• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Friday

Kson

Patek
2-Faktor
Screenshot_20181125-080937_Samsung Internet.jpg

Lite bits behövs alltid :). Är dom godkända @Norrlänningen ;)?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har velat köpa en Huawei P20 pro sen i somras. Min mobilskärm är sprucken för länge sen och har bara några månaders avbetalning kvar men kände förra veckan "äh den duger, behåller den tills den pajar helt" Så dök P20 pro upp för 158kr i mån på 24mån hos tele2.... .

Två klockor blev det också, en julklapp till mig (Seiko) och en (Timex) till sambon. + lite smågrejer. Funderar på om det är värt att köpa en ny Dualshock 4 också, kanske väntar tills mellandagarna då min fungerat i typ 5år men börjar bli sämre.

Jävla bf! Skulle ju inte handla massa. Men så får man 798 mail och köper nåt ändå. Tur att det mesta jag köpte var sånt jag redan hade tänkt köpa förut och visste vad priset var innan.
0kr för P20 Pro om du kör tre 24mån
 

Kessler

Rolex
Nej
Min kollega signade på abonnemang förra månaden hos tre. 369kr i månaden och telefon ingick
För hur många gb data? Mobilen är inte gratis ;) de bakar in den i priset för abonnemanget. Hittar 399kr för P20 pro med 5gb data. Bra pris men är mer än vad jag kommer få betala (har dock 3gb istället för 5gb) Han kanske har 5gb men fick nån specialdeal med 30kr billigare per mån?

Jag betalar 199kr för abonnemang+158kr för mobil=357kr totalt exklusive 224kr som jag ska betala för min Samsung i 5mån till.

3 bakar in abonnemanget med mobilen men går man vidare blir det som på bilden nedan. Därför kan 3 säga att mobilen är "gratis" men det är bara marknadsföring.

Edit: dessutom är den operatörslåst hos 3 första året.
 

Bilagor

  • Screenshot_20181125-110337_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20181125-110337_Samsung Internet.jpg
    66.1 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
För hur många gb data? Mobilen är inte gratis ;) de bakar in den i priset för abonnemanget. Hittar 399kr för P20 pro med 5gb data. Bra pris men är mer än vad jag kommer få betala (har dock 3gb istället för 5gb) Han kanske har 5gb men fick nån specialdeal med 30kr billigare per mån?

Jag betalar 199kr för abonnemang+158kr för mobil=357kr totalt exklusive 224kr som jag ska betala för min Samsung i 5mån till.

3 bakar in abonnemanget med mobilen men går man vidare blir det som på bilden nedan. Därför kan 3 säga att mobilen är "gratis" men det är bara marknadsföring.

Edit: dessutom är den operatörslåst hos 3 första året.
Jo men enligt dina räkneskaper är fortf tre billigare då det är 10gb . Så oavsett baka in eller ej så är tre billigare.
 

Kessler

Rolex
Jo men enligt dina räkneskaper är fortf tre billigare då det är 10gb . Så oavsett baka in eller ej så är tre billigare.
Nej för 10gb+P20 pro kostar 449kr i mån hos tre. Inte 369 eller 349 som du nu redigerat inlägget till.

8gb+P20 pro hos tele2 kostar 407kr i mån.

Vad som är mest värt får man avgöra själv.

MEN min poäng från början är att självklart kostar inte mobilen 0kr som du skrev.
 

Bilagor

  • Screenshot_20181125-120009_Chrome.jpg
    Screenshot_20181125-120009_Chrome.jpg
    59.7 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_20181125-120049_Chrome.jpg
    Screenshot_20181125-120049_Chrome.jpg
    59.1 KB · Visningar: 1

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nej för 10gb kostar 449kr i mån. Inte 369 eller 349 som du nu redigerat inlägget till.

8gb på den hos tele2 kostar 407kr i mån.

Vad som är mest värt får man avgöra själv.

MEN min poäng från början är att självklart kostar inte mobilen 0kr som du skrev.

Han betalar 349 spänn i månaden . Vad yrar du om. Han betalar bara abonnemangskostnaden, således 0kr för telefonen. Jag fick samma deal i förra veckan men jag inväntar p30
Screenshot_20181125-120708.jpg
 

Kessler

Rolex
Besök din närmaste elgiganten eller nått.. Dealen gjordes där och som jag skriver så handlar det om endast abonnemangskostnaden och därför är det precis vad jag visar på bilden, 349kr
Den dealen finns ju inte online så varför ens visa upp den skärmbilden? Hade lika gärna kunnat vara "han fick ett flygplan på köpet" är ju inget bevis på något. Sen vet vi ju inte om han fick en deal som enbart gällde honom pga. några omständigheter eller inte.

Hursomhelst skulle aldrig ett företag ge bort en mobil. Om det där stämmer (vilket det inte finns något bevis för) så har 3 då sänkt priset på sittt abonnemang och marknadsfört det som att mobilen kostar 0kr, gammalt knep. Har jobbat i liknande bransch. Huawei skulle nog inte bli glada om de tjänade 0kr på en såld telefon från 3.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Den dealen finns ju inte online så varför ens visa upp den skärmbilden? Hade lika gärna kunnat vara "han fick ett flygplan på köpet" är ju inget bevis på något. Sen vet vi ju inte om han fick en deal som enbart gällde honom pga. några omständigheter eller inte.

Hursomhelst skulle aldrig ett företag ge bort en mobil. Om det där stämmer (vilket det inte finns något bevis för) så har 3 då sänkt priset på sittt abonnemang och marknadsfört det som att mobilen kostar 0kr, gammalt knep. Har jobbat i liknande bransch. Huawei skulle nog inte bli glada om de tjänade 0kr på en såld telefon från 3.
Herregud.
Jag skrev att han endast betalar för abonnemanget och det kostar 349, det skulle skärmdumpen visa. Att du sedan Inte köper det utan ska ha nån form av live feed eller diktafon inspelning är din sak. Jag gav ett tips, på en deal, som var bättre än den du snackade om, gör vad du vill med den infon.

Som jag skrev så fick jag samma deal 3 veckor senare så nej den gällde inte bara honom.
 

Kessler

Rolex
Herregud.
Jag skrev att han endast betalar för abonnemanget och det kostar 349, det skulle skärmdumpen visa. Att du sedan Inte köper det utan ska ha nån form av live feed eller diktafon inspelning är din sak. Jag gav ett tips, på en deal, som var bättre än den du snackade om, gör vad du vill med den infon.

Som jag skrev så fick jag samma deal 3 veckor senare så nej den gällde inte bara honom.
Det är väldigt konstigt att skriva "den kostar si och så hos 3" sen när man går in på sidan står det ingenting om detta. Tråden handlar om black friday(week) erbjudanden. Men det erbjudandet det du nämner är något du fått i butik alltså. Sen tar du screenshot för stt visa dealen. Men det är bara en bild på abonnemanget utan telefon. Hade du skrivit "jag och min kollega fick det här erbjudandet i butik" hade det varit en helt annan sak. Finns ingenting som visar att den dealen ens finns kvar. Ändras fort i den branschen. Dessutom så är återigen inte mobilen gratis.

Kanske låter dryg men förstår inte varför du inte var tydlig från början. Om jag skriver att en TV kostar 8000kr hos Elgiganten i denna tråd antar jag att folk tolkar det som ett erbjudande som finns överallt och som tydligt finns på deras hemsida, om folk går in på deras hemsida och ser att den kostar 12000kr och det tar några inlägg innan jag svarar "jo i butik" är det skevt.
 

Edin

Panerai
Fnulade på en ny vinterjacka men fega ur Blev "bara" bilvårdsprodukter från Tershine i år. Går ju åt nu när man erbjuder sig att tvätta tjejens bil med. :D
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Lite fler "bra" köp 50% på skorna (Footlocker)och 25% på jackan(har velat ha en länge nu)(Thernlunds eller vad nu butiken heter)

20181124_175415.jpg
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Tack MaziK och snoozarn
Ska förbi länna idag och prova för jag är osäker på om det är XL eller XXL jag ska ha. Dom är ju lite märkligt storlekssatta ar jag för mig...
 
Topp