• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black Friday

a.i

Omega
2-Faktor
Jag beställer ett par! Bara lämna åter om det inte är version II, hatar att ha gamla saker! Har rätt slitna, iofs rätt bra, noise cancelling från tre generationer tillbaka sedan, minns inte ens märket... :D
Gött, vi får hålla tummarna! Klart det inte hade skadat att få version II men om allt bortsett från Google Assistant är det samma så behåller jag dem oavsett. Håller dock med om att teknikprylar inte är kul att köpa med flera år på nacken. Blir att göra lite research ikväll och sedan testa av dem så fort de anländer:cool:
 

JB_XII

Rolex
Gött, vi får hålla tummarna! Klart det inte hade skadat att få version II men om allt bortsett från Google Assistant är det samma så behåller jag dem oavsett. Håller dock med om att teknikprylar inte är kul att köpa med flera år på nacken. Blir att göra lite research ikväll och sedan testa av dem så fort de anländer:cool:

Skulle väl säga att den största skillnaden mellan I & II är väl att du kan ställa nivån av brusreduceringen direkt på lurarna.
Jag har ett par av den första generationen och då måste jag in i Appen och ändra.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Det blev en sånhär rackare på Classe. Det blir nog bra!

upload_2019-11-29_9-37-37.png
Tänkte tipsa om den billigare ElectroLyxen på Clas. Köpte den för en månad sen och är helnöjd. Svårt att jämföra modeller mot varandra, men funkar min kommer din funka ;)
 

Sjobedan

Rolex
Beställde en Xiaomi Roborock S5 från Cdon. 3800:- är nog bra tror jag. Iaf enligt prisjakt.

12 par boxershorts från björn borg är inte fel heller. -40%
 

Veratio

Cartier
Kunde inte motstå, köpte en Google Nest Hub på Elgiganten för 990 kr.

Funkar över förväntan och ljudet är inte alls så dåligt som jag förväntande mig (hade OERHÖRT låga förväntningar). Rätt rolig att hålla på med, sambon gillar den nog mer än mig. Har inte lärt mig allt än, men för pengarna är det en rätt kul leksak!

Sen så är @vlm1978 helt rätt ute, det är de äldre QC man får för 1995. Säger inte att det är dåligt, har inte bestämt mig till 100 procent än men tror inte jag behåller dem.

Gillar ljud och design hos B&O, så kollar lite på deras H9i. Lägger ut en köpes-annons här, tror de passar mig bättre.
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Klippte en för några timmar sedan men inte alls nöjd...så lämnar tillbaka den imorgon. Marginellt bättre än ljudet på TVn så imo inte värt 4k :(
Att kalibrera truplay har gjort sjukt stor skillnad på mina sonosprodukter, värt att testa om du inte redan gjort de. När jag nyligen plockade upp Ikea x sonos högtalaren var jag oerhört besviken, men efter trueplay låter den finemang.
 

city69

Omega
Att kalibrera truplay har gjort sjukt stor skillnad på mina sonosprodukter, värt att testa om du inte redan gjort de. När jag nyligen plockade upp Ikea x sonos högtalaren var jag oerhört besviken, men efter trueplay låter den finemang.
Kanske borde kalibrera mina sonos från Ikea. Tänkte lämna tillbaka dem imorgon efter ha testat hemma. Lät helt kasst, burkigt och ingen bas alls
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske borde kalibrera mina sonos från Ikea. Tänkte lämna tillbaka dem imorgon efter ha testat hemma. Lät helt kasst, burkigt och ingen bas alls
Tycker jag absolut innan du returnerar, riktigt mycket sonos för pengarna. Minns framförallt att det lät sjukt burkigt. Basen kan du även justera i appen. Uppdatera mig gärna ;)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kanske borde kalibrera mina sonos från Ikea. Tänkte lämna tillbaka dem imorgon efter ha testat hemma. Lät helt kasst, burkigt och ingen bas alls
Högtalare behöver även spelas in. De är styva och inte alls lika känsliga när de är nya. Lämna dem på när du drar på jobbet imorgon och se om det inte hjälper lite. Gjorde en jäkla skillnad på mina Canton där jag nu har ungefär halva volyminställningen för samma ljudtryck.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Högtalare behöver även spelas in. De är styva och inte alls lika känsliga när de är nya. Lämna dem på när du drar på jobbet imorgon och se om det inte hjälper lite. Gjorde en jäkla skillnad på mina Canton där jag nu har ungefär halva volyminställningen för samma ljudtryck.

Ja, högtalare släpper till lite efter en del förspel. Vissa kan kräva en hel del.
Dock så vet jag inte om en ljudlimpa ger lika mycket utdelning som inspelning av dina Canton högtalare.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja, högtalare släpper till lite efter en del förspel. Vissa kan kräva en hel del.
Dock så vet jag inte om en ljudlimpa ger lika mycket utdelning som inspelning av dina Canton högtalare.
Nä det tror jag inte, men lite borde det ge så är ju värt ett försök. Just klen bas borde ju vinna mest på det tänker jag.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Nä det tror jag inte, men lite borde det ge så är ju värt ett försök. Just klen bas borde ju vinna mest på det tänker jag.

Ja, med lite tur kan det bli bättre. Står man i valet och kvalet att lämna tillbaka den, så hade jag lämnat tillbaka den innan den blir för gammal för det.
Eventuellt hade jag kollat om det är några inställningar som ska göras för att få den att låta bättre
 
Topp