskniv funkade mycket bättre :)
Det var lite mer eller mycket mer våld som krävdes så gick det att lossa grejerna med mitt bergeon verktyg:)

Mycket trevlig klocka för en ringa peng :)
IMG_20180812_184936.jpg

Moddningen fortsätter på 007an. Denna gång bytte jag till double dome sapphire glas och coin bezel med en gmt batman ceramic insert. På listan att göra till denna för tillfället är ett strapcode oyster bracelet.
20180814_075222.jpg

Riktigt bra combo med glaset och bezelen, är det mer lutning utåt på coin bezeln eller luras man av glaset?

SKX007 idag! Gillar den men använder för det mesta lite mindre klockor. Funderar på att sälja då den inte får någon tid på handleden. Synd att sälja eller synd om klockan som bara får ligga stilla?

IMG_7736.JPG
Jädrans mycke klocka för pengen det där. Behöver du inte pengarna så behåll, finns nog ett flertal av KS medlemmar som köpt tillbaka sin avyttrade 007’a. Underteckna bl a.

Är det ett sånt där göttigt mjukt gummiband på den där? Hade ett sånt hela sommaren och upplevde det som riktigt bekvämt.

Silikonband från Holbens watch straps! Har försökt lära mig gilla gummi men det blir aldrig tillräckligt följsamt, har iofs inte testat naturgummi än. Silikon är iaf sådär göttigt mjukt direkt :D Enda minus är att bandet är en riktig damm-magnet.

Silikonband från Holbens watch straps! Har försökt lära mig gilla gummi men det blir aldrig tillräckligt följsamt, har iofs inte testat naturgummi än. Silikon är iaf sådär göttigt mjukt direkt :D Enda minus är att bandet är en riktig damm-magnet.

E3154B38-7063-4093-9E55-12D8B4B6F1F4.jpeg

Som sagt. Sommarbandet för mig. Riktigt trevligt. Blev rent varje gång man badade. (vilket blev några gånger i somras) :)
Ursäkta en Omega i SKX-tråden. Tjära och fjädrar!

Moddningen fortsätter på 007an. Denna gång bytte jag till double dome sapphire glas och coin bezel med en gmt batman ceramic insert. På listan att göra till denna för tillfället är ett strapcode oyster bracelet.
20180814_075222.jpg

Nu fick du mig att komma i nya mod-tankar. Riktigt snygg och inspirerande klocka. Att surfa runt här har blivit en dyr hobby har det visat sig...

Tillbaka
Topp